Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر فرش دستباف ایران قرن هاست شهرت جهانی دارد، حالا فرش ماشینی این سرزمین هم در دنیا زبانزد است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، هرچند قدمت فرش ماشینی در ایران به نیم قرن نمی رسد اما آمارها نشان می دهد کشورمان دومین تولیدکننده فرش ماشینی جهان است، صنعتی با صادرات سالانه 30 میلیون مترمربع و ارزآوری 350 میلیون دلار.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صنعتی که هم بالاترین اشتغالزایی را در زیرمجموعه خود دارد(نساجی) و هم امکان افزایش صادرات غیرنفتی و ارزآوری را فراهم می آورد آن هم با مواد اولیه ای کاملا داخلی و بومی.
در بین شهرهای تولیدکننده این محصول، کاشان، قطب اصلی تولید انواع فرش ماشینی ایران محسوب می شود، شهری که تولید کنندگان آن با استفاده از دانش بومی، در تولید مواد اولیه فرش های ماشینی به خودکفایی رسیده اند.
داوود کاشفی فر رئیس ستاد اجرائی نمایشگاه نهم با اشاره به اینکه صنعت فرش ماشینی یکی از صنایع تأثیرگذار در صنعت نساجی است که در سال‌های اخیر توسعه مناسبی داشته گفت: تنها در منطقه کاشان، آران و بیدگل بیش از 1000 واحد تولید فرش ماشینی احداث شده که این منطقه را به قطب تولید این محصول در کشور و حتی منطقه تبدیل کرده است.
فرش ماشینی را می توان محصولی دانست که در تولیدش روزمرگی اختیار نکرده ایم و تولیدکننده ایرانی با علم به اینکه بازاریابی و فروش به خلاقیت و نوآوری نیاز دارد مدام در پی یافتن راهکارهایی برای تولید طبق ذائقه مشتری بوده است.
نهمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی،کف پوش، موکت و صنایع وابسته گواهی بر این مدعاست، جایی که نخستین بار فرش های ضدلک، ضد آب و ضد میکروب در آن رونمایی شد.
همین طور رونمائی از بزرگترین تابلو فرش ماشینی جهان و معرفی فرش آنتی باکتریال صد در صد اکریلیک نیز از دیگر رخدادهای اخیر است که در این نمایشگاه دیده می شود.
رویدادی که صحنه نمایش عریض ترین و بزرگترین فرشهای ماشینی جهان هم هست، به گفته محمدسعیدپور تولیدکننده، بزرگترین فرش از این دست به مساحت 3200 مترمربع تولید و مسجد جامع باکو جمهوری آذربایجان را مفروش کرده است.
ظرفیت نصب شده صنعت فرش ماشینی در کشور 120 میلیون متر مربع است و تولید سالانه آن به 80 میلیون مترمربع می‌رسد که حدود 50 میلیون متر مربع آن در داخل کشور مصرف می‌شود.
مصرف سرانه فرش ماشینی در کشور حدود 2.3 مترمربع است و مازاد آن نیز به بازارهای جهانی صادر می‌شود.
با این همه تولیدکننده این بافتهای ماشینی موانعی پیش پای دارند برای تولید و البته صدور بیشتر.
علی فرهی تولیدکننده از دریافت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده ای به عنوان مانع یاد می کند که هنوز حلقه اخذ آن کامل نیست و فروشنده ملزم به پرداخت آن نشده است.
همینطور محمد شفیع رجالی دیگر تولیدکننده حاضر در نمایشگاه از مشکلات جابه جایی و صدور محصول به خارج گله مند است.
کمبود سرمایه در گردش و نقدینگی از دیگر مسائلی است که تولیدکنندگان خواستار تامین به قدر کفایت آن از دولت و نظام بانکی کشور هستند.
تولیدکنندگان معتقدند در صورت تأمین همین نیازها و البته تسهیل تجارت خارجی، امکان تولید سالانه 100 میلیون متر مربع و صادرات 50 میلیون متر مربع وجود دارد که به تبع آن هم اشتغال بیشتری ایجاد می شود و هم ارز قابل توجهی به دست می آید.
گزارش دارد

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به شادترین کشور‌های جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴

در سال ۲۰۱۲، اولین گزارش منتشر شد که داده‌های نظرسنجی گالوپ را از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ بررسی می‌کرد و از پاسخ‌دهندگان تقریباً در هر کشوری می‌خواست زندگی خود را در مقیاس ۰ تا ۱۰ ارزیابی کنند.

به گزارش روزیاتو، در سال ۲۰۱۱، بوتان اسپانسر قطعنامه سازمان ملل شد که از دولت‌ها دعوت می‌کرد تا شادی و رفاه را به عنوان راهی برای سنجش توسعه اجتماعی و اقتصادی در اولویت قرار دهند و بدین ترتیب، گزارش جهانی شادی متولد شد.

در سال ۲۰۱۲، اولین گزارش منتشر شد که داده‌های نظرسنجی گالوپ را از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ بررسی می‌کرد و از پاسخ‌دهندگان تقریباً در هر کشوری می‌خواست زندگی خود را در مقیاس ۰ تا ۱۰ ارزیابی کنند.

از این رو، آن‌ها یک «امتیاز شادی» از ۱۰ را برای مقایسه میزان شادی کشور‌ها استخراج کردند. بیش از یک دهه است که گزارش شادی جهانی ۲۰۲۴ ماموریت اندازه گیری و مقایسه رفاه را ادامه می‌دهد. آخرین یافته‌های آن نشان می‌دهد که چگونه کشور‌ها در سال‌های اخیر شادتر شده‌اند. این یافته‌ها در اینفوگرافی زیر به تصویر کشیده شده است و ۲۰ کشوری را که از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیشترین رشد را داشته‌اند را نشان می‌دهد.

کدام کشور‌ها از سال ۲۰۱۰ شادتر شده‌اند؟

صربستان در فهرست ۱۲ کشور اروپای شرقی پیشتاز است که میانگین امتیاز شادی آن‌ها در دهه گذشته بیش از ۲۰ درصد بهبود یافته است.

در همین دوره زمانی، پیشرفت اقتصاد صربستان دو برابر شده و به ۸۰ میلیارد دلار رسیده است و سرانه تولید ناخالص داخلی آن تقریباً دو برابر شده و به ۹،۵۳۸ دلار بر اساس دلار فعلی رسیده است.

از اولین گزارش، اروپای غربی به طور متوسط شادتر از اروپای شرقی بوده است. اما همانطور که نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد، سطح شادی اروپای شرقی به همتایان غربی نزدیک شده است. در واقع، وقتی به افراد زیر ۳۰ سال نگاه می‌کنیم، آخرین امتیازات شادی در سراسر قاره تقریباً یکسان است.

در مجموع، ۲۰ کشور از سال ۲۰۱۰ امتیاز شادی خود را یک امتیاز کامل یا بیشتر در مقیاس ۰ تا ۱۰ افزایش داده‌اند.

دیگر خبرها

  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • نگاهی به شادترین کشور‌های جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • شعر و ادب پارسی دومین زبان جهان اسلام است
  • تولید رقم جدید بذر کلزا در کشور
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است