Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-03@04:45:08 GMT

گفتگوی 18:30/آغاز طرح ساماندهی سرویس مدارس

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۲۸۷۴۶

مدیرکل دفتر مرکزی انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش از آغاز طرح ساماندهی سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نورعلی عباسپور در برنامه گفتگوی 18:30 درباره ساماندهی سرویس مدارس گفت: سه وزارتخانه یعنی وزارت کشور، نیز همین کارگروه نوشته است. عباسپور افزود: ما کارگروه ماده 18 را داریم که متناسب با شرایط هر استان از ابتدای فروردین برنامه ریزی می کند تا پیمانکاران به مدارس معرفی شوند و در صورتی که مدیر مدرسه با پیمانکار بدون مجوز و یا با افراد حقیقی قرارداد ببندد مقصر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: یکی از اضلاع کارگروه ماده 19 پلیس است. پلیس راهور نیز در ساماندهی سرویس مدارس وظایفی بر عهده دارد.
کاری که ما اکنون پیگیری می کنیم، اینست که به همه استانها اعلام کردیم با همه روسای انجمنها جلسه داشتیم و نیازهای خود را در کارگروهها اعلام می کنیم و آموزش و پرورش هم نیازهای خود را اعلام می کند.عباسپور گفت: در گذشته نیاز ما به خودرو یک میلیون و 400 بود ولی امسال حدود 2 میلیون خودرو نیاز داریم.او درباره نرخ سرویس مدارس گفت: قیمت سرویس ها مصوبه شورای شهر است و در استانها و شهرهای مختلف متغیر است و امسال در بعضی شهرها افزایش قیمت داریم اما در تهران اعلام شده که افزایش قیمت برای سرویس مدارس نداریم و نرخ ها همان نرخ های سال گذشته است و در تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس سه مولفه زمان، نوع خودرو و مسافت تعیین کننده است.مدیرکل دفتر مرکزی انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: معرفی مراقب با پیمانکار است ولی نظارت بر همه اینها با آموزش و پرورش است و پلیس راهور هم موظف است هر 6 ماه یکبار گزارش کار را ارائه کند. آقای طبیبی کارشناس حمل و نقل ترافیک نیز در بخش دیگری از برنامه در گفتگویی تلفنی گفت: متاسفانه تصمیمات ما خیلی کند پیش می رود و آئین نامه حمل و نقل دانش آموزان که مصوبه سال 1387 است. خیلی از مفاد آن رعایت نمی شود و نیازمند یک تحول اساسی است و ما نسبت به کشورهای منطقه سطح بسیار پایینی داریم در حالی که قصد داریم در سال 1404 کشور اول منطقه باشیم.طبیبی افزود: بحث مراقب موضوع دیگری است که در این باره مطرح است که در سرویس مدارس دختران راننده الزاما باید از بانوان باشند که اصلا این مورداکنون اجرا نمی شود.او در پایان خاطرنشان کرد: همین حادثه برای دانش آموزان هرمزگان یک نمونه از عدم اجرای قانون است. طبق قانون وقتی مدرسه خودش کارفرما می شود و خودش طرح را اجرا می کند، نتیجه اش همین بی قانونی ها می شود.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شانزدهمین دوره جشنواره استانی طرح قدس دانش‌آموزان و کارکنان مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی سمای واحد بندرانزلی برگزار شد.

آیین افتتاح این جشنواره قرآنی با حضور محمود خوشحال معاون امور مدارس استان گیلان، کریم کیاکجوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی، فرشته گلدوست مدیرکل امور مدارس انزلی و ۱۵۶ دانش‌آموز و کارمند مدارس واحد‌های رشت، لاهیجان، انزلی، آستارا و لنگرود برگزار شد.

در این جشنواره دانش‌آموزان و کارکنان مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در رشته‌های ترتیل، حفظ، نهج‌البلاغه، مداحی و صحیفه سجادیه باهم به رقابت پرداختند و نفرات برتر به مسابقات پهنه شمال کشور راه خواهند یافت.

فیروزه جوانشیر مدیر تعالی تربیتی معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق مجازی مهمان این جشنواره بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری سرویس مدارس شیراز به شهرداری
  • اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه
  • ساماندهی اتباع مجاز در کرمانشاه
  • واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز
  • اتباع مجاز در کرمانشاه ساماندهی می‌شوند
  • تمام اتباع مجاز ساماندهی می‌شوند 
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد