Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-03@00:23:14 GMT

کاتوزیان هرگز مقابل کسی سر تعظیم فرود نیاورد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۲۸۹۳۵

رویداد۲۴-رییس کانون وکلای دادگستری مرکز تاکید کرد: دکتر کاتوزیان هرگز مقابل کسی سر تعظیم فرود نیاورد. ایشان برای استادان خود احترام فوق‌العاده قائل بود اما برای شخص دیگری کرنش نمی‌کرد.امیر حسین‌آبادی در مراسم بزرگداشت امیرناصر کاتوزیان گفت: ما یک سینه حرف داریم. باید بگویم کمتر از آنچه که باید از محضر استاد استفاده می‌کردم، فیض بردم اما حدود 45 سال در خدمت ایشان بودم اما باز نشد استفاده کامل کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم کمال همنشین در من اثر کرده باشد.

کاتوزیان در اجرای اصول و منش انسانی پایدار بود

وی با بیان اینکه از من سوال شد رابطه شما با استاد چیست، دچار احساسات شدم و شعری از ملک‌الشعرا بهار خواندم، اظهار داشت: می‌خواهم بگویم چه ویژگی در استاد بود که در دوران خودش منحصر به فرد شد. امکان ندارد یک ویژگی، شخصی را به این حد اعتبار برساند.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: ویژگی اول دکتر کاتوزیان، سرآمد بودن ایشان در مسائل علمی بود. ایشان وسواس ویژه‌ای در مسائل داشتند. ویژگی دوم، پایداری در اجرای اصول و منش انسانی بود که ضرورت ندارد من مصداق‌های آن را بگویم.

کاتوزیان هرگزمقابل کسی سر تعظیم فرود نیاورد

حسین‌‌آبادی با بیان اینکه مطلب مهمی که من تصور می‌کنم باید به آن توجه شود این بود دکتر کاتوزیان هرگز مقابل کسی سر تعظیم فرود نیاورد، تصریح کرد: ایشان برای استادان خود احترام فوق‌العاده قائل بود اما برای شخص دیگری کرنش نمی‌کرد. آن زمان که از دانشگاه اخراج شد، کتاب‌شان، کتاب سال شد و برای همین از وزارت ارشاد گفتند تشریف بیاورید تا جایزه خود را بگیرید، ایشان نرفتند.

وی افزود: من از استاد پرسیدم چرا نرفتید تا جایزه را بگیرید؟ ایشان جواب دادند اگر کتاب من آنقدر مهم است که جایزه کتاب سال را بگیرد، چرا دانشجویان نباید از من استفاده کنند. دوم اینکه این کتاب که کتاب سال شد در مقدمه شعری از حافظ نوشتم که هرگز سر تعظیم برای کسی خم نمی‌کنم. آنکه جایزه می‌گیرد کمی باید سر خم کند، آنکه جایزه می‌دهد، کمی سر بالا می‌کند. آیا من بروم سر خم کنم جایزه بگیرم؟

کاتوزیان از دانشگاه اخراج شد، کسی به سراغش نمی‌رفت

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه دکتر کاتوزیان در زمانی که از دانشگاه اخراج شد هیچکس سراغشان نمی‌رفت، خاطرنشان کرد: ایشان می‌گفتند مگر من جزامی هستم؟ در آن زمان نیز هیچ‌گاه احساس کوچکی نکردند. ایشان هیچ‌گاه دچار غرور نشدند. در آن زمان که گوشه‌نشین بودند ذره‌ای از عزت نفس‌شان کم نشد.

حسین‌آبادی در پایان ابراز داشت: مثل است از دل برود هرکس از دیده برفت. این در مورد افراد عادی مصداق دارد اما ایشان به دلیل آثاری که به جا گذاشت و عشقش به عدالت، از دل نمی‌رود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پد فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور آغاز شد

حمید حسینی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: پد فرود بالگرد یکی از مهم‌ترین ملزومات برای ارائه خدمت‌رسانی بهتر و ایمن‌تر اورژانس هوایی به همشهریان است.

او افزود: ساخت این پد فرود بالگرد با اعتباری حدود یک میلیارد ریال و به همت شورا‌های اسلامی شهری و روستایی، شهرداری و مساعدت خیران سلامت شهر "بار" میسر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • برگزاری دوباره انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی/ رسولی رئیس شد، تفتیان رای نیاورد!
  • (ویدئو) فرود اضطراری یک هواپیما بر اثر تگرگ شدید
  • برکناری شهردار ارومیه رای نیاورد
  • استیضاح شهردار ارومیه رای نیاورد
  • تعظیم وینیسیوس جونیور به تونی کروس به خاطر پاس گل زیبایش مقابل بایرن مونیخ / فیلم
  • دنیای بدون معلم، هرگز
  • بزرگداشت معلم تکریم سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است
  • ساخت پد فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور آغاز شد
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد