Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@00:16:45 GMT

اين روش درمان زردي منسوخ شده است

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۲۹۰۸۰

خبرگزاري آريا - رئيس انجمن خون و سرطان کودکان ايران با اشاره به اينکه حجامت پشت گوش براي درمان زردي به هيچ عنوان تاييد نمي شود، ادامه داد: طب سنتي بايد به پيشگيري از بيماري ها و همچنين سلامت تغذيه مردم بپردازد و حق دخالت در درمان بيماري ها را ندارد.
به گزارش خبرنگار گروه فضاي مجازيخبرگزاري ميزان، حسن ابولقاسمي اظهار داشت: از سال 70 به بعد تربيت نيروي انساني در بخش خون و سرطان شروع شده که از آن موقع تاکنون 120 نفر فوق تخصص خون و سرطان کودکان فارغ التحصيل شده اند که در حال حاضر بين يک تا پنج نفر در هر استان حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به ازدواج هاي فاميلي که در کشورمان وجود دارد، گفت: بيماري هاي ارثي خوني به دليل مسائل ژنتيکي و همچنين بيماري هاي فاميلي از شيوع بالايي برخودار است.
رئيس انجمن خون و سرطان کودکان ايران با اعلام اينکه در سال هاي گذشته توانستيم با تشخيص به موقع و کنترل بيماري تالاسمي طول عمر اين بيماران را از 20 به 50 سال افزايش دهيم، ادامه داد: در گذشته هر سال شاهد تولد هزار نوزاد مبتلا به تالاسمي بوده که در حال حاضر به 200 تولد کاهش يافته است.
ابوالقاسمي با بيان اينکه سالي 3هزار کودک مبتلا به سرطان در کشور متولد مي شود، افزود: اگر بخواهيم به معالجه 85 درصدي کودکان مبتلا به سرطان در کشور دست يابيم بايد به لحاظ امکانات و سواد به روز باشيم ضمن اينکه نيازمند همکاري والدين نيز هستيم.
مداخله در بيماري هاي خوني دوران نوزادي مي تواند منجر به پيشگيري و درمان به موقع سرطان کودکان شود
رئيس دهمين کنگره سراسري هماتولوژي نوزادان ايران با تاکيد بر اينکه مداخله در بيماري هاي خوني دوران نوزادي مي تواند منجر به پيشگيري و درمان به موقع سرطان کودکان شود، افزود: انواع کم خوني نوزادان و روش هاي درمان آنها، تزريق خون و فراورده هاي خوني به نوزادان، ايجاد لخته در نوزادان، اختلالات مربوط به پلاکت و همچنين سرطان هاي کودکان از جمله پنل هايي است که در اين کنگره مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.

نقد ادعاي درمان سرطان با گياهان
ابوالقاسمي با عنوان اين مطلب که بعضي سرطان هاي کودکان در نوزادي شروع مي شود، گفت: متاسفانه بايد نسبت به يک حرکت خطرناک در جامعه که مدعي است بعضي سرطان ها را با گياهان درمان مي کند هشدار داد.
وي ادامه داد: اين پديده خطرناکي است که در جامعه شايع شده و مي تواند عواقب خطرناکي داشته باشد به طوري که عنوان مي شود براي درمان زردي مي توان حجامت پشت گوش را انجام داد.
ابوالقاسمي گفت: 30 سال قبل هر سال 5 تا 6 هزار نوزاد بر اثر زردي دچارعقب ماندگي مي شدند که اين الان نادر شده است و اين تنها با تکيه بر تحقيقات پزشکي صورت گرفته است.
طب سنتي حق دخالت در درمان بيماري ها را ندارد
رئيس انجمن خون و سرطان کودکان ايران با اشاره به اينکه حجامت پشت گوش براي درمان زردي به هيچ عنوان تاييد نمي شود، ادامه داد: طب سنتي بايد به پيشگيري از بيماري ها و همچنين سلامت تغذيه مردم بپردازد و حق دخالت در درمان بيماري ها را ندارد.
رئيس دهمين کنگره سراسري هماتولوژي نوزادان ايران با عنوان اين مطلب که ما طب سنتي دانشگاهي را قبول داريم و موافق آن هستيم افزود: متاسفانه افرادي تحصيلکرده و غير تحصيلکرده تحت عنوان طب سنتي روش هايي را در جامعه ترويج مي کنند که بسيار مضر و خطرناک است.
ابوالقاسمي خاطرنشان کرد: بعضي از بيماران که مي شد در مراحل اوليه درمان شوند با مراجعه به اين افراد وضعيت درمان بيماري خود را سخت تر کردند.
80 تا 85 درصد سرطان هاي کودکان به بهبودي کامل منجر مي شود
وي با اعلام اينکه 80 تا 85 درصد سرطان هاي کودکان به بهبودي کامل منجر مي شود، گفت: هنوز در سرطان کودکان با مرگ و مير مواجه هستيم به طوري که يک چهارم مبتلايان به سرطان در کودکان در سال فوت مي کنند.
رئيس انجمن خون و سرطان کودکان ايران تاکيد کرد: دستاوردهاي سرطان کودکان در کشور خيلي بهتر از سرطان در بزرگسالان است.
منبع: مهر
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۹۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند

پروفسور محمداسماعیل اکبری در تعریف سرطان به قدس آنلاین می گوید: سرطان یک نوع بیماری هوشمند است و کاملاً هوشیارانه خودش حفظ می کند به همین دلیل هر ساله در تمامی دنیا شاهد افزایش تعداد و نوع سرطان هستیم و از آنجا که کشور ما رو به پیری است افزایش سرطان نیز در آن بیش از دیگر کشورها مشاهده می شود.

دکتر محمد اسماعیل اکبری،رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

وی می افزاید: سرطان صرفاً بیماری ژنتیک نیست به دلیل آنکه سرطان ها حداکثر ۱۰درصد واکنش ارثی دارند و ۹۰درصد فرضی هستند نه ژنتیکی. این در حالی است که هیچ سرطانی وجود ندارد که بدون تغییر ژن ایجاد شده باشد.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان ادامه می دهد: درمان سلول به جای درمان ژن نکته مثبتی است؛ اما باید به این نکته اشاره کنیم که قطعا در آینده پاسخ همه مشکلات درمانی را نخواهد داد و ما ناگزیر خواهیم بود آن را کنار بگذاریم. چراکه قبل از این تصور می کردیم که سلول سرطانی عامل ایجاد سرطان است؛ اما اکنون می دانیم که هم سلول سرطانی در بروز این بیماری نقش دارد و هم محیط میکروسکوپی تومور که همان سلول های نسج هم بندی هستند و در اطراف سلول های سرطانی قرار دارند. بنابراین محیط اطراف سلول های سرطانی جایگاه مهمی در تثبیت و گسترش سرطان دارند.

این  فوق تخصص جراحی غدد و سرطان تصریح می کند: کشور ما از سردمداران از درمانی جدید در دنیا است و ما بر مبنای محیط اطراف سلول های سرطانی طراحی کرده ایم. بنابر این محیط اطراف سلول های سرطانی جایگاه مهمی در تثبیت و گسترش سرطان دارد.

بیش از ۲۰۰۰ مورد سل تراپی در ایران انجام شده است که این موضوع نشان می دهد از دنیا عقب نیستیم؛ اما چنین نیست که مشکل سرطان حل شده باشد چراکه انتظار نداریم سل تراپی معجزه کندوی می گوید: کشور ما جزو ۱۰کشور دنیاست که سلول درمانی انجام می دهد؛ اما این روش درمان قطعی سرطان نیست و کسانی که سلول درمانی را روشی قطعی برای درمان می دانند بیش از ۵۰ متغیر را نادیده گرفته اند.

اکبری اذعان می دارد: درمان تومورهای غده ای تنها با جراحی امکان پذیر است و روش های دیگر از جمله رادیوتراپی، شیمی درمانی، درمان با اشعه، هورمون درمانی، سلول درمانی و ایمنی درمانی هرکدام به سهم خود مثبت و تأثیر گذارند اما به هیچ وجه درمان قطعی سرطان نیستند. بنابراین سل تراپی نیز هرگز نمی تواند روش درمانی قطعی باشد.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان با اشاره به اینکه تقریباً هر روش درمانی نقطه ضعف هایی دارد ادامه می دهد: بیش از ۲۰۰۰ مورد سل تراپی در ایران انجام شده است که این موضوع نشان می دهد از دنیا عقب نیستیم؛ اما چنین نیست که مشکل سرطان حل شده باشد چراکه انتظار نداریم سل تراپی معجزه کند و تنها می تواند تأثیرگذار و کمک کننده برای درمان باشد.

وی درباره مرگ و میر بیماران سرطانی توضیح می دهد: در گذشته دو سوم افرادی که مبتلا به سرطان می شدند بیشتر از یک سال زنده نمی ماندند اما اکنون در کشور ما حداقل دو سوم مبتلایان حتماً زنده می مانند و این موضوع نشان می دهد روی خط علم دنیا حرکت می کنیم و جزو کشورهای موفق و حتی در مواردی مانند سرطان پستان یا تیروئید، پیشگام تر از کشورهای اروپایی و آمریکایی بوده ایم.

اکبری در پاسخ به خبرنگار ما درباره تأثیر داروهای سنتی بر درمان سرطان تصریح می کند: متأسفانه در فضای مجازی درباره انواع بیماری ها و روش های درمانی آن تبلیغات بدون اساس و پایه علمی صورت می گیرد اما به جرئت باید گفت سرطان هرگز و هرگز با هیچ داروی سنتی درمان نمی شود بلکه در موارد بسیاری استفاده از داروی سنتی برای درمان سرطان، بیمار قابل درمان را به بیمار غیرقابل درمان تبدیل کرده است.

عفت زارع

دیگر خبرها

  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟