Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-04@07:46:11 GMT

تظاهرات خشونت بار مخالفان دولت در کنگو

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۳۰۱۲۶

تظاهرات خشونت بار مخالفان دولت در کنگو

خبرگزاری رویترز از تشدید ناآرامی ها و تظاهرات سراسری درجمهوری دمکراتیک کنگو و نیز زد و خورد مخالفان دولت با پلیس درخیابان های کینشازا(پایتخت) خبر داد.

به گزارش بولتن نیوز، خبرگزاری رویترز علت این تظاهرات را تاخیر در برگزاری انتخابات و تداوم فعالیت ژوزف کابیلا به عنوان رئیس جمهوری کنگو عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش، «فلیکس شیسکدی» رهبر ائتلاف مخالفان دولت قرار است با حضور در پایتخت با هدف اعمال فشار بر رئیس جمهوری کنونی و تهییج هواداران خود علیه دولت، اهداف سیاسی خود را دنبال کند.
کابیلا رئیس جمهوری کنگو پیشتر بر برگزاری انتخابات سراسری در این کشور در سال 2018 تاکید کرد.
وی تاکید کرده بود اکثر معترضان از جوانان کشور هستند که تا سال 2018 به سن قانونی رسیده و می توانند در انتخابات سراسری شرکت کنند.
براساس گزارش های منتشره، اکثریت مردم کنگو از ایده گفت و گوی ملی به عنوان عامل مهمی در تضمین اجرای آرام و منظم انتخابات آینده تمجید کرده اند اما بیشتر مخالفان، این ایده را به عنوان بخشی از برنامه کابیلا برای باقی ماندن بر سر قدرت پس از پایان دوره دوم ریاست جمهوری او در سال آینده دانسته و آن را محکوم کرده اند.
کابیلا که پس از ترور پدرش لورن دزیره کابیلا در سال 2001 به قدرت رسید و در دو انتخابات سال های 2006 و 2011 پیروز شد، مطابق قانون اساسی از نامزد شدن در انتخابات سال 2016 برای سومین بار منع شده است.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۰۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند

خبرگزاری آمریکایی پنجشنبه شب به وقت تهران از دستگیری صدها نفر در جریان تظاهرات دانشگاهی در اعتراض به سیاست‌های دولت آمریکا در قبال نسل کشی غزه خبر داد.

به گزارش مشرق، یک خبرگزاری آمریکایی پنجشنبه شب به وقت تهران گزارش کرد که جریان تظاهرات در مخالفت با سیاست‌های آمریکا در قبال نسل کشی در غزه در دانشگاه کالیفرنیا دستکم ۲۰۰ نفر دستگیر شدند.به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تظاهرات و دستگیری تقریبا در هر گوشه‌ای از آمریکا در روزهای اخیر رخ داده است، اما در ۲۴ ساعت گذشته حوادث دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس به کانون توجهات مبدل شد.

بر اساس این گزارش، از شروع تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا از اواسط آوریل به این سو بیش از ۲۰۰۰ نفر در جریان تظاهرات دانشگاهی از سوی پلیس دستگیر شدند.این خبرگزاری از دستگیری یک استاد دانشگاه در «ایلینویز» که به گفته او در جریان تظاهرات روز شنبه در «دانشگاه واشنگتن» در سنت لوئیس، دچار شکستگی دنده و دست شده بود، خبر داد.

حمایت از مردم غزه و اعتراضات علیه سیاست‌های دولت بایدن در حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی تحت عنوان «جنبش همبستگی» در دانشگاه کلمبیا آمریکا آغاز شد و پس از آن به دیگر دانشگاههای مهم و برجسته آمریکا و حتی کشورهای دیگر رسید.استفاده نیروهای امنیتی آمریکا از خشونت و تاکتیک‌های پلیس آمریکا برای مقابله با معترضان و سرکوب تحصن‌های آرام در هفته‌های اخیر، ادعاهای دولت آمریکا در آزادی بیان را زیرسؤال برده است.

دیگر خبرها

  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • سندرز از تظاهرات دانشجویان آمریکا حمایت کرد
  • دیدار رهبر مخالفان نتانیاهو با وزیز خارجه امارات
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • فقیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴
  • هراس وزرای اسرائیلی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • وزیران صهیونیستی: اعتراضات دانشجویی تهدیدی وجودی است
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!