Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

گرچه شروع يک زندگي مي تواند از طريق خواستگاري باشد، ولي لازم است که طالبين ازدواج، پس از خواستگاري سنتي ،حداقل از نقطه نظرها، عقايد و تفکرات يکديگر باخبر شوند.
اگر دختر يا پسر به اصطلاح دم بخت هستيد که تا کنون به خواستگاري نرفته ايد ، يا به تازگي ميخواهد براي شما خواستگاري بيايد لطفا" به چند توصيه اي که در اين خصوص نوشته شده دقت کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

...
چگونه خواستگاري شروع مي شود
در گذشته، ازدواج هاي سنتي براساس صلاح ديد بزرگان فاميل صورت مي گرفت. ولي امروزه جوانان در چنان مرحله اي از بينش قرار گرفته اند که ديگر در مقابل تصميمات يک طرفه والدين شان ساکت نميشينند. اينان خواسته هايي دارند که گاهي با خواستگاري سنتي، هم خواني ندارد. از آن گذشته، تغييرات اجتماعي، مثل ادامه تحصيلات، تفاوت هاي فکري، رشد فرهنگي و امثالهم، امکان خواستگاري سنتي را لااقل در شهرها کم تر کرده است.
بنابر اين گرچه شروع يک زندگي مي تواند از طريق خواستگاري باشد، ولي لازم است که طالبين ازدواج، پس از خواستگاري سنتي و آشنايي با يکديگر، حداقل از نقطه نظرها، عقايد و تفکرات يکديگر باخبر شوند. نشست و برخاست، گفتگو و تامل در رفتار و کردار يکديگر، جوانان را قادر مي سازد که در صورت عدم تفاهم، از ادامه معاشرت، پيش از آنکه عوامل عاطفي به وجود آيد، جلوگيري نمايند.
در سال هاي اخير بيشترين ازدواج ها به صورتي است که دختر و پسر قبلاً با هم آشنا شده اند و يکديگر را ديده اند و سپس به خواستگاري رفته اند و احتمالاً پس از مذاکره اوليه نامزد شده اند؛ يعني از اين به بعد، شناسايي بيشتر و دقيق تر از يکديگر را شروع کرده اند.
توصيه هايي که به زوج هاي جواني که در شروع اشنايي هستند مي توانم بکنم، اين است که سعي کنيد به جاي اينکه به امور تشريفاتي و ظاهري اين دوران، مثل: گل آوردن، هديه خريدن، حرف هاي شيرين و با محبت زدن، شيک پوشي يا خوش لباسي و خلاصه، آراستگي هاي ظاهري طرف، که سهم کمتري در پايه ريزي ازدواج و زناشويي تان دارند توجه کنيد، بيشتر به طرز تفکر، هدف ها، آرا و عقايد طرف مقابل توجه نماييد که پايه و اساس، و تفاهم زندگي آينده شما را اين عوامل تعيين مي کنند.
همان طور که هميشه بزرگترها توصيه ميکنند،در خواستگاري اگر دو چشم داريد، دو چشم ديگر هم قرض کنيد و همه چيز را در زير «ذره بين شناخت» بگذاريد تا بتوانيد « خود واقعي اش» را بشناسيد. چون بعد از ازدواج، شما با اين «خود واقعي» زندگي مي کنيد؛ نه با گل آوردن و هديه خريدن و... آراستگي دوره نامزدي!
اجازه ندهيد « خواستن » و مورد « تأييد » قرار گرفتن، فرصت انديشه و آينده نگري را از شما بگيرد. رويايي فکر نکنيد؛ زندگي زناشويي سخت و پيچيده است. تا زماني که زوج مورد اطمنيان خود را پيدا نکرده ايد، ازدواج نکنيد. ازدواج نکردن و يک عمر تنها ماندن، هزاران بار آسان تر از ازدواج ناموفق، و به وجود آوردن چند بچه ناخوشبخت است. دقت و تامل را با « وسواس » در انتخاب خواستگار يا دختر مورد علاقه خود اشتباه نگيريد؛ اولي لازم، ولي دومي غيرضروري است.
ملاک انتخاب را تماماً روي ظاهر افراد نگذاريد که نتايج خوبي در بر ندارد. سيرت زيبا، تفکر صحيح و... بر آراستگي ظاهري ترجيح دارد. هرگز دختري را فقط به خاطر « زيبايي » اش انتخاب نکنيد. هرگز مردي را فقط به خاطر قد و بالا و زلف آشفته اش انتخاب نکنيد. صدور فرمان اين گونه انتخاب ها از ناحيه ستاد فرماندهي عقل و انديشه نيست! وقتي تو صندلي راحت اتومبيل شيک خواستگارتان لم داده ايد! به جاي اين که با کبر و افاده، به اطراف چشم بيندازيد، از خود بپرسيد: «پول اين اتومبيل را چه کسي پرداخته است؟ پدر پولدار خواستگارتان، يا خود خواستگارتان با دسترنج خود؟ »
اگر خوب به اين نکات مهم و برجسته توجه کرديد، آن گاه است که سر عقل آمده ايد و خواستگار بدون ماشين اما هدفمند خود را نديده نمي گيريد و در گزينش او، قادريد تا دست به انتخاب اصلح بزنيد.
داشتن شغل ثابت و مناسب، اولين امتياز يک خواستگار است. اگر مسکن هم داشت، چه بهتر! ولي نداشتن مسکن و اتومبيل، به شرط داشتن شغل ثابت و آتيه دار، از ارزش و اعتبار يک خواستگار نمي کاهد. جواني که هدف دارد به همه چيز از جمله، مسکن خوب و اتومبيل و ساير مايحتاج مي رسد. به ثروت پدر زن آينده تان فکر نکنيد که اگر همسر آينده شما قابليت هاي لازم را داشته باشد شما را به همه جا مي رساند.
تکرار مي کنم، تا زماني که به قابليت هاي طرف مقابل تان از هر جهت اطمينان پيدا نکرده ايد، تا زماني که به توانايي هاي او واقف نشده ايد، جلوي احساس خود را بگيريد و اجازه ندهيد عواطف و هيجانات قبل از ازدواج، مانع ديدن واقعيت ها شوند. پس از اين که از هر نظر اطمينان شما کاملاً جلب شد، آن گاه عنان احساس را با احتياط و نه افسار گسيخته رها سازيد تا خود سير طبيعي خويش را طي کند. اگر پس از مدتي معاشرت، متوجه شديد که از نظر عاطفي هم به طرف مقابل تمايل داريد، آن گاه مي توانيد قرار و مدار ازدواج را با خيال راحت بگذاريد.
در هر صورت يادتان باشد که عجله نکنيد و به توصيه ديگران و مخصوصاً پافشاري آن ها وقعي ننهيد. اگر ترديدهايي داريد، اشکالي ندارد که با محرم رازي که حتماً بايد از شما تجربه بيشتري داشته باشد، ضمير دل و نداي باطن تان را در ميان بگذاريد؛ يا با مشاوري کارکشته و با تجربه، به شور و مشورت بنشينيد؛ ولي مشاوره با افراد با تجربه، با وسواسي فکر کردن و بيش از حد «کمال گرا» بودن فرق دارد. کمال مطلق و وجود بي عيب و نقص، در هيچ جايي پيدا نمي شود. مگر نشنيده ايد که مي گويند: «گل بي خار، خداست»! پس بيشتر به واقعيت ها بينديشيد که زندگي هيچ کس کامل نيست.
پس از اينکه اين مرحله را پشت سر گذاشتيد، حال ميتوانيد به خواستگاريتان رسميت بيشتري بدهيد.
منبع : tebyan.net

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میکل آرتتا: منچسترسیتی امتیاز از دست خواهد داد

سرمربی آرسنال باور دارد که منچستر سیتی هم لغزش خواهد داشت.

طرفداری | در جریان دیداری از هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس، آرسنال قرار است مقابل بورنموث قرار بگیرد. میکل آرتتا، سرمربی منچسترسیتی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از این بازی در مورد امتیاز از دست دادن منچستر سیتی صحبت کرد، تنها در صورت این اتفاق است که توپجی‌ها برای قهرمانی در لیگ برتر شانس خواهند داشت

آیا از اعماق قلبتان باور دارید که منچستر سیتی امتیاز از دست خواهد داد؟

با قلب و روحم به رخ دادن چنین اتفاقی امیدوارم، پس بله! همه شما می دانید اوضاع از چه قرار است. شما دوست دارید در همه بازی‌های خودتان دائماً پیروز شوید و به این نیاز دارید که حریفتان هم امتیاز از دست بدهد. به رخ دادن چنین اتفاقی دل بسته‌اید. ما باید کار خودمان را انجام دهیم  اگر آنها ببرند شما باید احساسات خودتان را کنترل کنید، چون اهمیتی ندارد که در آن روز چه اتفاقی می‌افتد؛ همچنان امتیازات و بازی‌های زیادی باقی مانده‌اند. شما باید عملکرد خوب خودتان را تکرار کنید و برای بازی بعد آماده شوید و با همان ریتم به زمین برگردید. این چیزی است که ما برای آن تلاش می‌کنیم. 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • اجاره خانه در رباط کریم چند؟
  • عشق شیدا سرمربی سپاهان را شیعه کرد!
  • «طاووس خانم و ازدواج‌هایش» روی صحنه می‌رود
  • میکل آرتتا: منچسترسیتی امتیاز از دست خواهد داد
  • علی ژکان یک نمایش کمدی به صحنه می‌برد
  • شرط عجیب یک معلم برای ازدواج + فیلم
  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان
  • برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • معمای وام ازدواج ۱۴۰۳ چگونه حل می‌شود؟
  • فال انبیا فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳