Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای شبکه جامعه مدنی و شماری از وکلای شورای ولایتی سرپل با ابراز نگرانی می‌گویند، در بخش‌های از ولسوالی های کوهستانات، سوزمه قلعه، صیاد، سانچارک و مرکز ولایت سرپل که زیر کنترل طالبان قرار دارند، بیشتر مکاتب دخترانه مسدود است.

در همین حال نسیمه آرزو، رییس امور زنان سرپل نیز وضعیت دختران در این ولایت را نگران کننده دانسته و از حکومت خواهان توجه جدی در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی هم سید وکیل سادات، معاون تدریسی ریاست معارف سرپل میگوید که بنابر تهدیدات امنیتی در ساحات حاکمیت طالبان مکاتب دخترانه تا صنوف ششم فعالیت دارند و صنوف بالاتر غیرفعال است.

این در حالیست، که قبل از این نیز گزارش های از مسدود شدن مکاتب در برخی نقاط نا امن سرپل وجود داشت و مسئولان در معارف سرپل گفته بودند که نزدیک به ۱۵۰ مکتب دخترانه و پسرانه در ساحات ناامن قرار دارد که کارمندان این اداره قادر به نظارت از این مکاتب نیستند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: ۴ ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجد سلیمان رخ می‌دهد و منجر به قتل یک خانم می‌شود و این حادثه اختلافات بین اعضای خانواده تشدید کرد.

او می‌گوید: با توجه به درخواست مکرر بستگان این خانواده از رئیس دادگستری دزفول مبنی بر اصلاح ذات البین فی ما بین اعضای خانواده، با دستور مزرعه و همچنین همکاری آباد دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، پرونده جهت حل و فصل به شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول ارجاع، که بلافاصله اعضای این شعبه با دعوت و برگزاری جلسات متعددی بین اعضای خانواده، جهت ایجاد صلح و سازش بین آنان تلاش‌های فراوانی کردند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: خوشبختانه تلاش اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول با اقدامی جهادی و خداپسندانه به ثمر نشست و پس از ۴ ماه اولیاء دم با رضایت ثبتی و بدون هیچگونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند و بین اعضای خانواده برادری، صمیمت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط را با صلح و سازش مختومه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته برگزار می‌شود
  • یک نماینده مجلس سمت گرفت +جزئیات
  • رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر منصوب شد