Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس‌جمهور روحاني بارها تأکيد کرده است که براي معرفي وزراي خود به مجلس تحت فشار نبوده اما اصلاح‌طلبان يکصدا مي‌گويند او تحت فشار است و حرف‌هايش درست نيست!
سرويس سياست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشي روزانه در لابه‌لاي اخبار و مطالب رسانه‌هاي کشور است. ما درباره اين خوانش البته تحليل‌ها و پيشينه‌هايي را نيز در اختيار مخاطبان محترم مي‌گذاريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7:30 هر روز با بسته ويژه خبري-تحليلي مشرق همراه باشيد.
***
محمود صادقي اينگونه «شهيد حججي» را به ابراهيم يزدي ربط داد...

محمود صادقي، نماينده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، در حاشيه مراسم ترحيم ابراهيم يزدي طي اظهاراتي در واکنش به اين سوال که بعضا معتقدند بي‌مهري‌هايي به ابراهيم يزدي شده است، خاطرنشان کرد:
به چه کسي بي‌مهري صورت نگرفته است. به نظر مي‌رسد ظرفيت جامعه ما در شرايط انقلابي به ميزان لازم گسترش نيافته بود. بايد اين ظرفيت را داشته باشيم که زير چتر انقلاب با وجود گرايش‌هاي مختلف، اختلافات را به بپذيريم و با تضارب افکار در کنار يکديگر زندگي کنيم و به سمت مصالح واحد که منافع ملي و انقلاب است، حرکت کنيم تا به جاي کاستن از انرژي يکديگر منجر به هم‌افزايي شويم.
به گزارش ايلنا او همچنين تصريح کرده است:
جامعه ما به شرايطي رسيده است که با صبوري و سعه صدر بيشتر قدر همه ظرفيت‌ها را بدانيم. ابراهيم يزدي و مصطفي چمران در سوريه به دنبال غرس نهالي بودند که امروزه با خون حججي‌ها آبياري مي‌شود و اگر با اين رويکرد اين موضوع را ببينيم و شرح صدر داشته باشيم، همه زير چتر انقلاب جاي مي‌گيرند.[1]
*ابراهيم يزدي، دبير کل نهضت آزادي است که امام راحل درباره آن فرمود: «پرونده اين نهضت و همين‌طور عملکرد آن در دولت موقت اول انقلاب شهادت مي‌دهد که نهضت به اصطلاح آزادي طرفدار جدي وابستگي کشور ايران به آمريکا است، و در اين باره از هيچ کوششي فروگذار نکرده است، و حمل به صحت اگر داشته باشد، آن است که شايد آمريکاي جهانخوار را که هرچه بدبختي ملت مظلوم ايران و ساير ملت‌هاي تحت سلطه او دارند از ستمکاري اوست، بهتر از شوروي ملحد مي‌دانند و اين ازاشتباهات آنها است.»
همچنين اسنادي وجود دارد که اثبات مي‌کند ابراهيم يزدي يکي از چهره‌هاي طرفدار آمريکا بوده است.
يزدي همچنين زماني در دهه 80 اينطور گفته بود که قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران را قبول ندارد. اين در حالي است که بعيد به نظر مي‌رسد محمود صادقي، نماينده اصلاح‌طلب تهران از اين مقولات بي‌خبر بوده باشد!
قضاوت درباره اظهارات صادقي مبني بر ربط دادن فعاليت‌هاي ابراهيم يزدي با شهيد حججي را به مخاطبان محترم وامي‌گذاريم...
(گفتنيست، حسين فريدون و محمدجواد ظريف نيز در مراسم ترحيم ابراهيم يزدي حضور داشته‌اند!)
***
روحاني: تحت فشار نيستم؛ اصلاح‌طلبان: هستي!

جعفر توفيقي، از فعالان اصلاح‌طلب و از وزراي سابق علوم، به تازگي در بخشي از مصاحبه خود با روزنامه آرمان امروز اظهار کرده است:
«براساس اطلاعاتي که بنده در اين زمينه دارم دست آقاي روحاني براي انتخاب وزير علوم باز نبوده و ايشان نتوانسته گزينه‌هاي مورد نظر خود را به مجلس معرفي کند. نمونه بارز اين حساسيت‌ها در دولت يازدهم وجود داشت که آقاي روحاني به دليل اين حساسيت‌ها مجبور شدند چندين نفر را به عنوان وزير به مجلس معرفي کنند. اين در حالي بود که مجلس نهم نيز که از رويکرد همسويي با دولت برخوردار نبود در اين زمينه کارشکني مي‌کرد تا وزيري براي وزارت علوم انتخاب شود که با برخي جريان‌هاي فکري خاص همسو باشد. به نظر مي‌رسد اتفاقات سال92 در سال 96 نيز در حال تکرار شدن است و آقاي روحاني براي انتخاب وزير علوم با محدوديت‌هاي جدي مواجه است.»[2]
*رئيس‌جمهور روحاني هم در هنگام سخنراني خود در مجلس شوراي اسلامي براي معرفي وزراي پيشنهادي تأکيد کرد که براي انتصاب و معرفي‌هاي خود تحت فشار نيست و هم در مصاحبه اخير خود در تلويزيون!
با اين وجود اما اصلاح‌طلبان کراراً تأکيد دارند که آقاي روحاني تحت فشار بوده، حرف‌هايش «اصلاً و ابداً» درست نيست و خودش هم از کابينه‌اش راضي نيست!
اين در حاليست که اولاً رئيس‌جمهور يک فرد صغير محسوب نمي‌شود، ثانياً وجود فشار بر رئيس‌جمهور براي انتصابات مختلف به لحاظ عقلاني پذيرفته نيست و ثالثاً چهره‌هاي جريان سياسي خاص هيچ سندي را نيز براي ادعاي خود مطرح نکرده‌اند.
پيش از اين، عباس عبدي، از تئوريسين‌هاي اصلاح‌طلب طي اظهاراتي در اين باره گفته بود: اين بي معناست که رييس جمهور بخواهد تصميم بگيرد و تحت هيچ فشاري نباشد. در همه جاي دنيا چنين فشارهايي هست و بايد هم باشد.
او افزوده بود: تحت فشار نبودن واقعيت ندارد و حسني هم نيست. اگر تحت فشار نيستيد پس چرا وزير علوم نداريد؟! يعني کسي را پيدا نمي کنيد؟! شايد هم با گفتن ١٧ وزير آن را استثنا کرده اند! بهتر است به جاي چنين ادعايي تا حدي فشارها را شفاف کرد.[3]
پس از او نيز «علي صوفي» عضو شورايعالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان در نوشتاري تأکيد کرده بود که رئيس‌جمهور روحاني از کابينه‌اش راضي نيست!
او گفته بود: «رئيس جمهور در مراسم تحليف از عدم وجود فشارها سخن گفت و در جاي ديگر به صورت تلويحي به فشارها اشاره کرد. در مجموع به نظر نمي‌رسد که خواست روحاني در اين کابينه متجلي شده باشد و اين کابينه براي روحاني مطلوب باشد.»[4]
احمد نقيب‌زاده، از استادان اصلاح‌طلب و از چهره‌هاي جريان سياسي خاص نيز نفر بعدي بود که به تازگي در همين باره و در گفت‌وگو با روزنامه آفتاب يزد درباره صحبت‌هاي رئيس‌جمهور روحاني در مجلس و در مصاحبه تلويزيوني اخير مبني بر اينکه براي چينش کابينه تحت فشار نبوده است، گفت:
«اصلا و ابدا چنين چيزي نيست. ما به حرف که کاري نداريم. در مقابل افکار عمومي‌که نمي‌شود همه حقايق را گفت. پس چطور مي‌گويد سه وزير زن انتخاب کرديم اما نشد! نشد يعني چه؟ يعني اينکه نگذاشتند. لازم نيست روحاني بگويد من تحت فشار نبوده‌ام. اين حرف‌هايي که براساس مصلحت بيان مي‌شود را اصلا نبايد گفت! ما تحليل خودمان را با شاخص‌هاي مورد اعتماد خودمان داريم. روحاني بسيار هم تحت فشار گروه‌ها بوده و تحت فشار هم نمي‌توان يک کابينه درست و حسابي چيد!»[5]
گفتنيست، اصلاح‌طلبان در حالي بر تحت فشار بودن آقاي روحاني براي انتصاب وزرا تأکيد دارند که در ايام دولت يازدهم و هنگامي که مجلس نهم به وزراي پيشنهادي رئيس‌جمهور براي تصدي وزارت علوم به دليل بي‌صلاحيتي رأي اعتماد نمي‌داد؛ دائماً لجبازي دولت براي معرفي وزراي بي‌صلاحيت را به رخ مي‌کشيدند و از اين مي‌گفتند که آزادي رئيس‌جمهور براي انتصاب وزراي دلخواهش نشانه موفقيت است!
***
نماينده اصلاح‌طلب: «به بيطرف رأي ندادم»، فراکسيون اميد سياسي است و ما را دلسرد کرد

جواد کاظم‌نسب، نماينده اصلاح‌طلب اهواز در مجلس شوراي اسلامي و عضو فراکسيون اميد به تازگي در بخشي از مصاحبه خود با سايت نامه‌نيوز ضمن بيان اينکه به «حبيب‌ا... بيطرف» گزينه پيشنهادي رئيس‌جمهور براي تصدي وزارت نيرو رأي نداده است، تصريح کرد: آقاي بيطرف نتوانست ما را قانع کند و به او راي نداديم.
او درباره فراکسيون اميد نيز مي‌گويد:
«ما به فراکسيون اميد انتقاد داريم. اين يک فراکسيون سياسي و تهراني است. هيچ توجهي به مسايل شهرستان ها، اقوام و مذاهب و زنان نمي شود... ما با حمايت ليست اميد به مجلس رفتيم و تا کنون هم از فراکسيون حمايت کرده ايم. در انتخابات هيات رئيسه مجلس طبق نظر فراکسيون راي داديم اما عملکرد آنها ما را دلسرد کرده است.»
کاظم‌نسب همچنين با انتقاد از محمدرضا عارف تصريح کرده است:
آقاي عارف يک بار به خوزستان يا سيستان و بلوچستان سفر نکردند تا ببينند که مشکلات بسياري در حوزه آب، برق، آلايندگي و... داريم. من نماينده مردم شهرم هستم و بايد به نيازها و مطالبات آنها توجه کنم نه اينکه با هر تصيميم سياسي فراکسيوني که بر مسايل تهران تمرکز دارد؛ همراه شوم.[6]
*اظهارات صحيح اين نماينده اصلاح‌طلب را بايستي در کنار اين حقيقت مورد توجه قرار داد که جريان چپ بر خلاف پروپاگاندايي که در ايام انتخابات مجلس نهم در اسفند سال 94 به راه انداخت و مارش پيروزي نواخت اما هرگز برنده اين انتخابات نبود و هم‌اکنون نيز در اقليت مجلس دهم قرار دارد. در واقع جريان اصلاحات 16 سال است که در هيچ انتخاباتي نتوانسته است پيروز اکثريتي باشد و اعتماد مردم را به خود جلب کند.
اساساً حتي اگر تمام نمايندگان اصلاح‌طلب عضو فراکسيون اميد نيز به آقاي بيطرف رأي مي‌دادند اما اکثريت بودن نمايندگان اصولگرا و مخالفت‌هايي که با بيطرف بعنوان گزينه سفارشي ستاد جريان سياسي خاص وجود داشت، اجازه رأي اعتماد به او را نمي‌داد.
جالب آنکه موسوي لاري، از اعضاي شورايعالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان به تازگي عنوان کرده است: تمام نمايندگان فراکسيون اميد به بيطرف رأي داده‌اند![7]
درباره عملکرد جناحي و بي‌تفاوتي هيئت رئيسه فراکسيون اميد به مسائل مبتلي‌به کشور نيز گفتني‌هاي بسياري وجود دارد.
خاصه اينکه فراکسيوني که «تقلا براي تصويب قانون حبس و زندان براي منتقدان دولت» و «سلفي حقارت» تنها حرکات بارز آن در مجلس شوراي اسلامي محسوب مي‌شود، بديهيست که بايستي منتظر اعتراضات شديد و گسترده اعضاي خود نيز باشد.
عملکرد ضعيف محمدرضا عارف و آدرس اشتباهي که او در برخي مقولات سياسي کشور در حال پيمودن است هم مزيد بر علت اين قضايا شده است.
***
1_ http://www.ghatreh.com/news/nn39139822
2_ http://www.armandaily.ir/fa/news/main/196741
3_ mshrgh.ir/763805
4_ mshrgh.ir/764918
5_ mshrgh.ir/769862
6_ http://namehnews.ir/fa/news/425594
7_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3622290

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۱۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح گود زورخانه شهید ابراهیم هادی در مصلای اردبیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ دهوری مسئول ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای مصلای اردبیل گفت: با راه اندازی این زرخانه به نام شهید پهلوان ابراهیم هادی روز‌های زوج در مصلی اردبیل با حضور جوانان و نوجوانان به ورزش سنتی و ایرانی زورخانه‌ای می‌پردازیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • افتتاح گود زورخانه شهید ابراهیم هادی در مصلای اردبیل
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • علاقه عجیب شهید زین‌الدین به یک شهید
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید در فرادنبه