Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-04@09:56:59 GMT

اینستاگرام شخصیت‌های معروف هک شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۳۱۴۹۶

به گزارش شریان نیوز،سردار سید کمال هادیان فر گفت: بنابر گزارش کمپانی اینستاگرام علت این امر وجود یک آسیب‌پذیری مهم امنیتی در قسمت API در برنامه اینستاگرام بوده که به مهاجمان اجازه دسترسی به اطلاعات مهمی از قبیل شماره تماس،آدرس ایمیل را فراهم آورده است.


به گزارش ایسنا، وی در تشریح این روش گفت: بر اساس گزارش ارائه‌شده توسط آزمایشگاه کسپراسکای، این مسئله در Mobile API اینستاگرام، مخصوصاً در گزینه تنظیم مجدد رمز عبور بوده که منجر به لو رفتن اطلاعات تماس و آدرس ایمیل افراد سرشناس(سیاستمداران، ستارگان ورزشی و شرکت‌های رسانه‌ای) شده اما این اطلاعات شامل پسورد کاربران نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار هادیان فر اطلاعات تماس و آدرس ایمیل قربانیان را از موارد به سرقت رفته برشمرد و گفت: کمپانی اینستاگرام قبلاً همه کاربران مورد تأییدش را از طریق ایمیل مطلع کرده و همچنین نسبت به پاسخگویی به هرگونه تماس تلفنی، پیام متنی یا ایمیل مشکوک یا نا‌شناخته هشدار داده است.

وی افزود: لازم به ذکر است هکرها با در اختیار داشتن آدرس ایمیل و شماره تلفن کاربران می‌توانند با استفاده از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی در مرحله بعدی به اطلاعات حساب اینستاگرام دسترسی داشته باشند.

سردار هادیان فر در توصیه به کاربران اینستاگرام گفت: انتخاب رمزهای عبور مجزا برای هر حساب کاربری و همچنین الگوبرداری از الگوریتم‌های پیشرفته رمزنگاری یکی از گزینه‌های مهم در جلوگیری از دستیابی افراد سودجو به اطلاعات مهم کاربران می‌باشد. البته احراز هویت دومرحله‌ای یکی دیگر از راهکارهای طراحی‌شده برای افزایش امنیت و مراقبت از حساب‌های کاربری می‌باشد. بنابراین کاربران باید نسبت به فعال کردن این گزینه در حساب‌های کاربری خود توجه بیشتری داشته باشند و علاوه بر این، از کلیک کردن روی لینک‌های مشکوک و پیوست‌های ضمیمه‌شده در ایمیل‌های دریافتی و همچنین ارائه اطلاعات شخصی خود خودداری کنند.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

کد خبر 6094274

دیگر خبرها

  • سهم بازار اپراتورها از مکالمه و پیامک کاربران
  • جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت!
  • پیامی که پلیس روی صحفه اینستاگرام این بلاگر منتشر کرد
  • پلتفرم‌هایی که از ممنوعیت تیک‌تاک سود می‌برند
  • واکنش کاربران به دروغ‌های بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • چگونه تیک‌تاک از یک اپلیکیشن محبوب به تهدیدی برای آمریکا تبدیل شد؟
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟