Web Analytics Made Easy - Statcounter

کودکانی که بسیاری از آن‌ها را کودکان کار تشکیل می‌دهند لباس ورزشی بر تن کرده و برای موفقیت در لیگی که به همت جمعیت امام علی (ع) راه اندازی شده، توپ می‌زنند.

سومین دوره رقابت‌های لیگ پرشین از روز ۱۰ شهریورماه آغاز شده و ۵۰ تیم در سه رده نونهالان، نوجوانان و جوانان در این رقابت‌ها به مصاف یکدیگر می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکان، نوجوانان و جوانانی که در این رقابت‌ها حضور دارند از محروم‌ترین مناطق و محلات کشور خود را به مسابقات رسانده اند.

در میان آن‌ها از سیستان بلوچستان و کرمانشاه گرفته تا محلات دور افتاده تهران و گرگان نفراتی حضور دارند. گاه دیده می‌شود که با یک تکل، کودکی از کوره در رفته، اما دقایقی بعد و پس از پایان مسابقه، حریف را در آغوش می‌گیرد.

اینجا کودکان با وجود تمام رنج‌ها و دشواری‌هایی که در زندگی پشت سر گذاشته اند، تجربیات ورزشی خود را در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند. انگار قرار است آن‌ها با ورزش، ناملایمتی‌های زندگی را به فراموشی بسپارند.

میثم واحدی، مسئول بخش ورزش جمعیت امام علی (ع) در رابطه با برگزاری سومین دوره رقابت‌های لیگ پرشینمی‌گوید: مسابقات لیگ پرشین در سال جاری سومین دوره خود را پشت سر می‌گذارد. در این دوره از رقابت ها، شاهد حضور ۵۰ تیم بوده ایم و تیم‌ها در ۲ دوره مقدماتی و نهایی به مصاف یکدیگر می‌روند.

وی می‌افزاید: افراد حاضر در این مسابقات از دور افتاده‌ترین محلات حاشیه‌ای سراسر کشور خود را به این رقابت‌ها رسانده اند.

مسئول بخش ورزش جمعیت امام علی (ع) با اشاره به شناسایی استعداد‌های ورزشی حاضر در محلات محروم سراسر کشور می‌گوید: در این رقابت ها، استعداد‌های ناب ورزشی که پیش از این شرایط حضور در هیچ باشگاه ورزشی را نداشته اند، گرد هم آمده و فرصتی برای آن‌ها فراهم شده تا از آسیب‌های اجتماعی دور و برای ساعاتی ورزش را جایگزین آن کنند.

واحدی می‌افزاید: در این مسابقات فرصتی ایجاد شده که کودکان، جوانان و نوجوانانی که همواره در معرض انواع خشونت ها، اعتیاد و فقر بوده اند با ورزش یک انتخاب سالم برای زندگی خود داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت مراکزی تحت عنوان خانه‌های ایرانی در سراسر کشور می‌گوید: جمعیت امام علی (ع) در محلات حاشیه‌ای سراسر کشور مراکزی تحت عنوان خانه‌های ایرانی را به راه انداخته و در این مراکز خدماتی از قبیل خدمات روانشناسی، درمانی، آموزشی، مددکاری و ... به کودکان محروم ارائه می‌شود.

مسئول بخش ورزش جمعیت امام علی (ع) با بیان اینکه ورزش امید کودکان محروم برای ادامه تحصیل را نیز افزایش می‌دهد می‌گوید: کودکانی که به دلیل شرایط دشوار زندگی یا از تحصیل محروم بوده و یا ترک تحصیل کرده اند با حضور در مسابقات ورزشی انگیزه دوباره‌ای برای زندگی پیدا کرده و در بسیاری از مواقع دیده شده که بازگشت به تحصیل داشته اند.

واحدی در خصوص هزینه‌های برگزاری پرشین لیگ برای کودکان کار می‌گوید: تمام فعالیت‌های جمعیت امام علی (ع) داوطلبانه بوده و هزینه‌های فعالیت‌ها نیز با کمک‌های مردمی تامین می‌شود. در حال حاضر نیز در شرایطی که سومین دوره رقابت‌های پرشین لیگ را برگزار می‌کنیم هنوز نهاد‌های مسئول از مسابقاتی که با شرکت هزار کودک، نوجوان و جوان برگزار می‌شود استقبال نکرده اند.

وی با اشاره به کم کاری‌های صورت گرفته برخی نهاد‌ها برای اجرای مسابقات لیگ پرشین می‌گوید: در شرایطی که از ۸ ماه قبل برای برگزاری مسابقات، مذاکراتی را با ادارات ورزش و همچنین وزارت ورزش و جوانان داشتیم، اما در نهایت زمین مناسب برای برگزاری مسابقات در اختیار ما قرار نگرفت.

مسئول بخش ورزش جمعیت امام علی (ع) می‌افزاید: درخواست برگزاری مسابقات در ۲ زمین مشخص را داشتیم، اما به این خاطر که اجازه برگزاری مسابقات در ساعت بعد از ظهر در این زمین‌ها به ما داده نشد، رقابت هایمان را در زمین چمن طبیعی دانشگاه شهید بهشتی برگزار کردیم.

واحدی با تاکید بر اهمیت توسعه ورزش در محلات حاشیه‌ای می‌گوید: در شرایطی که توصیه شده باید به ورزش در محلات حاشیه‌ای پرداخته شود، اما آنطور که باید در ساختار ورزش کشور به این موضوع توجهی نمی‌شود و مسئولان نیز در این رابطه دغدغه‌ای ندارند.

وی می‌گوید: برگزار کننده رقابت‌هایی مانند لیگ پرشین باید نهاد‌های ورزشی کشور باشند، زیرا این نهاد‌ها با پتانسیلی که دارند می‌توانند از سرمایه‌های ورزشی بیشترین استفاده را ببرند.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۱۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتار ورزشکاران، تخریب اماکن ورزشی و فدراسیون‌ها

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از sadaa؛ بیش از ۲۰۰ روز از تجاوزات اشغالگر به مردم ما و هدف قرار دادن مستقیم ورزش فلسطینی‌ها می‌گذرد، به سختی روزی می‌گذرد که یک مرکز ورزشی تخریب نشود یا یکی از کادر‌های این سازمان به شهادت نرسد. حرکت ورزشی به ویژه در فوتبال که بیشترین سهم هدف گیری و شهادت را داشته است.   آخرین قتل عام اشغالگر دو برادر احمد و علی جمال ابوهلال، بازیکنان آکادمی فوتبال اسکور در نوار غزه بودند که بر اثر حمله موشکی نیرو‌های اشغالگر که مستقیماً آنها را هدف قرار دادند، ­به شهادت رسیدند و به ۱۵۰ شهید فوتبال پیوستند.   طی دو هفته گذشته ۶ غنچه به گلستان شهدای نهضت ورزش یعنی برادران محمد و محمود زیاد ابو شعار، عبدالرحمن ابوغولا، آدم رامز نبهان و دو برادر محمد و سامی بلال ابوعیسی پیوستند؛ که در حملات صهیونیست‌ها به مناطق مختلف نوار به شهادت رسیدند.   جنایات وحشیانه اشغالگران تنها بازیکنان را هدف قرار نداد، بلکه زمین‌های فوتبال و مقر باشگاه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی را نیز هدف قرار دادند. مکان‌های ورزشی به شکلی ویران شده است که نشانی از از آن باقی نمانده است جز سنگ‌های تخریب شده و بقایای جام‌هایی که نمایانگر تاریخ بزرگ این باشگاه بود که در سال ۱۹۷۶ تأسیس شده بود.   این باشگاه یک بار قهرمانی در لیگ برتر استان‌های جنوبی، دو بار جام باشگاه‌های نوار غزه و سه بار قهرمان سوپرجام فلسطین را در کارنامه دارد. به این ترتیب تعداد اماکن ورزشی ویران شده به ۵۶ مورد می‌رسد که ۴۶ مورد برای فوتبال، ۳۹ مرکز در نوار غزه و ۷ مرکز در کرانه باختری رود اردن است.

دیگر خبرها

  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • مهاباد میزبان دو رویداد مهم ورزشی کشور در ماه جاری
  • اعزام ملی پوش مازندرانی بوکس به مسابقات قهرمانی آسیا
  • آخرین خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • مروری بر خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • اعزام ملی پوش ساروی بوکس ایران به مسابقات قهرمانی آسیا
  • برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند
  • کشتار ورزشکاران، تخریب اماکن ورزشی و فدراسیون‌ها