Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هزار کودک و نوجوان از محروم‌ترين محلات سراسر کشور دور هم جمع شده اند تا با برگزاري يک ليگ ورزشي، براي دقايقي فقر و کمبود‌هاي زندگي خود را به فراموشي بسپارند.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري ميزان، گوشه‌اي از شهر تهران، نان آوران کوچکي از سراسر کشور دور هم جمع شده اند تا براي ساعاتي هم که شده ورزش را جايگزين تمام ناملايمت‌هايي کنند که در زندگي پشت سر گذاشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کودکاني که بسياري از آن‌ها را کودکان کار تشکيل مي‌دهند لباس ورزشي بر تن کرده و براي موفقيت در ليگي که به همت جمعيت امام علي (ع) راه اندازي شده، توپ مي‌زنند.
سومين دوره رقابت‌هاي ليگ پرشين از روز 10 شهريورماه آغاز شده و 50 تيم در سه رده نونهالان، نوجوانان و جوانان در اين رقابت‌ها به مصاف يکديگر مي‌روند.
کودکان، نوجوانان و جواناني که در اين رقابت‌ها حضور دارند از محروم‌ترين مناطق و محلات کشور خود را به مسابقات رسانده اند.
در ميان آن‌ها از سيستان بلوچستان و کرمانشاه گرفته تا محلات دور افتاده تهران و گرگان نفراتي حضور دارند. گاه ديده مي‌شود که با يک تکل، کودکي از کوره در رفته، اما دقايقي بعد و پس از پايان مسابقه، حريف را در آغوش مي‌گيرد.
اينجا کودکان با وجود تمام رنج‌ها و دشواري‌هايي که در زندگي پشت سر گذاشته اند، تجربيات ورزشي خود را در اختيار يکديگر قرار مي‌دهند. انگار قرار است آن‌ها با ورزش، ناملايمتي‌هاي زندگي را به فراموشي بسپارند.

ميثم واحدي، مسئول بخش ورزش جمعيت امام علي (ع) در رابطه با برگزاري سومين دوره رقابت‌هاي ليگ پرشين به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري ميزان مي‌گويد: مسابقات ليگ پرشين در سال جاري سومين دوره خود را پشت سر مي‌گذارد. در اين دوره از رقابت ها، شاهد حضور 50 تيم بوده ايم و تيم‌ها در 2 دوره مقدماتي و نهايي به مصاف يکديگر مي‌روند.
وي مي‌افزايد: افراد حاضر در اين مسابقات از دور افتاده‌ترين محلات حاشيه‌اي سراسر کشور خود را به اين رقابت‌ها رسانده اند.
مسئول بخش ورزش جمعيت امام علي (ع) با اشاره به شناسايي استعداد‌هاي ورزشي حاضر در محلات محروم سراسر کشور مي‌گويد: در اين رقابت ها، استعداد‌هاي ناب ورزشي که پيش از اين شرايط حضور در هيچ باشگاه ورزشي را نداشته اند، گرد هم آمده و فرصتي براي آن‌ها فراهم شده تا از آسيب‌هاي اجتماعي دور و براي ساعاتي ورزش را جايگزين آن کنند.
واحدي مي‌افزايد: در اين مسابقات فرصتي ايجاد شده که کودکان، جوانان و نوجواناني که همواره در معرض انواع خشونت ها، اعتياد و فقر بوده اند با ورزش يک انتخاب سالم براي زندگي خود داشته باشند.
وي با اشاره به فعاليت مراکزي تحت عنوان "خانه‌هاي ايراني" در سراسر کشور مي‌گويد: جمعيت امام علي (ع) در محلات حاشيه‌اي سراسر کشور مراکزي تحت عنوان خانه‌هاي ايراني را به راه انداخته و در اين مراکز خدماتي از قبيل خدمات روانشناسي، درماني، آموزشي، مددکاري و ... به کودکان محروم ارائه مي‌شود.
مسئول بخش ورزش جمعيت امام علي (ع) با بيان اينکه " ورزش اميد کودکان محروم براي ادامه تحصيل را نيز افزايش مي‌دهد" مي‌گويد: کودکاني که به دليل شرايط دشوار زندگي يا از تحصيل محروم بوده و يا ترک تحصيل کرده اند با حضور در مسابقات ورزشي انگيزه دوباره‌اي براي زندگي پيدا کرده و در بسياري از مواقع ديده شده که بازگشت به تحصيل داشته اند.
واحدي در خصوص هزينه‌هاي برگزاري پرشين ليگ براي کودکان کار مي‌گويد: تمام فعاليت‌هاي جمعيت امام علي (ع) داوطلبانه بوده و هزينه‌هاي فعاليت‌ها نيز با کمک‌هاي مردمي تامين مي‌شود. در حال حاضر نيز در شرايطي که سومين دوره رقابت‌هاي پرشين ليگ را برگزار مي‌کنيم هنوز نهاد‌هاي مسئول از مسابقاتي که با شرکت هزار کودک، نوجوان و جوان برگزار مي‌شود استقبال نکرده اند.

وي با اشاره به کم کاري‌هاي صورت گرفته برخي نهاد‌ها براي اجراي مسابقات ليگ پرشين مي‌گويد: در شرايطي که از 8 ماه قبل براي برگزاري مسابقات، مذاکراتي را با ادارات ورزش و همچنين وزارت ورزش و جوانان داشتيم، اما در نهايت زمين مناسب براي برگزاري مسابقات در اختيار ما قرار نگرفت.
مسئول بخش ورزش جمعيت امام علي (ع) مي‌افزايد: درخواست برگزاري مسابقات در 2 زمين مشخص را داشتيم، اما به اين خاطر که اجازه برگزاري مسابقات در ساعت بعد از ظهر در اين زمين‌ها به ما داده نشد، رقابت هايمان را در زمين چمن طبيعي دانشگاه شهيد بهشتي برگزار کرديم.
واحدي با تاکيد بر اهميت توسعه ورزش در محلات حاشيه‌اي مي‌گويد: در شرايطي که توصيه شده بايد به ورزش در محلات حاشيه‌اي پرداخته شود، اما آنطور که بايد در ساختار ورزش کشور به اين موضوع توجهي نمي‌شود و مسئولان نيز در اين رابطه دغدغه‌اي ندارند.
وي مي‌گويد: برگزار کننده رقابت‌هايي مانند ليگ پرشين بايد نهاد‌هاي ورزشي کشور باشند، زيرا اين نهاد‌ها با پتانسيلي که دارند مي‌توانند از سرمايه‌هاي ورزشي بيشترين استفاده را ببرند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۱۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم

به گزارش ورزش سه، استیون جرارد سرمربی انگلیسی الاتفاق عربستان و بازیکن سابق لیورپول در گفتگو اختصاصی که با رسانه لیگ عربستان داشت درباره نکات شخصی زندگی‌اش صحبت کرده است.

او ابتدا گفت: من به ورزش علاقه زیادی دارم، بنابراین سعی می‌کنم در این رشته بمانم و شغلی مرتبط با فوتبال یا شاید ورزش دیگری پیدا کنم. در دوران کودکی تنها اوقات فراغت من این بود که در تلویزیون به تماشای فوتبال بنشینم.

او ادامه داد: توصیه‌ای که من به بازیکنان جوان می‌کنم این است که رویاهای خود را محدود نکنند و تا زمانی که به آن‌ها نرسیدند، سخت و با پشتکار باشید. آدم‌های موفق با انگیزه و منظم هستند و تا زمانی که به موفقیت برسید، من معتقدم که باید این مسیر را ادامه دهند.

جرارد در مورد انتخاب سه بازیکن خود برای پیوستن به تیم تاریخی مدنظرش گفت: زین الدین زیدان را قطعا انتخاب خواهم کرد، زیرا او الگوی نسل من بود و بهترین هافبک جهان بود، بنابراین زیدان را انتخاب خواهم کرد. بعد از آن هم رونالدو و مسی را انتخاب می‌کنم که بهترین بازیکنان جهان در دوران بازیگری من بودند و به رقابت با آنها افتخار می‌کنم.

مربی انگلستانی الاتفاق در خصوص نحوه شخصی خودش پاسخ داد: وقتی سر کار نیستم، فقط به خانواده فکر می‌کنم. من فردی هستم که خیلی به خانواده‌ام وابسته هستم و 3 دختر و یک پسر دارم که همیشه با آنها فوتبال بازی می‌کنم و با آنها درباره فوتبال بدون خسته شدن صحبت می‌کنیم. برای خانه رفتن همیشه مشتاق بودم چون می‌دانم یک خانواده دوست‌داشتنی منتظر من هستند.

دیگر خبرها

  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم
  • مراسم تجلیل از مقام آوران کشتی اصفهان برگزار شد
  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • اعزام ملی پوش مازندرانی بوکس به مسابقات قهرمانی آسیا
  • آخرین خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • مروری بر خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • اعزام ملی پوش ساروی بوکس ایران به مسابقات قهرمانی آسیا
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی