Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@23:10:33 GMT

با قابليت‌هاي پنهان گوگل کروم آشنا شويد (1)

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۳۱۸۵۱

خبرگزاري آريا - وب سايت شبکه - محسن آقاجاني: گوگل کروم يکي از معروف‎ترين مرورگرهاي وب اين روزها است که طبق آمار 76.3 درصد از مردم از آن استفاده مي‎کنند. رقمي‎ بيشتر از دومين مرورگر محبوب در اين فهرست يعني فايرفاکس که 13.3 درصد کاربران از آن استفاده مي‎کنند و دو مرورگر مطرح بعدي IE/Edge با سهم 4.6 درصد و سافاري با 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 درصد در رتبه‎هاي بعدي قرار دارند. صرف نظر از آمار و ارقام مطرح شده، بدون شك کروم يک مرورگر محبوب است و اگر شما از آن استفاده نمي‎کنيد، حالا وقت آن است که سري به اين مرورگر قدرتمند بزنيد.
يکي از دلايل محبوبيت گوگل کروم، رابط کاربري واضح و خوش ساخت و همينطور تطبيق پذيري بالاي آن است. همچنين با وجود کتابخانه‎اي غني از افزونه‎هاي متنوع هر روز به توانايي‎هاي کروم افزوده مي‎شود. در ادامه و در سه بخش مجزا به فهرستي از 30 ترفند پنهان شده در دل کروم خواهيم پرداخت که کار با اين مرورگر را راحت‎تر و سريع‎تر مي‎کند.
1. Incognito mode براي خصوصي سازي وبگردي شما
جاي تعجب است که خيلي از مردم چيزي در مورد قابليت Incognito mode (يا همان Private Window در فايرفاکس و سافاري) نمي‎دانند. وقتي شما به وضعيت ناشناس يا Incognito تغيير حالت مي‎دهيد، مرورگر شما نه تاريخچه وبگردي شما را نگهداري مي‎کند و نه هيچ گونه کوکي را ذخيره سازي مي‎کند. اين گزينه براي مواقعي مفيد است که شما نمي‎خواهيد هيچ کس غير از خودتان از گشت و گذار شما در اينترنت مطلع شود. اين نکته را نيز نبايد فراموش کنيد که Incognito mode شما را از تحت نظر قرار گرفتن توسط محل کار شما يا وب‎سايت‎هايي که بازديد مي‎کنيد محافظت نمي‎کند و آنها همچنان مي‎توانند آدرس اي‎پي شما را به دست آورند.

2. با استفاده از نوار آدرس مستقيما درون سايت‎ها را جستجو کنيد
شما بدون اين که نياز باشد به وب‎سايتي سر بزنيد، تا مادامي‎ که نام آنها در فهرست موتورهاي جستجوي شما قرار دارد مي‎توانيد به طور خودکار محتويات آن را جستجو کنيد. اين راهکار زماني مفيد خواهد بود که براي مثال شما مي‎خواهيد بدون رفتن به صفحه اول گوگل يا ويکيپديا به يک مقاله خاص در ويکيپديا دسترسي پيدا کنيد.
ابتدا به Settings > Search engine > manage search engines برويد. در اينجا شما موتور جستجوي پيش فرض خود (همان که کروم وقتي شما چيزي را تايپ مي‎کنيد از آن استفاده مي‎کند) به همراه چند سايت ديگر براي جستجوي سريع و همچنين گزينه اضافه کردن وب‎سايت‎هاي ديگر به اين فهرست را مشاهده خواهيد کرد.
بنابراين براي امکان جستجوي سريع ويکيپديا، آدرس Wikipedia.org را در کادر آدرس تايپ کنيد و در سمت راست شما پيغامي‎ را مشاهده خواهيد کرد که مي‎گويد براي جستجو در اين سايت کليد تب را فشار دهيد. بعد از اين که تب را فشار داديد شما در سمت چپ نوار آدرس نوشته آبي رنگ search Wikipedia را مشاهده خواهيد کرد. عبارت مورد نظر خود براي جستجو را تايپ کنيد تا کروم آن را تنها در ويکيپديا جستجو کند. کليد اينتر را فشار دهيد تا جستجوي عبارت مورد نظر شما آغاز شود.
اين قابليت تنها مختص به سايت‎هاي جستجو نيست. شما مي‎توانيد با استفاده از نوار آدرس کروم مستقيما داخل هر سايتي را (حتي shabakeh-mag.com) تا مادامي‎ که در فهرست موتورهاي جستجوي شما قرار داشته باشد جستجو کنيد.

3. چند تب را به طور همزمان درگ کنيد
اغلب مردم با قابليت کشيدن و انداختن تب‎هاي کروم داخل پنجره‎هاي مرورگر، يا ترکيب و يکسان سازي آنها بين پنجره‎هاي مرورگر آشنا هستند، اما احتمالا نمي‎دانند که مي‎توان اين کار را هر بار با بيشتر از يک تب انجام داد. تنها کافي است کليد Ctrl را پايين نگه داشته و روي تمام تب‎هاي مورد نظر خود کليک کنيد و همه آنها را همزمان جابجا کنيد. اگر از کامپيوتر مک استفاده مي‎کنيد کليد Command را نگه داريد.

4. تب‎هايي که تصادفا بسته مي‎شوند را دوباره باز کنيد
احتمالا براي شما هم پيش آمده که به اشتباه يک تب را بسته باشيد. خوشبختانه کروم فکر اين را هم کرده و به شما اجازه مي‎دهد آنها را بازگردانيد. روي يک تب باز ديگر راست کليک کنيد و گزينه Reopen closed tab را انتخاب کنيد يا کليدهاي Control-Shift-T (در مک Command-Shift-T) را فشار دهيد تا کروم تمام تب‎هايي که اخيرا بسته شده‎اند را دوباره باز کند. شما با تکرار اين عمل مي‎توانيد مرحله به مرحله تب‎هاي بسته شده‎اي که در تاريخچه مرورگر ثبت شده‎اند را دوباره باز کنيد. اگر شما کل يک پنجره را با تب‎هاي درون آن بسته باشيد، مي‎توانيد يک پنجره جديد کروم باز کنيد و گزينه Open closed window را انتخاب کنيد.

5. يک جستجو را در تب جديد باز کنيد
به طور پيش فرض جستجو در نوار آدرس براي يک عبارت و فشردن کليد اينتر نتايج جستجوي آن عبارت را در همان تب فعلي نمايش مي‎دهد. اما بعضي اوقات مي‎خواهيد به دنبال يکسري اطلاعات بگرديد و در عين حال نمي‎خواهيد سايتي که در آن هستيد را هم از دست بدهيد. خوشبختانه براي اين کار نيز کليد فرمان وجود دارد: بعد از تايپ عبارت جستجوي خود ابتدا کليد Alt را پايين نگه داريد و بعد کليد اينتر را فشار دهيد تا نتيجه جستجوي شما در يک تب جديد باز شود. کاربران مک بايد کليد Command را نگه دارند.

6. با استفاده از کليدهاي فرمان بين تب‎ها گردش کنيد
اگر مي‎خواهيد به سرعت اطلاعاتي را در داخل يک تب ديگر مشاهده کنيد، کليد Ctrl را پايين نگه داشته (کاربران مک کليد Command) و يکي از کليدهاي 1 تا 9 را فشار دهيد. هر عدد نشانگر يک تب باز است که شمارش آن از سمت چپ آغاز مي‎شود.

7. يک روش ساده براي جستجوي کلمات و عبارات
هايلايت کردن يک کلمه و کشيدن و انداختن آن اساسا همان عملکرد کات و پيست را انجام مي‎دهد. بنابراين شما مي‎توانيد يک کلمه يا عبارت را هايلايت کرده و به نوار آدرس بکشيد تا جستجوي آن آغاز شود، يک روش ديگر اين است که روي کلمه يا عبارت هايلايت شده خود راست کليک کرده و از منوي باز شده گزينه جستجو توسط Google را انتخاب کنيد.

8. جستجو در يک تب موبايل (مخصوص آندرويد)
در محيط دسکتاپ شما مي‎توانيد با راست کليک کردن يک جستجو انجام دهيد، در نسخه آندرويد موبايل نيز يک راهکار مشابه براي اين کار وجود دارد. تنها کافي است با نگه داشتن انگشت خود کلمه يا عبارت مورد نظر را هايلايت کنيد تا کروم از طريق منوي کرکره‎اي باز شده يک جستجو براي آن را آغاز کند. وقتي پيغام را در پايين صفحه نمايش خود مشاهده کرديد، صفحه را به سمت بالا بکشيد.

9. يک آدرس اينترنتي (URL) را به نوار بوک‎مارک بکشيد
اگر مي‎خواهيد آدرس يک وب‎سايت را هميشه در اختيار داشته باشيد و بتوانيد در آينده به راحتي به آن دسترسي پيدا کنيد، مي‎توانيد با هايلايت کردن آدرس و کشيدن آن به نوار بوک‎مارک آن را به فهرست خود اضافه کنيد. در صورت تمايل بعدا مي‎توانيد نام آن را نيز تغيير دهيد. شما همچنين مي‎توانيد يک آدرس اينترنتي را از منابع ديگري غير از کروم نيز درگ کنيد.

10. يک لينک را به دسکتاپ اضافه کنيد
کروم يک قابليت کاربردي مفيد ديگر را ارائه کرده است که به کاربران اجازه مي‎دهد براي استفاده بعدي خود يک لينک قابل کليک کردن را به دسکتاپ خود اضافه کنند. روي دکمه سه نقطه منو موجود در گوشه سمت راست بالاي پنجره مرورگر کليک کنيد و گزينه More tools > Add to desktop را انتخاب کنيد. بعد از انتخاب يک پنجره کوچک باز مي‎شود که به شما اجازه مي‎دهد براي اين فايل لينک يک نام انتخاب کنيد و در صورت تمايل مي‎توانيد گزينه باز شدن صفحه در يک پنجره جديد را هم تيک بزنيد. اين کار يک لينک قابل کليک را به همراه يک آيکون نشانگر اين صفحه به دسکتاپ شما اضافه مي‎کند. استفاده از اين قابليت با محدوديت‎هايي همراه است، اما کار شما را راه مي‎اندازد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۱۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی دشمن پنهان کارگران است

ایتنا - گزارشی تکان‌دهنده از سازمان بین‌المللی کار، ابعاد هولناک بحران آب و هوا بر سلامت کارگران را آشکار می‌کند.
این گزارش با عنوان «تضمین ایمنی و سلامت در محل کار در شرایط آب و هوایی در حال تغییر» نشان می‌دهد که تغییرات اقلیمی برای ۷۰ درصد از کارگران جهان خطرات جدی سلامتی ایجاد می‌کند.

پیامدهای سلامتی تغییرات آب و هوایی می‌تواند شامل سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی، اختلال عملکرد کلیه و شرایط سلامت روان کارگران باشد و مطالعات نشان می‌دهد این آسیب‌ها در کارگران بیش از سایر گروه‌های اجتماعی است.

سازمان بین المللی کار تخمین می‌زند که بیش از ۲.۴ میلیارد کارگر (از ۳.۴ میلیارد نیروی کار جهانی) در کار خود در معرض گرمای بیش از حد قرار می‌گیرند که برای سلامتی مضر است.

این گزارش افزود گرمای بیش از حد، آلودگی، بیماری‌های ناشی از آب آلوده و سموم دفع آفات، جان میلیون‌ها کارگر را تهدید می‌کند.

بر اساس این گزارش، سالانه بیش از ۱۸ هزار کارگر در اثر گرما جان خود را از دست می‌دهند.

سازمان بین المللی کار همچنین بیان کرد که بیش از ۱۹ هزار مرگ و میر ناشی از سرطان پوست در کارگران به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش گزارش می‌شود.

بیش از ۸۷۰ میلیون کارگر در بخش کشاورزی، احتمالاً در معرض سموم دفع آفات هستند و سالانه بیش از سه میلیون نفر در اثر مسمومیت با آفت‌کش‌ها جان خود را از دست می‌دهند. همچنین ماهانه ۳ هزار نفر کارگر به دلیل بیماری‌های ناشی از انگل‌ها و بیماری‌های مربوط به آب آلوده جان خود را از دست می‌دهند که برخی از آن‌ها مسری است.

 

دیگر خبرها

  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • روند تعویض شناسنامه در استان بوشهر تسریع می‌شود
  • دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد
  • تبلیغ گوشی گوگل توسط محجبه‌های آمریکایی
  • تبلیغ گوشی گوگل توسط محجبه آمریکایی
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • استانداردسازی آدرس‌ها با اجرای طرح «جی نف»
  • تغییرات اقلیمی دشمن پنهان کارگران است
  • عملیات جستجو و نجات ۱۵ گردشگر مفقود شده در جنگل های نوشهر
  • رقیبی تازه برای گوگل؛ موتور جستجو ChatGPT احتمالاً این هفته معرفی می‌شود