Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مدير عامل بازداشت شده کنتورسازي با بيان اينکه اين شرکت در چاله‌اي افتاده که با فروش کنتور نمي‌تواند آنرا جبران کند،‌گفت: اگر دولت مي خواهد مشکل 11 هزار سهامدار را حل کند بايد قرارداد صندوق‌ها را به آن بدهد.
خبرگزاري فارس/ رضا امامي _ در ادامه بررسي معماي سه مجهولي کنتور سازي ، اتاق اصناف و صندوق هاي فروشگاهي ، مدير عامل بازداشت شده اين شرکت در بخش دوم اين گفتگو زواياي پنهان قابل تامل ديگري از اين ماجرا را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از شايعه خريد لکسوس براي حسابرس گرفته تا تحويل صندوق هاي فروشگاهي به خريدار در سنگاپور که هيچ گاه چک هاي آن وصول نشد.
انتشار اين مطالب در خبرگزاري فارس صرفا در راستاي رسالت اطلاع‌رساني خبرگزاري فارس و انتقال ديدگاه طرف‌هاي مختلف درگير در اين پرونده انجام مي‌شود و مسئوليت ادعاهاي اشاره شده بر عهده مصاحبه‌شونده است.
خبرگزاري فارس در اين باره با ديگر طرف‌هاي اين پرونده يعني سازمان بورس و رئيس اتاق اصناف نيز گفت‌وگو هاي مفصلي انجام داده است که در روزهاي آينده منتشر خواهد شد.
اين گفتگوي صريح را از دست ندهيد.
فارس: در خصوص شرکت باران که به قول شما کاغذي بوده دقيقاً چه اتفاقي افتاده است؟
عاملي: در تبصره 2 ماده 69 اصلاحيه قانون ماليات هاي مستقيم عنوان شده که آيين نامه اجرايي در اين باره الزامي است. اما بدون تصويب آيين نامه اجرايي صندوق‌هاي فروشگاهي و بدون داشتن سابقه فعاليت و توليد صندوق فروشگاهي اين شرکت را مامور اجراي نصب صندوق‌هاي فروشگاهي آن هم تنها يک ماه بعد از شروع فعاليت کرده‌اند .
*خرج باران از جيب آکنتور
فارس:چرا شما بعد از انقضاي اين قرارداد پس از گذشت 40 روز اقدامي نکرديد؟
عاملي: چون من نفهميدم. اين شرکت سه خانم سهامدار داشته بدون مشخصات فني که وزرات اقتصاد شش ماه بعد از ماموريت باران اين مشخصات را ارايه مي دهد و به عنوان مجري نصب صندوق ها از سوي اتاق اصناف معرفي مي شوند. من مطمئن هستم آقاي خسروتاج به دنبال کنسل کردن پروانه باران بود و اين کار را کرد چون به دليل رانت موجود، گند آن در آمد و رسانه‌اي شد. اين ها فکر نمي‌کردند رسانه‌اي شود.
شرکت کنتور سازي کليه تعهدات خود را مستنداً انجام داده بود و مبلغ 600 ميليون تومان بابت علي الحساب تعهدات قراردادي و تهيه دفتر اداري مقابل اتاق اصناف در خيابان قائم مفام فراهاني براي شرکت باران پرداخت کرد.
وقتي کنتورسازي پولي را پرداخت مي‌کند به عنوان پيش پرداخت محسوب شده و بايد تضمين بگيرد که اگر طرف مقابل تعهدات خود را انجام نداد بتواند پولش را پس بگيرد. ما از باران چک تضمين معادل پول‌هاي پرداختي دريافت کرديم و اين چک به امضاي آقاي منصور حسيني، معاون اجتماعي اتاق اصناف رسيده که دوست 12 ساله آقاي فاضلي است.
نکته جالب و مهم اين است که اگر رونوشت نامه لغو ماموريت مورخ 25 بهمن 94 با شماره 7/1/8073 به معاون امور اقتصادي وزارت صنعت ،معدن و تجارت يعني آقاي خسروتاج بررسي شود علت لغو اين قرارداد مي تواند روشن شود.
وقتي قرارداد باران لغو شد به ما گفتند شما نگران نباش آقاي فاضلي با ما و موضوع را حل مي کنيم. گفتم حيثيت من و خاندانم رفته و کمک کنيد.
زماني که قرارداد اوليه را به سازمان بورس ارايه داديم اطلاعات قرارداد به فضاي مجازي نشت پيدا کرد و اتحاديه توليد کنندگان و خدمات دهندگان کامپوتر به وزارت صنعت شکايت کردند که حق و حقوق اين اتحاديه به دليل قرارداد با کنتور سازي خورده شده است. البته به نظرمي رسد که اينها به نزد خسرو تاج رفتند که به تبع آن وي به فاضلي دستور داد که اين قرارداد را لغو کنيد. بايد شخص شجاعي وجود داشته باشد که بتواند اين سوابق را بيرون بياورد.
فارس: اتاق اصناف مدعي است که اطلاعي از اين قرارداد با کنتور سازي نداشته است.
عاملي: آقاي هاشمي تاکيد داشتند که باران بايد بر اساس تعهدات خود از محل توليدات داخلي صندوق‌هاي مذکور را تهيه کند و محصول قابل ارايه بايد مورد تاييد سازمان مالياتي باشد. حال مي‌پرسم که به مردم بگويد چگونه قبل از ارايه مشخصات فني به شرکت باران مجوز داده شد و چگونه از داخل کشور مي‌بايست توليد خود را تامين مي‌کرده است؟ قرارداد مذکور 5 ساله و جهت تامين کل اصناف کشور بوده اما چگونه است که هاشمي مي گويد اطلاعي از قرارداد مذکور نداشته است؟
پرونده کنتور سازي در خصوص صندوق هاي فروشگاهي در مهر يا آبان 95 به جريان افتاده است. حال چگونه است که نامه تاييديه اتاق در دي ماه 94 و دو روز پس از عقد قرارداد بوده است؟
در جايي عنوان مي‌شود که اين نامه را سازمان بورس گرفت تا اين پرونده را تعليق کند. شرکت کنتور سازي قبل از اين درگير مسايل حقوقي با سازمان بورس نبوده و ارجاع آن به قوه قضاييه براي اولين بار رخ داده که مسبب آن بي شک اتاق اصناف است.
شرکت کنتورسازي در زمان مديريت من شش سال پياپي به عنوان واحد نمونه صنعتي استان قزوين و در سال هاي 88 و 92 به عنوان واحد نمونه صنعتي کشور معرفي شده و لوح تقدير از رييس جمهور گرفته و افزايش ظرفيت توليد و تنوع محصولات با سرمايه‌گذاري‌ها و نيز حفظ و ارتقاء سطح اشتغال انجام شده است. کسب فعاليت‌هاي آن‌چناني از طريق بورس بازي و سوء استفاده از ماموريت باران بطور غير صحيح و يا هزينه کردن از اعتبار اتاق اصناف و سهامداران جهت نيل به مطامع، تهمت نابخشودني است که با دادخواست عليه آنها اقدام خواهم نمود.
آقاي هاشمي بارها از بنده درخواست کرده که از اتاق اصناف شکايت نکنم تا مشکل پيش آمده بدون مشکل و تنش برطرف شود . بعد از مصاحبه آقاي سعدالله عزم بر پاسخ داشتم ولي هاشمي و حسيني از مديران اتاق اصناف التماس کردند که جواب ندهم. گفتند که سعدالله را از اتاق اصناف اخراج کرده‌اند اما نکرده‌اند. چرا با فرافکني به مردم حقيقت را نمي گويند و اينکه مديران ارشد اتاق اصناف ايران و مدير عامل و رييس هيات مديره باران بارها به نهادهاي نظارتي احضار شده اند؟
فارس: به هر حال سهامداران مي‌خواهند اين مشکل حل شود.
عاملي : راه حل برون رفت کنتور سازي يک راه حل بيشتر نيست و آن اينکه دولت طبق تبصره ماده 69 اصلاحيه قانون ماليات هاي مستقيم اصناف را مکلف کرده که صندوق هاي فروشگاهي نصب کنند و به استناد پروانه بهره برداري و هم به استناد گزارش آذر ماه 95 مدير کل صنايع برق و الکترونيک به وزير صنايع هيچ کسي توانمندتر از کنتور سازي در اين زمينه در کشور هم اکنون وجود ندارد.
راه حل نجات کنتورسازي و مشکلات سهامداران فقط و فقط ارايه قرارداد صندوق‌هاي فروشگاهي به شرکت کنتورسازي است و با همه اين گرفتاري‌هايي که پيش آمده امروز 500 نفر نيرو در کارخانه وجود دارند که لنگان لنگان کار را جلو مي برد.
فارس: پس تصور مي‌کنيد طرح نصب صندوق‌ها معطل چيست؟
عاملي: دولت بطور حتم به دنبال صندوق‌هاي فروشگاهي است اما رييس اتاق اصناف مي گويد بايد دستور وزير صنعت هم براي اجرا باشد. با وجود دستور نعمت زاده اما بعد از گذشت 8 ماه و ابلاغ آيين نامه، براي اينکه اين قرارداد را به کنتورسازي ندهند هزاران بازي در مي‌آورند.
آيا به دنيال واردات هستند يا دنبال باران دومي هستند؟ حکومت براي حل مشکل پديده با هزينه کردن از اعتبار دولت پيش قدم شد. بنابراين مي شود مشکل کنتور سازي را نيز حل کرد. در مورد کنتور سازي فقط يک اقدام به کار مي‌آيد و آن اينکه صندوق هاي فروشگاهي را از اين شرکت خريداري کنند.
فارس: اما شما از لغو مجوز باران را خبر داشتيد و آن را براي سهامداران و سازمان بورس افشا نکرديد.
عاملي: امروز که موارد را مرور مي کنم به ياد مي‌آورم که کنتورسازي اصلا در جريان اينکه اين قراداد لغو شده نبود و اتاق اصناف در سال 95 طرح نصر را رونمايي مي کند. الان همه اين سوابق را از روي سايت اتاق برداشته اند. اتاق دوباره کنتورسازي و زرين کابل کورش را در کنسرسيوم طرح نصر مي گذارد. از سوي ديگر اتاق اصناف مدعي است قرارداد با باران را در 27 بهمن ماه 94 خلع يد کرده ولي دوباره آقاي سعدالله مدير عامل باران را به عنوان مسئول پروژه نصر تعيين مي‌کنند. اين به چه معنايي است؟
* تفاوت ميان دو قرارداد صندوق فروشگاهي با کنتور سازي
فارس: قرارداد شما با باران از چه تاريخي بطور مشخص شروع شده است؟
عاملي: ما دو قرارداد داشتيم که بايد از هم تفکيک کنيم. يکي 26 شهريور ماه 94 که قرارداد بازاريابي و فروش با باران بود. باران در 21 شهريور ماه 94 گفت ما ماموريت داريم از اتاق اصناف و آنها شرکت ما را پيدا کردند.
گفتند توانايي داريم و کنتورسازي هم به دنبال اين بود که وابستگي خود را به قراردادهاي دولتي کم کنند. در تاريخ فوق قرارداد بازاريابي و فروش بستيم و باران تعهد داد سالي 200 هزار صندوق براي کنتور سازي بازاريابي کرده و بفروشد و از هر صندوقي که فروخت 10 درصد کميسيون بردارد. درعين حال محصول نيز به اسم باران عرضه شد. آن موقع اسمي از زرين کابل کورش نبود.
اين قرارداد را در اين تاريخ به سازمان بورس داديم و نماد تا برج 8 متوقف بود. سازمان بورس عنوان مي‌کرد تاثيرات سودآوري اين قرارداد را بگوييد و من پاسخ مي‌دادم بايد اول کالا به فروش برسد و بعد از صدور فاکتور تاثيرات را بگوييم. اين فرآيند ادامه داشت تا اينکه در آذر ماه 94 شرکت باران عنوان کرد بايد صندوق‌ها را خريداري کنيم و قرارداد دوم مطرح شد. طرح باران که يک کتابچه 50 صفحه‌اي بود چگونگي نصب صندوق‌ها در مغازه‌ها را عنوان مي‌کرد که مدير عامل باران همه اينها را در اسفند ماه 94 براي آقاي بيگ زاده در سازمان بورس معرفي کرد.
فارس: منابع درآمدي طرح صندوق‌هاي فروشگاهي براي مجري چگونه بود؟
عاملي: يکي از درآمدها تراکنش بانکي و ديگري هزينه تبليغات بود. چون قرار بود طرف ديگر ال سي دي صندوق ها را براي مشتري تبليغات بگيرد. و محل درآمد ديگر نيز از محل معافيت تبصره 2 ماده 69 اصلاحيه قانون ماليات هاي مستقيم بود. مجري طرح در شهريور ماه 94 عنوان کرد که اين دستگاه‌ها را نصب مي‌کنيم و شما بياييد دستگاه‌ها را در مغازه بگذاريد و در 5 الي 6 سال از اين محل درآمد دريافت کنيد.
اما من گفتم نمي‌توانيم و بايد سند يا چک را بگيريم و يا پول نقد دريافت کنيم براي خريد مواد اوليه. که 15 آذر ماه 94 مناقصه‌اي گذاشتند مبني بر تامين دستگاه صندوق هاي فروشگاهي بطوريکه طي 24 ماه اقساط آنرا به صورت چک تسويه مي‌شود. مدارک خود را داديم و برنده شديم.
10 بهمن ماه 94 قرارداد بستند که کنتورسازي اين دستگاه ها را مي فروشد و 24 فقره چک دريافت مي کند که به صورت اقساطي اين پول را با سه ماه استمهال دريافت مي‌کنيم. البته براي سال 94 تعداد 21 چک با سه ماه استمهال بود که گفتند چون شرکت باران دسته چک ندارد و نمي توان تعهد مالي داد، شرکت زرين کابل کورش به عنوان سرمايه گذار، اين درآمد 5 ساله را براي خود در نظر مي گيرد و به کنتور سازي پول مي‌دهد.‌
حاشيه سود اين صندوق ها حدود 50 درصد بوده که 10 درص آنرا بايد به باران مي داديم . آيا 40 درصد سود در فروش 24 ماهه مبلغ زيادي است ؟ بخاطر داشته باشيد که قرار داد 10 بهمن ماه 94 عدد و رقم داشت و قيمت فروش و خريد و سود را بطور صريح نشان مي داد.
فارس: به شما بارها گفته شد که شرکت يک ميليون توماني باران مشکل دارد. در همين رسانه هم مصاحبه شد اما شما قبول نمي کرديد .
عاملي: خودتان را جاي من بگذاريد. باران يک کاغذ آورد و گفت ماموريت داريم. شما چه مي کرديد؟ چشم من به آن ماموريت کور شده بود زيرا شرکت کنتور سازي همه زير ساخت ها را داشت. آقاي سعد الله هنوز مي‌گويد بيايند صندوق ها را تحويل بدهند و من مي خرم. اما من يک کارتن پفک هم به اين شخص نمي دهم که هفته بعد پولش را بگيرم زيرا ايشان اعتباري ندارد.
به همه مقدساتي که اعتقاد داريم چندين بار قبل از بازداشت من، اين فرد پيام داد که من را بگذاريد مديرعامل کنتورسازي باشم. به چه جرمي من بايد 8 ماه اينجا باشم؟
الان براي پرونده کنتور سازي وانمود شده که سهام بالا رفته و فروخته شده و بدهي سرمايه گذاري معين رنان به عنوان سهامدار عمده کنتور سازي تسويه شده در صورتي که عکس اين موضوع بوده است.
کنتورسازي احتياج به نقدينگي داشته و از بانک‌هاي پاسارگاد و اقتصاد نوين با توثيق سهام کنتور سازي وام گرفتيم. در حالي که مي توانستيم برويم بيزنس کنيم. ولي بانک بخشي از سهام وثيقه را فروخت و نفع آن به سهامداران خرد و کلان شرکت رسيد چون بدهي آنها در شرکت کنتور سازي کم شد. در حالي که عنوان مي کنند بدهي خانواده عاملي کم شده است.
* کادوي لکسوس را چه کسي گرفت؟
فارس: ماجراي خريدن لکسوس براي حسابرس و صورت‌هاي مالي غير واقعي چيست؟ بالاخره براي يک موضوعي زندان هستيد.
عاملي : تخصص مالي که ندارم. به والله لکسوسي به حسابرس داده نشده و الان بيش از 100 ميليون تومان به حسابرس بدهکار هستيم. آقاي موسوي يک فرد متدين و متشرع است و آدمي نيست که فقط براي پول کار کند.
اگر صورت‌هاي مالي مزورانه نوشته بودم بايد روي 7 هزار تومان سهم خود را مي‌فروختم و با 500 ميليارد تومان مي‌رفتم کانادا و زندگي مي‌کردم. حرف من اين است که صحبت‌هايي که مي‌شود صحبت هاي درستي نيست و وکلاي بنده اتهام کلاهبرداري را دراين پرونده غير قابل طرح مي‌دانند. تمام زندگي حسابرس پروانه آن است که دو سال است آن زل معلق کرده اند. فروشي که ثبت شده درست بوده ولي 11 ماه بعد فهميديم شرکت باران لغو ماموريت شده است. ما چه گناهي کرده‌ايم. اگر رويدادهاي قبل از سال 94 را ببينيد همه چيز درست بوده است.
فارس: يعني دستگاه‌ها در شرکت شما آمده و اسمبل شده است؟
عاملي: نه. اتاق اصناف معتقد است ما واردات داشته‌ايم. ما به درخواست زرين کابل کورش که مکاتبات آن موجود است و عنوان کرد که به دليل عدم صدور آيين نامه اجرايي نصب صندوق هاي فروشگاهي از سوي دولت اين کالاها به ايران وارد نشود و در خارج کشور تحويل دهيد اقدام به ارايه مستندات تحويل آن ها در خارج کرديم که اگر صورتهاي مالي شرکت راببينيد بر اين موضوع صحه مي گذارد.
فارس: چرا خارج از کشور؟ خارج ازکشور صندوق را مي خواهند چه کنند؟
عاملي: خارج کشور نمي خواهد. حرف اين است که آخر اسفند ماه 94 به ما نامه دادند که اين کالاها را ايران نياوريد و خارج کشور تحويل بدهيد و بعد از آمدن آيين نامه اجرايي به شما مي گوييم که به سمت ايران حمل کنيد و بياوريد. به چه دليل ؟ بخاطر اينکه گفت شش ماه به من استمهال بدهيد.
فارس: چرا اين اطلاعات را به سازمان بورس نداديد؟ کجا بايد تحويل مي داديد؟
عاملي:سنگاپور. وقتي فهميديم ماموريتي در کار نيست و اين افراد کلاهبردار هستند کل معامله را فسخ کرديم. با زرين کابل کوروش نامه نگاري کرديم که آدرس خود را اعلام کند تا کالا را در انبار تحويل دهيم اما به ما نامه زد که يا قرارداد را لغو و فسخ کنيد يا اينکه کالا را در مبداء تحويل بدهيد و به ايران نياوريد همچنين چک ها را شش ماه استمهال کنيد. حالا شما بجاي مدير عامل کنتور سازي بوديد چه مي کرديد؟ وقتي کالا را با چک هاي آنها خريد کرده ايد ؟
من شش ماه با پشت نويسي چک ها استمهال دادم و صورت جلسه نوشتم که کالا تحويل شده است. حسابرس هم طبق اين اسناد تاييد کرد که کالا تحويل داده شده و فروش را ثبت کرد.
*نامه عجيب و تناقض يک درخواست
فارس: اين اسناد موجود هست؟
عاملي: نامه زرين کابل کوروش در پرونده وجود دارد. متاسفانه نامه هاي استمهال شش ماهه را به نهادهاي نظارتي ارايه نکرده‌اند و من شخصاً در پرونده گذاشته ام.
خوروش مدير عامل شرکت زرين کابل کوروش يک جوان زاهداني است که آقاي سعدالله وي را وارد اين قرارداد کرد و در بورس گفت ما به عاملي گفتيم درآمد 5 ساله اين قرادادها براي کنتور سازي در نظر گرفته شود و مثل دستگاه‌هاي پوز از اين تراکنش ها منفعت ببرد اما عاملي نخواست بنابراين سرمايه‌گذار را وارد فرآيند کرديم .
فارس: تحويل صندوق در خارج از کشور و تناقض با حمل مجدد آن را بيشتر توضيح بدهيد.
عاملي: اين همه شرکت بورسي داريم چه کسي گفته که در خارج کشور نمي شود کالا تحويل داد؟ چيزي مي خرند و چيزي مي فروشند. من مي خواستم دستگاه را تحويل بدهم ولي خوروش گفت بگذار وقتي آيين نامه اجرايي آمد و اينجا تحويل ندهيد.
فارس: تکليف حسابرس روشن نشد. پس حسابرس چه چيزي را تاييد کرده که شما بابت آن بازداشت شده‌ايد؟
عاملي: اتهام فعلي بنده کلاهبرداري و ارايه صورت هاي مالي مزورانه است. حسابرس براي تحويل کالاهايي که در خارج صورت گرفته صورت هاي مالي را تاييد کرده است.
فارس: نقش مقام مسئول وقت اداره نظارت بر ناشران چيست؟
عاملي: نقشي نداشته است. سازمان بورس مي گويد اين فروش درست نيست و 300 ميليارد تومان سود اين طرح بوده است. اصلا فرض کنيد کلاه سر کنتورسازي رفته است. اگر سازمان بورس مي خواهد مشکل سهامداران حل شود مي توانست اجازه تقسيم 10 درصدي سود نقدي به عنوان تکليف قانوني شرکت که معادل 9 ميليارد تومان براي سود سهام داران اقليت مي شد را بدهد و در عوض سهامدار عمده کنتور سازي در سال 95 اين رقم را تعديل مي کرد که اين پيشنهاد را نپذيرفتند.
فارس: اتاق اصناف تاکيد دارد که واردات صندوق ها به معناي توليد داخلي نيست.
عاملي: وقتي در قرارداد عنوان مي کنند که دو ماهه جواب بدهيد مجبور هستيم که وارد کنيم.
فارس: با اين حال من از توضيحات شما در مورد حسابرس قانع نشدم.
عاملي: حسابرس کنتورسازي موسسه نماگر حساب بوده که از سال 90 به عنوان حسابرس کنتورسازي فعاليت کرده است. فرآيند انتخاب چند حسابرس به سازمان بورس به گونه اي است که پس از تاييد اين سازمان با حسابرس قرارداد منعقد مي شود. حسابرس بر مبناي استانداردهاي حسابداري و مستندات، صورت‌هاي مالي شرکت را تاييد کرده ولي سازمان بورس گفت اشتباه تاييد کرده و اين گرفتاري‌ها پيش آمد.
فارس: پس مي‌گوييد لکسوسي در کار نبوده است...
عاملي: (با خنده) ....چک کنتور سازي به ميزان بيش از 100 ميليون تومان در وجه حسابرس براي تسويه خدمات ارايه شده هم اکنون برگشت خورده و بدهکاريم .
فارس: حسابرس شما با بندهايي که به‌طور مستمر در گزارش هاي ميان دوره‌اي در سال هاي اخير داد کمک‌هاي بسياري کرد. از جمله موضوع تجديد ارزيابي دارايي ها که هميشه در گزارش‌ها عنوان مي شد. شما در صورت‌ها جريان نقد عملياتي داشتيد و نيازي به اين افزايش سرمايه نداشتيد.
عاملي : ما دارايي‌ها را کارشناسي کرديم و يک سال دنبال مجوز بوديم ولي سازمان مجوز نداد. الان مي گويند عاملي مي خواسته با اخبار دروغ قيمت سهام را بالا ببرد. مثلا در مورد قرارداد سوريه مي گفتند دروغ است ولي من اين قرارداد را بستم و وزير سوريه هم عکس هايش در سايت شرکت موجود است. من گفتم قرارداد گرفتم و منتظر خط اعتباري هستم. وقتي ندادند ديگر چه کنم؟ مپنا هم مي گويد من فلان قرارداد را گرفته‌ام تا پيش قرارداد را ندهند که سودي ندارد.
فارس: درباره قرارداد با تاجيکستان هم اتفاقي نيافتاد. اما از خبر آن استفاده کرديد و رفتيد در بانک سهام را وثيقه کرديد.
عاملي: اينطور نيست...نه آنجا نگذاشتم... کمي صبر کنيد... ببينيد خاطرتان هست که مدير عامل ايران ارقام اعلام کرد که کار صندوق نمي کنم بعد دوباره اظهار کرد که درخواست ورود به طرح صندوق ها را داده و به دنبالا آن قيمت سهام مرقام 4 برابر شد. چه کسي مقصر بود؟
فارس: ماجراي ايران ارقام و فشارهاي رواني عده‌اي سفته باز بر روي مدير عامل اين شرکت موضوعي متفاوت است. همان مشاوراني که شما را به بيراهه کشاندند پاي ايران ارقام هم نشستند. آيا غير از اين است؟
عاملي : من اگر قرارداد سوريه را افشا نمي کردم مي گفتند رانت اطلاعاتي داريد. افشا کردم قيمت سهام جهش کرد. چه بايد بکنم؟
فارس: ساخت و فروش کنتور آب هم را عنوان کرديد ولي هيچ وقت عملياتي نشد؟
عاملي: 10 هزار عدد کنتور آب توليد کرديم. الان هم در سالن کوچک کارخانه کنتورسازي موجود است.
فارس: هست ولي کار نمي کند.
عاملي: قيمت سهام بالا رفته ولي يک ريال از منافع کنتور سازي استفاده نکرده‌ام. با فرض درست بودن استدلال وثيقه کردن سهام در بانک اين موضوع به نفع خانواده عاملي بوده يا سهامداران خرد و عمده؟ سهامدار عمده مال و دارايي خودش را وسط گذاشته و مي توانست تسهيلات را ببرد جاي ديگر استفاده کند.
اگر نفع را من بردم سهامداران ديگر هم برده اند. اگر سودي که شناسايي شده غلط است پس چرا سازمان مالياتي آنرا شناسايي مي کند؟ همه اين ها را ذخيره گرفته ام چون خارج کشور تحويل داده‌ام. اگر فروش من درست است چرا در زندان هستم و اگر غلط است چرا سازمان مالياتي بر روي آن ماليات مي گيرد؟
فارس: چاله مالي ايجاد شده براي اين شرکت صنعتي چگونه پر مي شود؟
عاملي: اگر کنتور سازي درآمد خوبي داشته باشد سود آن بالا مي رود و سهامدار مشکلي ندارد. الان کنتور سازي در چاله اي افتاده که با فروش کنتور نمي تواند آنرا جبران کند. امروز چيزي که دست به نقد است قرارداد صندوق هاي فروشگاهي است و اگر دولت مي خواهد مشکل 11 هزار سهامدار را حل کند بايد قرارداد صندوق ها را به آن بدهند.
الان در تجمعات اعتراضي 50 نفر مي آيند يکسال ديگر 5 هزار نفر مي‌آيند. آيا غير از اين است؟
فارس: اين گفت و گو حتما مورد توجه همه فعالان بازار سرمايه و حتي مقامات دولتي قرار خواهد گرفت و يک سري مسئله جديد را بر روي ميزمي گذارد . اميدواريم عدالت براي همه بطور يکسان درنظر گرفته شود.
عاملي : جالب آنکه دستور وزير را هم داشته اند ولي قرارداد صندوق ها را انجام نمي دهند.
فارس: سخن آخر؟
عاملي : در حال حاضر شرکت بدون مدير عامل در حال فعاليت است اما قرار است مديريت را تغيير دهيم .
گفت و گو از رضا امامي
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۱۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی گفت: ظرفیت ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده وجود دارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا مهدیار اسماعیلی، رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن در دیدار با رئیس هیأت مدیره شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه هدف این صندوق حمایت همه جانبه از تولید و رونق بازار مسکن کشور است، گفت: با تعریف ساز و کار مناسب و شناسایی بهترین شیوه‌های حمایتی، پشتیبانی از ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در برنامه این صندوق قرار دارد.

وی گفت: ارائه تضمین‌های لازم برای ساکنین بافت فرسوده و ناکارآمد شهری جهت دریافت تسهیلات از سامانه بانکی از جمله موضوعات فعالیت این صندوق بوده و فرآیند اجرایی آن در دست بررسی است.

همچنین محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران هم در این دیدار با توجه به پتانسیل بالای بافت‌های فرسوده برای خانه سازی بدون نیاز به تأمین زمین جدید، گفت: ظرفیت احداث مسکن جدید در این بافت‌ها بیش از ۴.۵ میلیون واحد است.

آئینی افزود: ۳۵ درصد پروانه‌های صادره در بافت‌های فرسوده شهری به صورت تک واحدی و ۷۴ درصد آن‌ها کمتر از ۳ واحد است که در صورت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، مالکین و سازندگان به ساخت خانه با تراکم بالا ترغیب می‌شوند.

دیگر خبرها

  • روبرتو دزربی: مایلم که در برایتون به کار خودم ادامه بدهم
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • چهارمین مرحله تحویل اتوبوس‌ های اسنا به شهرداری تهران+فیلم
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • یک مسئول سابق: طراح ایرانی را تحویل نگرفتیم، رفت در هند 25 میلیون موتورسیکلت را گازسوز کرد
  • درویش: عالیشاه نباید آن حرکت را انجام می‌داد/اوسمار خودش خواست بعد از فضای بازی با سپاهان برنامه بدهد+فیلم
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • رونمایی از پویش با انرژی در یزد
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا در محاصره؛ یورش پلیس نیویورک به دانشگاه و دستگیری ده‌ها دانشجو