Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@04:13:22 GMT

توسعه فرهنگ قرآنی در سایه تفاهم و پرهیز از موازی کاری

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۳۱۹۲۰

محمدرضا مسیب‌زاده، مديركل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: به دستور ستاد عالی مسابقات، پیشنهاد اساتید قرآنی و در راستای عمل به منویات رهبری مبنی بر پرهیز از موازی کاری، بخش شکوفه‌های مسابقات قرآن اوقاف دوسال است که به آموزش‌وپرورش واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: گمان‌هایی موجود پیرامون عدم موفقیت آموزش‌وپرورش در برگزاری مسابقات قرآن در راستای واگذاری بخش شکوفه‌ها به این وزارتخانه خلاف واقع است. این وزارتخانه به تمام تعهدات خود عمل کرده و با ارزیابی سال گذشته، اجرای این مسابقات برای سه سال آینده نیز به آموزش‌وپرورش سپرده شد.مسیب‌زاده تصریح کرد: امسال مرحله سراسری سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز به میزبانی مشهد و اردبیل برگزار شد. از مراسم افتتاحیه تا اختتامیه 25 ساعت پخش زنده داشتیم که در نوع خود بعد از مسابقات بین‌المللی قرآن بی‌نظیر است.این مقام مسئول ادامه داد: وزارت آموزش‌وپرورش امسال پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان اسلامی را بعد از وقفه 20ساله برگزار کرد. با توجه به تکالیف آموزش‌وپرورش، کمیسیون آموزش عمومی قرآن شورای توسعه فرهنگ قرآنی به آموزش‌وپرورش سپرده شد. امیدواریم با کمک دستگاه‌ها و مؤسسات مردمی بتوانیم در این عرصه فعالیت بیشتری داشته باشیم.مسیب‌زاده گفت: دبیرخانه ستاد عالی مسابقات قرآن در سازمان اوقاف مستقر است و همکاری خوبی در برگزاری مسابقات شکوفه‌ها با ما داشتند بیش از 15 استان به تعهدات خود درباره حمایت مالی از مسابقات شکوفه‌ها عمل کردند مابقی نیز در دست انجام است البته آموزش‌وپرورش در برگزای مسابقات قرآن منتظر تعهدات مالی نمی‌ماند.وی ادامه داد: مسابقات موازی، داور و دانش‌آموز تکراری به ما و توسعه فعالیت‌های قرآنی کمک نخواهد کرد پس چه بهتر مسابقات به متولی اصلی‌اش سپرده شود، سایر متولیان می‌توانند توان خود را در فعالیت‌های قرآنی دیگر صرف کنند. مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش در پایان اظهار کرد: آموزش‌وپرورش در برگزاری مسابقات شکوفه‌ها به اوقاف کمک و اجرای مسابقات را برعهده گرفت، اوقاف نیز در مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان اسلامی به ما کمک کرد، در سایه تفاهم و همدلی فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور قوت می‌گیرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۱۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در این مسابقات ۹۰۰ دانش آموز دختر و پسر از سیزده نقاط در مناطق مختلف استان به مدت چهار روز در رشته‌های مختلف آیینی، پژوهشی، تقسیر، نهج البلاغه، صحیفه‌ی سجادیه، احکام گفتمان مهدوی، قرائت و ترتیل، اذان، حفظ انشاء نماز، مداحی و دعا خوانی برگزار می‌شود.

مدیر کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این آیین گفت: یکی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش در کنار آموزش دروس کتب درسی به دانش آموزان تعلیم و تربیت آن‌ها متناسب با فرهنگ و دین اسلامی است.

میکائل باقری افزود: مسابقات کشوری در تابستان امسال در دو استان مازندان و خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار می شود.

وی با بیان اینکه چهل و دومین دوره مسابقات تفاوت هایی نسبت به ادوار گذشته دارد، عنوان کرد: ما بر اساس تحلیل هایی که در مسابقات ۶ سال اخیر انجام دادیم سهمیه ای برای استان ها در نظر گرفتیم که استان ها بتوانند کیفیت مسابقاتشان را ارتقاء دهند. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: مسابقات قران، نماز و عترت هر ساله در بخش‌های کتبی و شفاهی برگزار می‌شود.

جمالی افزود: دانش آموزان حائز شرایط می‌توانند با توجه به علاقه و پایه تحصیلی خود در هر یک از این رشته‌ها ثبت نام کنند.

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن