Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@17:12:26 GMT

سرانجام شهردار مرودشت مشخص شد/ انتخاب شورا خوب یا بد؟

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۳۳۱۸۵

سرانجام شهردار مرودشت مشخص شد/ انتخاب شورا خوب یا بد؟

اینکه شهردار منتخب به‌واسطه عدم حضورش در مرودشت به چه میزان از ظرفیت‌ها، مسائل و مشکلات این شهر خبر دارد، یک‌طرف قضیه است و اینکه درگذشته چه عملکرد و کارنامه‌ای داشته است طرف دیگر قضیه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سایت خبری مرودشت نا، پنجمین شورای اسلامی شهر مرودشت در حالی روز اول شورا را سپری کرد که تا پایان روز اول شهردار انتخاب نشد و اقدامی «نسنجیده» صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال عدم انتخاب شهردار و انتخابات سرپرست، چندین بار مسئولان ارشد شهرستان در محافل مختلف با تریبون‌هایی که در اختیار داشتند مواردی را به اعضای شورای شهر متذکر شدند و بر رعایت حق‌وحقوق مردم پافشاری کردند.

سرانجام صابر فرهادی از سوی اعضای شورای شهر به‌عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد اما استانداری در نامه‌ای به شورای شهر تأکید کرد قبل از انتخاب سرپرست، شهردار باید انتخاب و برای طی مراحل قانونی به استانداری معرفی شود.

شورای شهر مرودشت با دعوت از تعدادی از گزینه‌های شهرداری در جریان برنامه‌های آن‌ها قرارگرفته و درنهایت علی محمدی با اکثریت آرا به‌عنوان شهردار مرودشت انتخاب شد.

محمدی برای نشستن بر کرسی شهرداری مرودشت نتوانست اجماع هر هفت عضو شورا را به‌عنوان پشتوانه‌ای برای شروع کار خود داشته باشد و در حالی به‌عنوان شهردار مرودشت انتخاب شد که بومی این شهر هم نیست و از استان چهارمحال و بختیاری به این شهر نقل‌مکان خواهد کرد.

اینکه به‌واسطه عدم حضورش در مرودشت به چه میزان از ظرفیت‌ها، مسائل و مشکلات این شهر خبر دارد، یک‌طرف قضیه است و اینکه درگذشته چه عملکرد و کارنامه‌ای داشته است طرف دیگر قضیه است.

قطعاً یک فرد بومی بیشتر در جریان مسائل و مشکلات شهر است اما این نمی‌تواند دلیل منطقی و خوبی بر رد تمامی افراد غیربومی باشد چراکه یک شهردار غیربومی هم می‌تواند با بهره‌گیری از مشاوران آگاه، مستقل و دلسوز در کنار خود در جریان مسائل و مشکلات قرار بگیرد.

از طرف دیگر به کارنامه شهردار انتخاب‌شده که رجوع می‌کنیم مواردی نظیر شهردار و بخشدار شهرهای استان چهارمحال و بختیاری، رئیس دانشگاه پیام نور بخش بابا حیدر، عضو شهرداران صلح جهانی، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان فارسان و مدیرمسئولی و صاحب‌امتیازی هفته‌نامه جهانبین به چشم می‌خورد.

مرودشت دومین شهر استان فارس و از شهرهای بی‌نظیر فارس و کم‌نظیر ایران است که به‌واسطه قرار گرفتن در کنار آثار تاریخی بی‌نظیر ازجمله تخت جمشید و ...یک شهر گردشگری محسوب شده و شهر مرودشت به‌عنوان مرکز شهرستان از گذشته تاکنون در حوزه‌های مختلف نظیر کشاورزی و حتی در برهه‌ای در بحث صنعت مشهور و نامی بوده است و قطعاً با برخی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری قابل قیاس نیست.

اگر شهر مرودشت و شهرستان مرودشت را در یک کفه ترازو قرار دهیم و برخی استان‌ها را در یک کفه دیگر، به‌وضوح می‌توان دید که وزنه این شهر و شهرستان در موارد متعددی بر استان‌های مختلف می‌چربد.

اما اینکه شهردار منتخب در شهرستان‌هایی خدمت کرده است که به‌مراتب ازلحاظ ظرفیت و پتانسیل در جایگاهی پایین‌تر از مرودشت قرار دارند هم نمی‌تواند دلیل قاطعی بر رد وی باشد و آنچه می‌تواند ملاک سنجش قرار گیرد، عملکرد سابق، برنامه‌های وی برای آینده و استفاده از فرصت‌های مختلف و افراد توانمند است و درصورتی‌که بتواند از پالایه‌های موردنظر رد شود و بر مسند شهرداری مرودشت بنشیند بهتر می‌توان وی را مورد ارزیابی قرارداد و اکنون تنها می‌توان راجع به سوابق عملکردی و برنامه‌هایی که به شورا ارائه کرده است اظهارنظر کرد.

یکی از ظرفیت‌های شهر مرودشت نیروهای توانمندش هستند که در شهرهای مختلف مسئولیت دارند و در این زمینه نیز بسیاری از آن‌ها توانسته‌اند کارنامه درخشانی از خود برجای بگذارند و این خود می‌تواند ردی بر فرضیه «بهتر بودن مطلق نیروهای بومی» باشد و باید دید ملاک شورای شهر در هنگام انتخاب شهردار منتخب چه بوده است؟ و چرا همه اعضای شورای شهر به فرد منتخب رأی مثبت نداده‌اند؟

عدم حضور خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی در جلسه انتخاب شهردار نیز از مسائل شبهه برانگیز و مورد پرسش است و ممکن است برداشت های مختلفی از این قضیه صورت گیرد. بنابراین با پرسش از اعضای شورای شهر تلاش می کنیم ابعاد بیشتری از این انتخاب مورد سوال را شکافته و به سمع و نظر شهروندان برسانیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۳۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ بانک رئیس هیات مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند

نحوه انتخاب رئیس هیأت مدیره پرسپولیس مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با واگذاری باشگاه پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از ۶ بانک، بزودی (احتمالاً در پایان لیگ برتر) تغییراتی در هیأت مدیره این باشگاه صورت خواهد گرفت.

با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است رئیس جدید هیأت مدیره پرسپولیس را بانک‌های تجارت و ملت انتخاب و معرفی کنند و حتی صورتجلسه‌ای هم در این خصوص به امضای طرفین رسیده است.

بانک‌های ملت و تجارت هر کدام ۲۰ درصد از سهام پرسپولیس را در اختیار گرفته‌اند و به همین دلیل چنین تصمیمی گرفته شده است.

کد خبر 751017

دیگر خبرها

  • آیین تجلیل از معلمان نمونه مرودشت برگزار شد
  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • ۲ بانک رئیس هیئت مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند
  • ۲ بانک رئیس هیات مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم