Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@22:22:48 GMT

افت تیراژ کتاب‌های کودک، نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۳۳۷۵۱

افت تیراژ کتاب‌های کودک، نگران کننده است

عضو هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان سبزوار با اشاره به نگران کننده بودن افت تیراژ کتاب‌های کودک، شبکه های رادیویی و تلویزیونی، بازیهای رایانه ای و گسترش شبکه های اجتماعی را از عوامل کاهش سرانه مطالعه در کشور دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح توس؛محمود برآبادی شب گذشته در همایش دانایی محور کودک و نوجوان در سبزوار با اشاره به نگران کننده بودن افت تیراژ کتاب‌های کودک، شبکه های رادیویی و تلویزیونی، بازیهای رایانه ای و گسترش شبکه های اجتماعی را از عوامل کاهش سرانه مطالعه در کشور دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این نکته که بازیهای رایانه ای جذاب، هیجانی و با روانشناسی مخاطبان طراحی می شوند؛ اما استفاده زیاد از آن تاثیر منفی بر هویت و شخصیت کودکان دارد، تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل کاهش مطالعه، تمرکز آموزش و پرورش بر ورود دانش آموزان به دانشگاه است.

عضو هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان سبزوار اضافه کرد: این مساله سبب شده دانش آموزان فقط محتوای کتابهای درسی و مرتبط با رشته تحصیلی خود را مطالعه کنند. این در حالی است که مطالعه کتابهای غیردرسی ذهن دانش آموزان را شکوفا می کند و منجر به پیشرفت تحصیلی آنها می شود.

برآبادی تاکید کرد: والدین، معلمان، مربیان و کتابداران باید با تهیه کتابهای متناسب با سطح ذهنی کودکان آنان را با کتاب و کتابخوانی آشنا کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند

سرهنگ رضا همتی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در شش ماه اول سال با توجه به گرم شدن هوا استفاده از موتورسیکلت در استان افزایش می‌یابد و بیشترین تصادفات جرحی را در این ایام به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: به منظور کاهش تصادفات این وسیله نقلیه پلیس راهور استان با برنامه‌ریزی لازم بدنبال کاهش تصادفات با موتورسیکلت است.

وی به دلایل تصادفات در فروردین ماه امسال پرداخت و خاطر نشان کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین ماه امسال عدم توجه به جلو با ۴۰ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۳۲ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۸ درصد مهمترین علت وقوع تصادفات درون شهری بوده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان تصریح کرد: در فروردین ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش، تصادفات جرحی ۱۵ درصد کاهش و تصادفات خسارتی با ۲۰ درصد افزایش تحلیل شده است.

همتی‌زاده گفت: علیرغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفرهای نوروزی را در پی داشته است، با برنامه ریزی این پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و همچنین حضور پررنگ کارکنان، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان تصریح کرد: تصادف عابرین پیاده با ۶۰ درصد، موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری در فروردین ماه بود.

وی بیان کرد: از رانندگان و راکبین موتورسیکلت‌ها درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، عدم تخطی از سرعت مطمئنه و همچنین عدم تردد در پیاده‌رو، از وقوع تصادفات جرحی با عابرین پیاده که بیشترین آمار تصادفات درون‌شهری استان را به خود اختصاص می‌دهد پیشگیری نمایند.

کد خبر 6088261

دیگر خبرها

  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند