Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ مریم جدلی با بیان اینکه این انجمن برای چهارمین سال متوالی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت 11 تا 15 اکتبر 2017 (19 تا 23 مهر 1396) شرکت می کند، اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان از سوی موسسه نمایشگاه های فرهنگی، 230 عنوان کتاب توسط زنان ناشر به انجمن ارسال شد.
جدلی گفت: کتاب‌هایی که در نمایشگاه فرانکفورت عرضه می شوند باید تالیفی بوده و اولویت هم با کتاب‌های منتشره به زبان‌های خارجی و یا کتاب‌های دوزبانه به یکی از زبان‌های دیگر نظیر انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسه، اسپانیولی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، بعد از ارسال این تعداد کتاب به موسسه نمایشگاه های فرهنگی، در نهایت 80 عنوان از کتاب ها دارای شرایط لازم برای ارائه در این نمایشگاه بودند.
وی با بیان اینکه کتابهای منتخب در دو حوزه بزرگسال و کودک و نوجوان هستند، ادامه داد: موضوع این کتاب ها، دینی، طنز، علمی، ادبی، فلسفه،پزشکی، تاریخ، داستان، رمان، شعر و روانشناسی است.
مدیر انتشارات نغمه نو اندیش با بیان اینکه نمایشگاه کتاب فرانکفورت از معتبرترین نمایشگاه‌های کتاب دنیاست که سالانه پذیرای بسیاری از فعالان حوزه نشر است، اضافه کرد: حضور انجمن زنان ناشر برای اولین بار در این نمایشگاه باعث شگفتی دیگران شد و بسیاری از اینکه در ایران ناشر زن هم وجود دارد که در حوزه نشر فعالیت دارند، تعجب می کردند.
جدلی با بیان اینکه 85 ناشر زن اکنون عضو انجمن فرهنگی زنان ناشر هستند، ادامه داد: در نمایشگاه فرانکفورت قرار است بابرخی سازمان های مردم نهاد بین المللی که در حوزه نشر فعال هستند ملاقات کنیم و از تعدادی از کتاب های منتخب نیز رونمایی شود.
وی افزود: مایل هستیم علاوه بر معرفی فعالیت زنان ایرانی به شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه، از فرصت بدست آمده در این بازار بین‌المللی برای هم‌افزایی و تشریک‌ مساعی در حوزه نشر بهره مند شویم.
به گفته رییس هیات مدیره انجمن فرهنگی زنان ناشر، هم اندیشی تشکل های بانوان ناشر و فعالان فرهنگی با سایر کشورها بخصوص کشورهای اروپایی و آسیایی، ارتباط با ناشران خارجی، خرید کپی رایت و توجه به بازارهای بین المللی و حضور در بازار جهانی نشر با توجه به استاندارهای پذیرفته شده از دیگر فعالیت هایی است که این انجمن برای نمایشگاه یادشده در دستور کار دارد.
جدلی ادامه داد: کتاب‌های قابل‌ عرضه ‌در نمایشگاه فرانکفورت باید دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و قابلیت عرضه در بازارهای جهانی صنعت نشر و امکان فروش حق نشر (رایت) به ناشران سایر کشورها را داشته باشند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت:

«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟