Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان برگزار کننده شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ورزش و تجهیزات ورزشی به گزارش «بی نظمی و آشفتگی» در این نمایشگاه واکنش نشان دادند.

گروه ورزشی خبرگزاری مهر روز دوشنبه در گزارشی به بی نظمی عجیب و آشفتگی نمایشگاه تجهیزات ورزشی با حضور وزیر ورزش پرداخت که این گزارش با واکنش مسئولان برگزاری این نمایشگاه مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در توضیح برگزارکنندگان این نمایشگاه آمده است: « بدینوسیله براساس قانون مطبوعات پیرو درج خبری مبنی بر "برگزاری نمایشگاه به چه قیمتی"، "اوج بی نظمی و بی تدبیری در حضور وزیر ورزش"، "نمایشگاه آشفتگی ورزش" جوابیه ای بدین منظور به رسانه محترم جهت انتشار و تنویر افکار عمومی ارسال می‌شود.

۱ -شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ورزش و تجهیرات ورزشی ۱۳ شهریورماه درحالی آغاز شد که بزرگترین و فعالترین تولیدکنندگان داخلی، مراکز آموزشی، اتحادیه ها و انجمن های ورزش و واردکنندگان تجهیزات ورزشی به همراه رسانه های تخصصی و خبرگزاری های ورزشی در فضایی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع حضوری باشکوه دارند.

۲ -در این دوره از برگزاری بزرگترین نمایشگاه ورزش ایران که در محل شبستان امام خمینی(ره) درحال برگزاری است، مجری برگزاری این رویداد بین المللی با همکاری وزارت ورزش و جوانان، تمامی تسهیلات و امکانات مورد نیاز را فراهم و در اختیار مشارکت کنندگان قرار داده است.

۳ -شرکت مجری برگزار کننده شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ورزش و تجهیزات ورزشی ضمن استقبال از انتقادات سازنده نسبت به برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه که تمام سعی و تلاش خود را بر حفظ جایگاه ورزش و تولیدکنندگان داخلی در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید ملی و اشتغال انجام داده است. در این نمایشگاه برای نخستین با حضور گسترده رسانه‌های تخصصی ورزشی کشور مواجه هستیم که در قالب پاویون تخصصی رسانه‌ها حضور دارند.امیدوار هستیم که دوستان خبرنگار و رسانه نسبت به انعکاس واقع گرایانه بزرگترین رویداد ورزشی کشور اقدام نمایند.

۴ - در موضوع نظافت قبل از افتتاحیه نمایشگاه نیز به اطلاع می رساند؛ بنظر می رسد تصاویر ارسالی آن خبرگزاری محترم قبل از آغاز مراسم رسمی افتتاحیه بوده و این امر در تمام نمایشگاه‌ها با توجه به سرعت بسیار بالای ساخت و تجهیز و همچنین فرصت زمانی بسیار کم امری طبیعی دراین حوزه است که دست‌اندکاران در این حوزه به خوبی به این موضوع اشراف دارند.

بنظر ما مهمترین مساله و دستاورد این نمایشگاه که در هیاهو افتتاح و قبل از افتتاح از نظرها دور مانده است، حضور بسیار قوی شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی است که با حمایت گسترده و مشارکت و حمایت وزارت محترم ورزش و جوانان و مجری نمایشگاه بوده که برگزاری این دوره در مقایسه بادوره‌های پیشین، بسیار باشکوه را برای نمایشگاه رقم زده است و ما در اینجا از تمامی اهالی رسانه خصوصا خبرنگاران سخت کوش آن خبرگزاری محترم دعوت می‌کنیم تا روزی را به اتفاق در نمایشگاه میزبانشان باشیم و آن رسانه معظم هم در کنار سایر ارکان این نمایشگاه به حمایت و اعتلای صنعت ورزش و دستاوردهای این نمایشگاه بپردازند.

۵ -شرکت نمایشگاهی میلادنور با توجه به پیشینه موفق شانزده ساله این رویداد بین المللی، با قدردانی از انعکاس اخبار رویدادهای این نمایشگاه و رسانه ای کردن به موقع این مهم توسط آن خبرگزاری محترم که شاید در توان این شرکت نبوده، توانست با انتشار عکسها و خبر رسانی از عدم همکاری به موقع پیمانکار مصلی، در حمایت از احقاق حقوق و نارضایتی مجری برگزاری و انتقال صدای مشارکت کنندگان عمل کند، که جا دارد از انجام رسالت رسانه ای آن خبرگزاری کمال تشکر را نمود.

۶ - از رسانه محترم خواهشمند است با توجه به برگزاری شانزدهمین دوره نمایشگاه تخصصی این رویداد بین المللی، نسبت به اعتلای ورزش و افزایش نشاط، امید و انعکاس توانمندی های بخش خصوصی کشور و همچنین تولیدکنندگان و جامعه ی ورزشی ایران مداقه بیشتری را داشته باشند.

از پیش از مساعدت و حسن همکاری آن خبرگزاری معظم کمال تشکر و قدردانی را دارد.

توضیح مهر:
۱ - در بند این جوابیه از حضور «باشکوه» نام برده شده درحالی که در تصاویر منتشر شده در مهر نه تنها نشانی از شکوه نیست بلکه هر چه هست آشفتگی و بی نظمی و کثیفی فضای نمایشگاه است.

۲ - پیگیری خبرنگار مهر نشان داد که وزارت ورزش تنها مجوز برگزاری این نمایشگاه را داده و دخل و تصرفی در آن ندارد و استفاده از نام وزارت ورزش صرفا برای پیشبرد بیشتر کارها توسط مسئولان برگزاری نمایشگاه است.

۳ - رسانه های ورزشی در نمایشگاه های مختلفی حضور دارند و این اولین حضور آنها نیست. ضمن اینکه حضور این رسانه ها هم دلیلی بر انتقاد از وضعیت آشفته این نمایشگاه نیست و شاید هدف از حضور رسانه ها هم استفاده از آنها در جهت تحقق اهداف مسئولان برگزاری آن بوده است.

۴ - تصاویر کثیفی فضای نمایشگاه که حال هر بیننده ای را بد می کرد دقیقا متعلق به زمان شروع نمایشگاه است و حتی در زمان ورود وزیر ورزش هم کارگران مشغول کار بودند! بنابراین متهم کردن خبرگزاری مهر تنها فرار از واقعیت است و چنین آشفتگی در فضای نمایشگاه های کشور بی سابقه بوده است.

۵ - شانزده سال برگزاری نمایشگاه توسط یک شرکت خاص هم در نوع خود جالب است و قطعا باید بررسی شود که خروجی این شانزده سال چه بوده است؟ آیا برگزاری این نمایشگاه برای اهالی ورزش هم ثمری داشته یا اینکه اجاره دادن غرفه ها تنها نفع مالی برای برگزار کنندگان داشته است.

۶ - شرکتی که سابقه برگزاری ۱۶ دوره نمایشگاه را دارد باید آنقدر پخته و باتجربه شده باشد که دیگر در زمان افتتاحیه نمایشگاهش شاهد چنین بی نظمی و کثیفی مثال زدنی نباشد. حتی نمایشگاه هایی که سابقه کمتری از این دارند هم منظم تر از این نمایشگاه هستند.

۷ - گروه ورزشی مهر در گزارشی به شفاف سازی مالی، اجاره غرفه ها و درامدها و هزینه های این نمایشگاه خواهد پرداخت تا مشخص شود نقش وزارت ورزش در این درآمدها چیست و چه میزان از آن به جیب برگزار کنندگان می رود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۳۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت بیشتری توسط هیئت‌های ورزش همگانی در استان‌ها دنبال می‌شود، گفت: به دنبال توسعه ورزش همگانی به عنوان یکی از نیازهای ضروری جامعه هستیم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی انجمن فریزبی ایران، علی خلیلی در گردهمایی سالانه مسئولان کمیته‌های فریزبی استان‌های کشور که در تهران با محوریت تجلیل از استان‌های برتر در رشته ورزش فریزبی برگزار شد، اظهار داشت: رشته فریزبی یکی از رشته‌های همگانی و خانوادگی است که می‌تواند در سلامت و فعالیت های بدنی جامعه اثرگذار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های اولویت دار فدراسیون ورزش های همگانی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین سیاست ها و برنامه های ما این است در مکان هایی که مردم حضور دارند و محل تجمع آنان است نسبت به اشاعه رشته های تحت پوشش فدراسیون بپردازیم.

خلیلی تصریح کرد: اجرای طرح هایی از جمله خیابان ورزش یا گذرگاه های ورزشی و همچنین مترو اسپورست که از سال گذشته آغاز شده را،امسال با جدیت بیشتری دنبال می کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی تصریح کرد: گذرگاه های ورزش در روزهای جمعه و تابستان در مکان های عمومی و محل ورزش مردم در نقاط مختلف کشور و به ویژه کلان شهرها برپا می شود تا در این گذرگاه ها بتوانیم رشته های مختلف ورزشی را معرفی کرده و آن را در بین خانواده ها و علاقه‌مندان ورزش نهادینه کنیم.
خلیلی گفت: یکی از بهترین راه های توسعه ورزش و همگانی کردن آن، فرهنگ سازی و معرفی رشته های متنوع ورزشی تحت نظارت فدراسیون ورزش های همگانی در کنار برنامه های عمومی از جمله پیاده روی ها در مناسبت های مختلف است که این مهم نیز توسط هیئت های ورزش همگانی استانها دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این راستا آگاهی بخشی درمورد اهمیت رشته های ورزشی در جامعه و اینکه چه اندازه می تواند از پیشگیری بیماری ها موثر باشد نیز مورد توجه قرار می گیرد.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی گفت: به منظور حمایت از تولید داخلی محصولات تولیدکنندگان دیسک های فریزبی، خریداری و با آموزش فریزبی و توزیع رایگان دیسک ها در بوستان ها این ورزش را بیشتر معرفی می کنیم.

در این جلسه، علیرضا مهدوی دبیر فدراسیون ورزش های همگانی نیز اظهار داشت: رویدادهای همگانی در قالب گذرگاه های ورزش یا ورزش برای همه برگزار می شود که نمونه آن هفته گذشته در بوستان لاله تهران برگزارو رشته های مختلف ورزشی از جمله فریزبی معرفی شد.

مهدوی افزود: نگاه ما در ورزش همگانی توجه به محلات و خیابان ها است تا بتوانیم با آگاهی بخشی و برگزاری دوره های آموزشی بتوانیم دانش افزایی و تربیت منابع انسانی را دنبال کنیم.

وی گفت: در سال جدید فرآیند نظارت و ارزبایی انجمن در بخش های مختلف از جمله رویدادها و شبکه سازی به صورت جدی دنبال می شود.

دبیر فدراسیون ورزش های همگانی تاکید کرد: در بحث ورزش باور ما این است که بعد همگانی را تقویت کرده و بعد قهرمانی را گسترش دهیم. فدراسیون توانسته در بعد همگانی با تعریف گذرگاه ورزش این امر را محقق کند و هدف نهایی ما نیز سلامت مردم و نشاط و شادابی در جامعه است.

علی ذاکریان رئیس انجمن فریزبی ایران نیز به برنامه های اجرا شده توسط این انجمن در سال گذشته اشاره و از مهم ترین آن را برگزاری دوره داوری درجه سه ویژه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی استان مرکزی، برگزاری دوره مربی گری درجه سه به میزبانی استان تهران، معرفی رشته های ورزشی در رسانه ها، معرفی آموزش فریزبی در نقاط مختلف کشور، مشارکت در برگزاری ششمین المپیاد ورزش های همگانی دختر و پسر وزارت علوم، برگزاری اولین مسابقات مینی المپیک ساحلی کشور، حضور فعال در گذرگاه ورزش فدراسیون همگانی و برگزاری مسابقات استانی فریزبی ویژه ورزشکاران دختر و پسر در استان های مختلف عنوان کرد.

وی افزود: در سال 1403 نیز برگزاری 10 جشنواره فریزبی به مناسبت های مختلف، جشنواره استعدادیابی ورزشی، دوره های آموزشی، مدرسی، داوری و مربی گری، سمینارهای مختلف دانش افزایی اجرای مسابقات و برگزاری رویدادهای ملی و استانی از جمله لیگ برتر آلتیمیت فریزبی و سومین لیگ ملی دیسک طلایی برنامه ریزی  شده است.

در این گردهمایی پس از ارزیابی های صورت گرفته توسط انجمن فریزبی، استان های فارس، تهران و آذربایجان شرقی به ترتیب به عنوان سه استان های برتر و فعال در رشته فریزبی معرفی و از مسئولان این کمیته‌ها به ترتیب اقایان نوروزی، وحید سایه وند و قره باغ تجلیل شد.

در این مراسم با قدردانی از زحمات سارا باقری نایب رئیس بانوان انجمن فریزبی ایران قدردانی و عاطفه انسان به عنوان نایب رئیس جدید این انجمن معرفی شد.
همچنین محمد پورکیانی از استادان پیشکسوت تربیت بدنی، علیرضا پدرام و شهرام میرزمانی نیز به عنوان اعضای جدید هیئت رئیسه انجمن فریزبی ایران معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای برگزاری انتخابات منتظر تایید وزارت ورزش هستیم
  • عمو مسعود باشکوه بدرقه شد
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • چهره‌هایی که برای بدرقه گزارشگر سرشناس ورزشی آمدند | از حمید استیلی تا مهدی تاج و...|‌ تصاویر
  • مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت رادیو + فیلم
  • مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت رادیو
  • حضور پیشکسوتان رسانه و ورزش در مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی
  • حضور پیشکسوتان رسانه و ورزش در مراسم تشییع پیکر مهرداد اسکویی