Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: نشست ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز با حضور بطحایی وزیر آموزش و پرورش و به منظور بررسی ابعاد مختلف حادثه تصادف دانش‌آموزان هرمزگانی در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این جلسه فوق‌العاده همچنین با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهور برگزار خواهد شد تا عاملان اصلی حادثه مشخص شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نباید در حوادث ترافیکی گناه را تنها به گردن راننده‌ها و خلبان‌ها انداخت، بیان داشت: در حوادث جاده‌ای باید علت حوادث به درستی مشخص شود، تاثیر اتومبیل‌ها، قطارها و هواپیماها، زیرساخت‌ها، خطای انسانی و اشتباهات مسئولان باید به صورت تک تک مورد بررسی قرار گیرد.

سلیمی با اشاره به اردوهای دانش‌آموزی گفت: سئوال این است اردوهای بین استانی تا چه اندازه ضرورت دارند، باید بر روی انجام این اردوها مطالعه شود و اگر در حد ضرورت و اضطرار هستند برگزار شوند، در غیر این صورت چه نیازی به برگزاری این اردوها هست؟

وی ادامه داد: در کشور چین معلم به همراه دانش‌آموز پیاده حرکت می‌کند و اردوها را به صورت میدانی انجام می‌دهند، اما در ایران اردوهای دانش‌آموزی عمدتا اردوهای تفریحی هستند و در این اردوها هیچ خبری از کار علمی نیست، که باید در شیوه برگزاری این اردوها بازنگری شده و اردوها روش خود را تغییر دهند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع باید مشخص شود که هدف از برگزاری اردوهای دانش‌آموزی چیست، آیا این اردوها صرفا تفریحی هستند، که اگر این طور است آیا نمی‌توان از روش‌های دیگر برای تفریح دانش‌آموزان به غیر از برگزاری اردو استفاده کرد!

سلیمی گفت: اگر فلسفه اردوهای دانش‌آموزی مباحث فرهنگی و علمی و تربیتی است، باید در شیوه برگزاری اردوها تجدید نظر کرد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌ها نیز باید شرایط را برای برگزاری اردوهای برون استانی مهیا کنند، اظهار کرد: نظارت کافی بر این اردوها وجود ندارد، حرکت در ساعت 11 شب نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی دقیقی بر این مسائل صورت نمی‌گیرد و دستگاه‌ها در این زمینه شانه خالی می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید نظامنامه درستی برای اردوهای دانش‌آموزی تعریف شود، گفت: تضمین ایمنی وسایل حمل و نقل و نوع اردوها از مهم‌ترین مباحثی است که باید در این نظام‌نامه تدوین و مشخص شود.

سلیمی با اشاره به هزینه‌های این اردوها خاطرنشان کرد: امروز اما و اگرهایی در بحث اردوهای دانش‌آموزی وجود دارد، گاها برخی از معلمان از جیب خود برای این اردوها هزینه می‌کنند، اما در برخی از موارد مشاهده می‌شود هیچ حساب و کتابی در هزینه‌ها نیست و انضباط مالی لازم وجود ندارد که این بحث مالی نیز باید در نظام‌نامه اردوهای دانش‌آموزی لحاظ شود.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام هرمزگان، حمید باسره اظهار داشت: یکی از اقدامات اثربخش کمیته امداد به منظور توانمند سازی خانواده‌ها نیازمند و کمک به امر ازدواج جوانان، تهیه و تأمین جهیزیه برای نوعروسان تحت حمایت این نهاد است که کمیته امداد هرمزگان نیز در همین راستا طی سال ۱۴۰۲ تعداد چهار هزار و ۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در استان اهدا کرده است.

باسره با بیان اینکه بدون شک حمایت‌های مادی و معنوی خیرین و مردم باعث موفقیت این نهاد در حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه بوده است، افزود: به منظور تأمین این تعداد جهیزیه برای نوعروسان هرمزگانی، در مجموع بیش از ۱۴۳ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان هزینه شده که از این میزان ۱۲۱ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان از اعتبارات کمیته امداد و مبلغ ۲۲ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان از محل کمک‌های خیرین و مردم استان در قالب (صدقات، نذورات، زکات و…) تأمین شده است.

این مقام مسؤول یادآور شد: هر سری جهیزیه اهدایی به زوج‌های جوان شامل پنج قلم از اساسی‌ترین لوازم ضروری زندگی نظیر: یخچال، تلویزیون، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی و جاروبرقی بوده که با هدف توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کمک به کاهش هزینه‌های زوج‌های جوان در ابتدای زندگی مشترکشان به این عزیزان اهدا شده است.

کد خبر 6096936

دیگر خبرها

  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است