Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@00:30:27 GMT

حجت اشرف‌زاده: جوانان به موسیقی نیاز دارند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۳۴۶۴۹

حجت اشرف‌زاده: جوانان به موسیقی نیاز دارند

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ حجت اشرف‌زاده افزود: چرا تلویزیون درباره آثاری که خوانندگان برای مراسم های مذهبی یا ملی مانند انتخابات و یا تشییع پیکر شهدا اجرا می کنند، گزارش تهیه نمی‌کنند و یا چرا آثار خوبی را که هنرمندان برای مردم کشور خود می‌سازند، پوشش خبری نمی دهد.
وی با بیان اینکه در فوتبال هم تماشاگران زیادی وجود دارد اما همواره به خاطر تخلفات برخی تماشاگر، فدارسیون فوتبال و یا فوتبالست‌ها را محکوم نمی‌کنند، گفت: در تمام کشورها، در مکان‌های عمومی برای مسابقات ورزشی، میتینگ‌های سیاسی و اجتماعی یک عهده هنجارشکن ممکن است شرایط را برهم زنند، بنابراین باید با همان افراد برخورد شود، نه کل مراسم را زیر سوال ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خواننده تیتراژ تلویزیونی «علی البدل» به بحث غِنا که جز اصول فقهی است اشاره کرد و گفت: درباره غِنا در موسیقی نیز مراجع و متخصصان باید نظر بدهند و قطعا آنها نظرشان مثبت بوده است که اکنون برگزاری کنسرت در ایران قانونی است.
اشرف‌زاده تاکید کرد: سیاست قلع و قمع دیگر جواب نمی دهد چرا که جوان نیاز به گوشش دادن موسیقی دارد و اگر این نیاز برآورده نشود، موسیقی زیر زمینی و پارتی های شبانه بیشتر خواهد شد.
وی ادامه داد: کنسرت‌ها در ایران با مجوز وزارت ارشاد و نظارت کامل برگزار می شود و در واقع مراحل سختی برای گرفتن مجوز وجود دارد، همچنین در زمان برگزاری کنسرت مراقبت های ضروری انجام می شود تا جلوی هر گونه هنجارشکنی را بگیرند. بنابراین اینکه از میان صدها کنسرت یک نمونه را انتخاب کنیم و آن را به عنوان تمام نمونه کنسرت‌ها در تلویزیون پخش کنیم رفتار غلطی است.
وی خطاب به مدیران صدا وسیما گفت: به جای بررسی کنسرت‌ها، از خود شروع کنید بدون اجازه خواننده‌ها، از موسیقی آنها در گزارشهای رادیو تلویزیونی استفاده می‌کنید، اگر مباحث فقهی را قبول دارید باید از همه خواننده‌هایی که قطعه‌های آنها را در گزارش‌هایتان پخش می‌کنید، اجازه بگیرید.
این خواننه موسیقی سنتی با بیان اینکه اگر انسان به دنبال نقطه ضعف باشد همه ما ضعف‌هایی داریم که می توان به آن پرداخت، گفت: در کنسرت‌ها هم همین طور است اگر بگردیم و یک نمونه را به عنوان مرجع تمام کنسرت‌ها انتخاب و پخش کنیم حتما ضعف‌هایی دیده خواهد شد.
وی گفت: گزارش بخش خبری صدا وسیما چیزی جز قهر و جدایی بین هنرمندان و رسانه ملی ایجاد نخواهد کرد در حالیکه همواره به دنبال وحدت بوده ایم.
این خواننده موسیقی سنتی افزود: از همه هنرمندان و خوانندگان در مراسم های ملی استفاده می شود اما چرا در این مواقع نقاط ضعف‌ها مطرح نمی‌شود.
اشرف زاده تاکید کرد: اگر جای مدیران صدا وسیما بودم دست همدلی به سمت هنرمندان دراز می‌کردم چون آنها رسالت بزرگی در میان مردم دارند و با تمام مشکلاتی که جوانان ما با آن دست به گربیان هستند این هنرمندان هستند که با آثار خود آنها را التیام می‌دهند.
وی با بیان آنکه آن بخش خبری صدا وسیما با تهیه گزارش خود، کم لطفی بزرگی در حق هنرمندان کرد، ادامه داد: صدا وسیما به جای دیدن نقاط کور که وسیع هم نیست برای دیدن نقاط مثبت نیز گام بردارد.
اشرف زاده تصریح کرد: مسوولان صدا وسیما اگر به مباحث فقهی معتقد هستند باید از خوانندگان بابت پخش صدای آنها اجازه بگیرند و شخصا برای پخش قطعه‌هایم آنها را حلال نمی‌کنم.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۴۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیررسانه‌ای پرسپولیس: سپاهان به جای شکایت بیجا، عذرخواهی کند

علیرضا اشرف به شکایت متقابل سپاهان علیه پرسپولیس واکنش نشان داد.

طرفداری | حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان ادامه دارد.

ابتدا باشگاه پرسپولیس با تنطیم شکایتی از توهین کنندگان به بانوان هوادار تیم خود، سپاهان را محکوم کردند و در ادامه سپاهان هم از این تیم و تماشاگرانش شکایت کرد.

علیرضا اشرف از شکایت سپاهان انتقاد کرد و یک استوری در صفحه شخصی اش منتشر کرد.

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • در فقدان خاموشی یک صدای ناب از موسیقی شریف خراسان
  • پلیر موسیقی Winamp باز می‌گردد!
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • مدیررسانه‌ای پرسپولیس: سپاهان به جای شکایت بیجا، عذرخواهی کند
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • برگزاری نکوداشت یک پژوهشگر موسیقی در فرهنگسرای ارسباران
  • فرزندآوری باید ضرورت ملی و اولویت زندگی جوانان باشد