Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@03:33:41 GMT

خرید نفت ایران محور مذاکرات زنگنه با وزیر انرژی برزیل

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۳۴۷۴۸

خرید نفت ایران محور مذاکرات زنگنه با وزیر انرژی برزیل

وزیر نفت گفت: برزیل برای تأمین نفت یک پروژه پالایشگاهی در این کشور از سوی ایران ابراز تمایل کرده و قرار شد ما یک مشاور بین المللی را استخدام کنیم که این موضوع را از منظر نگرانی و خواست‌هایی که ما داریم بررسی کند و در این باره نظر دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، «بیژن زنگنه» وزیر نفت شب گذشته در ساختمان اصلی وزارت نفت در تهران میزبان «فرناندو کولهو فیلهو» وزیر معادن و انرژی برزیل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت پس از این دیدار در خصوص جزئیات مسائل مطرح شده گفت: نخستین محور گفت‌و‌گوی هیئت ایرانی و برزیلی، دعوت ایران از شرکت دولتی نفت برزیل (پتروبراس) برای حضور در پروژ‌ه‌های نفت و گاز کشور بود و همچنین درباره دیگر زمینه‌های همکاری مذاکره شد.

وی افزود: پیش تر قرار بود گروهی از ایران به برزیل بروند، اما گفتیم سفر گروه مدیران شرکت پتروبراس به ایران برای مذاکرات درباره طرح توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی و همچنین مشارکت آنها در حوزه نفتی خزر در اولویت قرار گیرد.

وزیر نفت با بیان اینکه همکاری شرکت‌های برزیلی در زمینه ساخت تجهیزات نفت در ایران برای استفاده در بازار داخلی و صدور به بازارهای منطقه، محور دوم گفت‌وگوی وزیران دو کشور بود، گفت: طرف برزیلی قول داد که گروهی از پتروبراس به ایران سفر کند و در چند ماه آینده مجموعه‌ای از صنعتگران برزیلی به ایران خواهند آمد که ما هم از این موضوع استقبال و زمینه را آماده می‌کنیم.

وی ادامه داد: برزیل برای تأمین نفت یک پروژه پالایشگاهی در این کشور از سوی ایران ابراز تمایل کرده و قرار شد ما یک مشاور بین المللی را استخدام کنیم که این موضوع را از منظر نگرانی و خواست‌هایی که ما داریم بررسی کند و در این باره نظر دهد.

زنگنه تصریح کرد: در پروژه پالایشی یاد شده با ظرفیت 600 هزار بشکه در روز، یک طرف چینی هم حضور دارد که در ساخت و تأمین مالی این پروژه مشارکت خواهد کرد.

انتهای پیام/

R32317/P1012122/S7,80/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سیل مرگبار در برزیل

در حالی که تصاویری از وضعیت اضطراری در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، تعداد کشته‌شدگان از روز دوشنبه که بارندگی‌های شدید آغاز شد، به ۲۹ نفر رسیده و ۶۰ نفر دیگر مفقود شده‌اند.

به گزارش تسنیم، در مجموع ۲۱۳ شهرداری در ایالت جنوبی ریو گراند دو سول تحت تاثیر قرار گرفتند و تخریب پل، رانش زمین و شکست سد‌ها ثبت شد.

به گفته مطبوعات محلی، تاکنون ۱۰ هزار نفر بی‌خانمان شده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نتانیاهو به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات است
  • (ویدئو) سیل مرگبار در برزیل
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران