Web Analytics Made Easy - Statcounter


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی از مدیران کشور باید آگاه شوند که دانایی لازم برای ارزیابی عملکرد خود ندارند.

به گزارش بی‌باک، برنامه گفتگوی فرهنگی با موضوع تهاجم فرهنگی و اتخاذ موضع تهاجمی در برابر تهاجم فرهنگی با حضور حسن بنیانیان رئیس کمیسیون فرهنگی و پیوست نگاری فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیانیان در ابتدای این برنامه گفت: در شرایط موجود از جهانی شدن، جهانی سازی، تهاجم فرهنگی و اشتباهات خودمان نسبت به فرهنگ آسیب می بینیم و این عوامل یکدیگر را به صورت هم افزایی تشدید می کنند و معضلات فرهنگی و به دنبال آن مشکلات اقتصادی را به فعلیت می رسانند.

وی افزود: همه این موارد از گذشته دور وجود داشته است زیرا انسان ها همواره در تعامل بوده اند و در دوره جدید تکنولوژی این تعاملات را به شکل تصاعدی گسترش داده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: از آنجایی که ما دچار خودباختگی نسبت به غرب شده ایم دوست داریم خوب و بد را از آنها تقلید کنیم و متاسفانه در این خصوص موارد بد را با سرعت و علاقه بیشتری پیگیری می کنیم.

بنیانیان با بیان اینکه نشناختن فرهنگ بیگانه نخستین آسیب تهاجم فرهنگی است، گفت: کشورهای عصر حاضر به این نتیجه رسیده اند که در جهانی سازی برای آنکه بتوان سلطه سیاسی خود را افزایش داد و از نظر اقتصادی پیشرفت نمود باید فرهنگ خود را منتقل کرد. به عنوان مثال مردم با دیدن فیلم کره ای به خریدن کالای تولید این کشور علاقه مند می شوند.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «فرهنگ هویت و روح مملکت است» اشاره کرد و گفت: سیاست و اقتصاد باید ذیل فرهنگ باشد و ایشان دو بار تا کنون تاکید کرده اند که مدیران برای هر تصمیم فرهنگی پیوست فرهنگی تعیین کنند یعنی افعال و فرصت های فرهنگی را بشناسند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین گفت: اگر این نهضت در جامعه ایجاد شود بی شک توجه همه مدیران به این مباحث جلب می شود و مدیران آگاه می شوند که دانایی لازم برای ارزیابی فرهنگی عملکرد خود ندارند و باید از مشاوران توانا از حوزه و دانشگاه استفاده کنند تا تصمیمات آنها را در جهت تحول فرهنگی کشور پیش ببرد.

بنیانیان اظهار امیدواری کرد کشور ما با اشاعه این نهضت از این انفعال فرهنگی خارج می شود و حتی به گفته دینمان می تواند حالت تهاجمی به دشمن پیدا کند و آسیب ها و تهدیدات را از خود دور کند.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۵۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف یوسفی صبح یکشنبه در نشست تخصصی به مناسبت هفته زمین پاک در دانشگاه اراک با اشاره به مدیریت پسماندها اضافه کرد: در ایران، قانون مدیریت جامع پسماند ایجاد و آئین نامه اجرایی برای آن تصویب شده و از دهه ۸۰ تاکنون به اجرا درآمده و باید اذعان کرد مدیریتی که در این عرصه انجام می‌شود نیازمند بازنگری است و باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: متأسفانه جهش‌های مدنظر در راستای حل مشکلات زیست محیطی اتفاق نیفتاده و امیدواریم در این خصوص اتفاقات جدید در استان صورت پذیرد.

یوسفی تاکید کرد: سازمان مردم نهادی تحت عنوان حافظان طبیعت و محیط زیست در شهرستانهای ساوه و زرندیه، از پسماندهای قابل بازیافت از پوست میوه‌ها، سبزی‌ها وصیفی جات تحت عنوان خشکاله برای مصرف دام درست می‌کنند و داوطلبانه به دامداری‌ها تحویل می‌دهند.

وی افزود: این خشکاله‌ها حدود ۷۰ درصد وزن پسماندهای خانگی است و به جای تولید شیرابه و هزینه‌های حمل و نقل و دفن به عنوان علوفه مورد نیاز دام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در طول شبانه روز ۷ و نیم تن پسماند عفونی در استان تولید می‌شود که باید پس از طی یک مرحله اتوکلاو در سایت‌های ویژه دفن شوند که اقدامات در این راستا در سطح استان در شهرستان‌های ساوه و اراک در حال انجام است.

وی با اشاره به پسماند صنعتی معمولی و ویژه گفت: پسماند صنعتی ویژه حدود یک میلیون تن سالانه در استان تولید می‌شود که یک سایت در این خصوص از دهه ۹۰ در ساوه ایجاد شده که کم و بیش در حال فعالیت است.

وی در ادامه یکی از اقدامات جدی در دانشگاه‌ها را ارائه راهکار برای پساب‌های تولید صنایع و صنایع ویژه و همچنین پساب‌های کشاورزی برشمرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۹ تا سال ۱۴۰۲، در قالب پویش ملی مسیر سبز- ایران پاک، پاکسازی محورهای مواصلاتی و جاده‌های استان با بکارگیری اقشار آسیب دیده و حمایت افراد خیر و شرکت‌های صنعتی صورت گرفته است؛ که در این پویش تاکنون ۴۰ تن زباله در قالب ۱۰ هزار پاکت جمع آوری شده است.

وی بر تحقیق علمی و فرهنگ سازی خطاب به دانشجویان تاکید کرد و گفت: هر اقدام زیستی محیطی نیازمند ۲ اهرم قانون و فرهنگ سازی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد: آموزش مدیریت پسماند در مدارس، روش‌های مدیریتی پسماند عفونی برای منشی مطب‌ها، مدیریت پسماند صنعتی و ویژه برای صنایع و آموزش مدیریت پسماندهای عادی برای شهرداران و دهیاران از جمله مواردی است که در حوزه آموزش و فرهنگ سازی باید مورد نظر قرار گیرد.

یوسفی با بیان اینکه بیش از هزار لیتر در ثانیه در استان پساب صنعتی وجود دارد که قابلیت بازچرخانی دارند که برای این نیز باید راهکار لازم ارائه و پیاده سازی شود.

کد خبر 6090585

دیگر خبرها

  • سنوار در مدیریت جنگ برتر از همه سران اسرائیلی است
  • هاآرتص: سنوار در مدیریت جنگ برتر از همه سران اسرائیلی است
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • ابقای «محمد خزاعی» در سازمان‌ سینمایی
  • رئیس سازمان سینمایی تغییر می‌کند؟
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم