Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ>سینما - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: جواد هاشمی گفت: خانه و دفترم را فروختم تا سرمایه لازم برای ساخت «آهوی پیشونی سفید» پیدا شود.

نشست خبری فیلم سینمایی «پیشونی سفید 2» با نیم ساعت تأخیر در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم منوچهر اکبرلو به عنوان مجری و کارشناس و سید جواد هاشمی، ترلان پروانه و امیر غفارمنش حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آغاز مراسم، تیزری از فیلم «آهوی پیشونی سفید 1» پخش شد.

جواد هاشمی در خصوص چرایی ساخت این فیلم گفت: ساخت «آهوی پیشونی سفید 1» آرزویی برای من به حساب می‌آمد که سی سال معلم آموزش و پرورش بودم. دغدغه‌ام این بود که کاری در حوزه کودک و نوجوان بسازم و می‌خواستم مفهومی بسیار مهم را منتقل کنم.

وی افزود: ما بچه‌ها را نادیده گرفته‌ایم و اصلاً متوجه نیستیم که بچه‌ها در چه فرهنگی بزرگ می‌شوند. می‌توان گفت که آن‌ها را به خدا سپردیم و بی آنکه خوراکی به آن‌ها داده باشیم، انتظار داریم که هنجارهای جامعه را بشناسند.

جواد هاشمی گفت: من ادعا می‌کنم که آهوی پیشونی سفید (1 و 2) از پرهزینه‌ترین فیلم‌های کودک در تاریخ سینمای ما هستند. بدون شک ما از بازیگران بسیار خوبی در فیلم‌ (هر دو نسخه) بهره بردیم و احساس می‌کنم، «آهوی پیشونی سفید 2» یکی از سنگین‌ترین پروژه‌های سینمایی است. می‌دانم که خیلی از بچه‌ها منتظر ساخته شدن آهوی پیشونی سفید 2 بودند.

وی گفت: معتقدم برای بچه‌ها باید بیشتر هزینه کرد؛ چرا که آن ها سخت‌تر ارتباط برقرار می کنند. فیلم‌های کودک دیگری که ساخته شده‌اند، بیشتر برای پدر و مادرها بودند. در واقع والدین نوستالژی‌هایشان را می دیدند.

وی گفت: من خانه و دفترم را فروختم تا سرمایه کار پیدا شود و تازه زمانی که خانه‌ام را فروختم، سرمایه‌گذار پیدا شد! حتی چند مورد داشتم که می‌گفتند، بچه ما در فیلمت بازی کند و هزینه تولید را می‌دهیم اما من هیچ‌وقت در زندگی‌ام نقش فروشی نمی‌کنم.

این بازیگر و کارگردان سینما اظهار داشت: این فیلم در بخش خصوصی تولید شده است و من ابداً به فکر بازگشت سرمایه نیستم. ساخت این اثر برایم جز عشق هیچ چیز دیگری نیست و در این خصوص با عشق جلو آمدم. البته من سر تدوین فیلم «پیشونی سفید 1» بیست میلیون کم آوردم و آن را از فارابی گرفتم. البته من از سینما فرهنگ یازده میلیون طلبکارم بابت اکران این فیلم و هنوز به من پرداخت نشده است!

او در خصوص مخاطب‌شناسی گفت: نمی‌توانم بگویم که مخاطب شناسی من دقیق و سنجیده بوده؛ اما من همه تلاش خود را برای جذب بچه‌ها کردم. من با بچه‌ها بزرگ شدم و روحیات آن‌ها را خیلی خوب می‌شناسم. البته مخاطب شناسی صد در صد امکان ندارد؛ اما من به صورت کلی یک کار استعاری می سازم. من برای ساخت این فیلم از یک منظر جدید و باور پذیر استفاده کرده ام.

این کارگردان گفت: «پیشونی سفید یک» وسط محرم اکران شد؛ زمانی که «کلاه قرمزی» هم روی پرده بود و پنج فیلم کودک با هم اکران شدند! البته چنین چیزی در تاریخ سینمای ایران بی سابقه بود اما استقبال خیلی خوبی هم از «پیشونی سفید یک» شد. در این سینمای عجیب و غریب، برایم مهم نیست فیلم چقدر فروش می کند؛ برایم مهم این است که بچه ها فیلم را ببینند.

241

کلید واژه‌ها : کارگردانان سینمای ایران - سینمای ایران -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست | به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز(دوشنبه) پیش از آغاز نشست وزیران این نهاد اروپایی در بروکسل، در جمع خبرنگاران گفت که ظرفیت اتحادیه اروپا برای افزایش کمک‌ها به اوکراین در این نشست مورد بحث قرار خواهد گرفت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که در اوکراین به پرتابگرها و مهمات بیشتری نیاز است.

در همین راستا، او با اشاره به اهمیت سامانه‌های رهگیری گفت که پرتابگرها بدون سامانه‌ رهگیری مانند تفنگی بدون گلوله هستند.

بورل گفت: ما به هر دوی آن‌ها نیاز داریم و باید برای آتش‌بارها و توپخانه‌هایی که فعلا در اختیار دارند، هواپیماهای رهگیری‌کننده بفرستیم و شمار آتشبارها و توپ‌ها را افزایش بدهیم.

او به افزایش شمار قربانیان غیرنظامی حملات رژیم صهیونیستی در غزه، همچنین حمله به فلسطینیان در کرانه باختری اشاره کرد.

بورل گفت که اتحادیه اروپا باید دوباره اعمال تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینانی را که دست به اعمال خشونت‌بار علیه فلسطینیان می‌زنند را بررسی کند.

به گفته او، موضوع جنگ سودان نیز در نشست امروز وزیران اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفت.

وی گفت ما هر طوری که بتوانیم از اسراییل می‌خواهیم به رفح حمله نکند و از غیرنظامیان حفاظت کند. دوباره تاکید می‌کنم که بیش از یک میلیون نفر در صورت حمله اسراییل کشته خواهند شد. بنابراین، من و تمامی کشورهای عضو پافشاری می‌کنیم که این اتفاق نیفتد اما من فرمانده ارتش اسراییل نیستم.

با وجود نزدیک شدن شمار تلفات فلسطینی طی حملات رژیم صهیونیستی به غزه به مرز ۳۴ هزار نفر و نگرانی‌های بین‌المللی درباره بروز فجایع انسانی در این منطقه، رژیم صهیونیستی گزینه حمله به رفح را که بسیاری از آوارگان فلسطینی در آن پناه جسته‌اند را کنار نگذاشته است.

او در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ایران با گفتن این که موضوع برنامه هسته‌ ای ایران در نشست امروز اتحادیه اروپا مورد بحث قرار نخواهد گرفت، گفت که اتحادیه اروپا قرار است اقدامی علیه تولید وصادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی انجام بدهد.

اتحادیه اروپا اعمال بسته تحریمی جدید علیه ایران را در پی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگیری ایران در دمشق بررسی می‌کند.

ایران طی عملیات وعده صادق حملات گسترده پهپادی و موشکی را علیه اهدافی در اراضی اشغالی انجام داد.

دیگر خبرها

  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • «مدار بسته» امشب با حضور «سید جواد هاشمی»
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • آیا ایران از اسرائیل خواسته بود که در ازای توقف حمله به غزه، به سرزمین های اشغالی حمله نکند؟
  • عجیب، اما واقعی؛ دولت پرسپولیس و استقلال را قسطی فروخت
  • دولت پرسپولیس و استقلال را قسطی فروخت!
  • برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست | به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست/ به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند
  • هرتزوگ: آمریکا در سیاست داخلی ما دخالت نکند
  • ستاد امر به معروف کارش بگیر و ببند نیست/ بیش‌تر فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب، قدیمی است