داستان غمانگیز اعتماد به یک تابلو
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۳۶۰۵۷
وقتی برای نمایندگی که تا چند وقت پیش بهعنوان نمایندگی مجاز ایرانخودرو در سایت آمده، مجوز صادر میشود چرا هیچ نظارتی بر نحوه کار آن نمیشود تا افراد به راحتی از تابلوی ایرانخودرو برای کلاهبرداری خود سوءاستفاده نکنند.
به گزارش ایسنا، فرهیختگان در ادامه نوشت: بیش از ۱۳۰ مالباخته ۱۰ روز است که جلوی نمایندگی ۵۰۵۴ ایرانخودرو واقع در خیابان فرجام زیر پل سراج تجمع کردهاند تا شاید کسی صدایشان را بشنود و به دادشان برسد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
آنچه از گفته مالباختگان مشخص است این نمایندگی تا ۱۰ روز پیش فعال بوده و حتی در سایت ایرانخودرو هم بهعنوان نمایندگی مجاز معرفی شده بود اما از ۱۰ روز پیش و از زمانی که مهدی. م بهعنوان مدیر، نمایندگی را بسته و با تابلویی اعلام کرده که تمام اعضا و کارکنان نمایندگی به تعطیلات تابستانی رفتهاند، سایت ایرانخودرو وضعیت این نمایندگی را به حالت تعلیق درآورده است. البته در اطلاعیهای که ایرانخودرو در تاریخ ۳۱ مرداد منتشر کرده، آمده است: «گروه صنعتی ایرانخودرو ضمن ابراز تاسف درخصوص مشکلات پیشآمده برای برخی هموطنان که محصولات این شرکت را از یک شرکت خصوصی به نام «خودرو تجارت یکتا» خریداری کردهاند، به اطلاع میرساند که شرکت مذکور هیچ گونه ارتباط و وابستگی به گروه صنعتی ایرانخودرو نداشته و ندارد.»
در بخش دیگر این اطلاعیه آمده است: «بدیهی است گروه صنعتی ایرانخودرو نیز از نظر معنوی در این رویداد متضرر شده است و پیگیریهای حقوقی لازم جهت احقاق حق خود را به عمل خواهد آورد.»
شرکت «خودرو تجارت یکتا» که اقدام به دریافت وجه جهت فروش محصولات گروه صنعتی ایرانخودرو کرده، دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده است. سوابق بررسی شده حاکی است هیچ شخصیت حقیقی یا حقوقی، قراردادی با ایرانخودرو برای خرید این محصولات منعقد نکرده و در فرآیند انعقاد قرارداد و فروش این محصولات هیچ وجهی از سوی مشتریان و شرکت «خودرو تجارت یکتا» به حساب ایرانخودرو واریز نشده است.
اما آنچه مالباختگان میگویند حاکی است که سامانه ۰۹۶۴۴۰ ایرانخودرو این نمایندگی را تایید کرده و همچنین تا هفته گذشته آگهی نمایندگی ۵۰۵۴ ایرانخودرو در روزنامه همشهری چاپ شده و نمایندگی آن با تایید و مجوز ایرانخودرو فعالیت کرده است.
این فرد «مهدی. م» با ثبت شرکتی لیزینگی و با سربرگ آن در نمایندگی مجاز ایرانخودرو فعالیت میکرده است و مالباختگان به دلیل اینکه در نمایندگی در حال ثبتنام هستند، به آن اعتماد کردند.
درددل مالباختگان زیاد است، وقتی میفهمند خبرنگاری و برای نوشتن مشکلشان آمدهای هر کس گوشهای از جمله را میگوید. یکی گفت: «وقتی با تابلوی ایرانخودرو(بلوباکس) فعالیت میکند ما هم اعتماد کردیم.»
یکی دیگر گفت: «قصه ما برای امروز و دیروز نیست، از سال ۹۵ این نمایندگی دارد فعالیت میکند چرا در تمام این مدت ایرانخودرو اطلاعیه نداد که فعالیت این مرکز زیرنظر آنها نیست.» آن یکی گفت: «تمام قسطهایمان را تا همین ماه پیشپرداخت کردهایم اما نمیدانستیم چه بلایی دارد به سرمان میآید، حالا هم که انگار با پول ما فرار کردند ترکیه.»
خانمی که در بین مالباختگان به دیواری تکیه داده بود و گریه میکرد به «فرهیختگان» گفت: «سالها از دو بچه مریض نگهداری کردهام و دار و ندارم برای درمان بچههایم خرج شد، حالا هم که با کلی سختی، پول کارگری را جمع کردهام تا بتوانم خودرو بخرم و بچههای مریضم را کمی بیرون ببرم، ۲۷ میلیون تومان پولم را بردهاند و دستم به جایی بند نیست.»
مردی که ۷۰۰ میلیون پول به حساب این نمایندگی واریز کرده است، میگوید: «وقتی تابلوی ایرانخودرو اینجا نصب شده و نمایندگیاش در سایت ایرانخودرو مورد تایید بود من هم اعتماد و پول واریز کردم. هر جایی که سوال کردیم گفتند نمایندگی مجاز است و مورد تایید ایرانخودرو است ما هم به همین دلیل اعتماد کردیم.»
خانم مسنی که بیش از ۴۰ میلیون تومان پول به این حساب واریز کرده است، با عصبانیت گفت: «اگر قرار باشد مردم به تابلوی یک شرکت خودروساز معتبر اعتماد نکنند به کجا باید اعتماد کنند؟ ما هم دوست داشتیم در این سن و سال خودرو داشته باشیم که همه سرمایه زندگیمان را بردند و دستمان هم به جایی بند نیست. روزی که میخواستیم ثبتنام کنیم همهچیز قانونی بود؛ مهر ایرانخودرو، تابلو و... همه نمایندگی ایرانخودرو را تایید میکردند اما حالا ایرانخودرو میگوید که به ما ربطی ندارد.»
مسئول این تجمع در ادامه گفت: «آقای مهدی. م که گفته میشود هماکنون در ترکیه به سر میبرد، بیش از هفت میلیارد کلاهبرداری کرده است و دستمان هم به هیچجا بند نیست. وقتی به ایرانخودرو شکایت میکنیم میگوید این نمایندگی تعلیق شده و حق و حقوقتان را از همان آقا بگیرید. تمامی این بیش از صد نفر مالباخته که برای خودرو ثبتنام کردهاند، به اعتبار تابلوی ایرانخودرو (بلوباکس) آمدهاند و پول به حساب این نمایندگی ریختهاند و حالا به جای اینکه از حق ما دفاع کنند، شانه خالی میکنند.»
دختری که سن و سالش از همه کمتر است، گفت: «زمانی که قرار شد خودرو ثبتنام کنم، تمام نمایندگیهای ایرانخودرو بسته بود و وقتی به سامانه ۰۹۶۴۴۰ زنگ زدم سه نمایندگی را برای ثبتنام خودروی «ال ۹۰» معرفی کردند که یکی از آنها همین نمایندگی ۵۰۵۴ بود که ما به دلیل آنکه ایرانخودرو آن را تایید کرده بود و نزدیک خانهمان بود، اینجا ثبتنام کردیم؛ حالا هم که همهچیز کلا بههم ریخته است.»
خانم دیگری که در کنارش ایستاده است، میگوید: «آخرین قسطهایمان را همین چند وقت پیش پرداخت کردهایم، تمام پولی که داشتهایم از ما گرفتهاند و حالا هم هیچ جایی به فریادمان نمیرسد. وقتی از ایرانخودرو دلیل بسته شدن اینجا را پرسیدیم اعلام کردند که ملک با شهرداری مشکل داشته و به همین دلیل بسته است؛ واقعا این جواب است که به ما میدهند؟» نمایندگی ۵۰۵۴ ایرانخودرو به گفته مالباختگان بیش از ۱۰ روز است که بسته شده اما با این وجود تعمیرگاه آن هنوز در حال فعالیت بود و بیش از ۱۰ خودرو آنجا بودند، از مسئولی که جلوی در نشسته بود سوال کردیم، گفت: «تعمیرگاه کار خودش را به صورت آزاد انجام میدهد، البته کارت طلایی و گارانتی را قبول نمیکنیم و به صورت آزاد همه تعمیرات را انجام میدهیم.»
اگرچه ایرانخودرو در تاریخ ۳۱ مرداد در اطلاعیهای در مورد این نمایندگی توضیحاتی داده است اما سوالی که در این بین مطرح میشود این است که چرا ایرانخودرو در همین زمان هم اقدام به جمعآوری تابلو(بلوباکس) نکرده است و سوال دیگر اینکه وقتی برای نمایندگی که تا چند وقت پیش بهعنوان نمایندگی مجاز ایرانخودرو در سایت آمده، مجوز صادر میشود چرا هیچ نظارتی بر نحوه کار آن نمیشود تا افراد به راحتی از تابلوی ایرانخودرو برای کلاهبرداری خود سوءاستفاده نکنند. کاش ایرانخودرو قبل از اینکه چنین اتفاقی بیفتد سال گذشته نظارتهای لازم را انجام میداد تا به گفته خودش فردی با ثبت شرکت لیزینگی در نمایندگی ایرانخودرو کلاه مردم را برندارد.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
داستان تیتراژ سریال«دلیران تنگستان»/ وقتی موسیقی ایرانی محترم است
دریافت 46 MB
خبرگزاری مهر-گروه هنر-علیرضا سعیدی؛ کارکرد تیتراژ چیزی شبیه به جلد کتاب است که طراحش تلاش میکند با انتخاب عناصر، فرمها و چینشها با کمک گرافیک و موسیقی مخاطب یک اثر را در جریان موضوع قرار دهد. شرایطی که گاهی بسیار نکتهسنج، اندیشمندانه و حسابشده پیش روی مخاطبان قرار میگیرد و گاهی هم به قدری سردستانه و از روی ادای یک تکلیف اجباری ساخته میشود که بیننده را از اساس از یک اثر تصویری دور میکند.
آنچه بهانهای شد تا بار دیگر رجعتی به کلیدواژه «تیتراژ» داشته باشیم، مروری بر ماندگارترین و خاطرهسازترین موسیقیهای مربوط به برخی برنامهها و آثار سینمایی و تلویزیونی است که برای بسیاری از مخاطبان دربرگیرنده خاطرات تلخ و شیرینی است و رجوع دوباره به آنها برای ما در هر شرایطی میتواند یک دنیا خاطره به همراه داشته باشد. خاطرهبازی پس از آغاز و انتشار در نوروز ۱۴۰۰ و استقبال مخاطبان از آن، ما را بر آن داشت در قالب یک خاطرهبازی هفتگی در روزهای جمعه هر هفته، روح و ذهنمان را به آن بسپاریم و از معبر آن به سالهایی که حالمان بهتر از این روزهای پردردسر بود، برویم.
«خاطره بازی تیتراژهای ماندگار» عنوان سلسله گزارشی آرشیوی با همین رویکرد است که بهصورت هفتگی میتوانید در گروه هنر خبرگزاری مهر آن را دنبال کنید.
در صدوچهاردهمین شماره از این روایت رسانهای به سراغ موسیقی متن و تیتراژ سریال ماندگار «دلیران تنگستان» به آهنگسازی احمد پژمان و همراهی علی رهبری رفتیم که در آن روزگار توانست ارایه دهنده گونه ای از موسیقی متن و تیتراژی در سریال های تلویزیونی باشد که به واسطه توانمندی های احمد پژمان در حوزه آهنگسازی و همچنین همراهی هنرمند دارای اعتباری چون علی رهبری می تواند همچنان به عنوان یک کارگاه آموزشی در حوزه آهنگسازی مورد توجه هنرجویان و علاقه مندان این حوزه قرار گیرد. مسیری که با همراهی تعدادی از نوازندگان حرفه ای و بومی منطقه جنوب به نوعی ساختارشکنی کرده و توانست قدرت و خلاقیت یک آهنگساز مستقل و درجه یک چون احمد پژمان را به مخاطبان معرفی کند.
سریال تلویزیونی «دلیران تنگستان» مجموعه ای تلویزیونی به نویسندگی و کارگردانی همایون شهنواز است که طی سال های ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۲ ساخته و اولین بار در سال ۱۳۵۳ پیش روی مخاطبان قرار گرفت و بعدها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در همان سال های اولیه انقلاب مجددا به نمایش درآمد. مسیری که بعد از پخش سری اول آن نزدیک به بیست مرتبه در سال های مختلف از شبکه های تلویزیون پخش و موجب شد تا این سریال از حیث مرتبه تکرار پخش آن نیز جزو رکورداران محسوب شود.
محور داستانی سریال هم متمرکز بر معرفی رییس علی دلواری یکی مفاخر ملی ایران در دفاع از خاک میهن است؛ آن زمان که انگلیس به بهانه محاصره هرات، به جنوب ایران حمله کرد. در این مسیر شخصی به نام احمد تنگستانی از فعالان جنبش جنوب ایران در مقابل انگلیس به همراه ۳۰۰ نیروی دلاور، در قلعه ای ویران به دفاع از ایران می پردازند. البته در این مبارزه ۲ انگلیسی به دست مردم قطعه قطعه می شوند و دولت انگلیس به خونخواهی از آن ها از آب و خشکی به جنوب کشورمان حمله می کند. در این اثنا رییس علی دلواری مردم دلوار و تنگستان را مسلح و همراه با آن ها به دفاع از خاک میهن در مقابل تجاوز بیگانگان می پردازد.
مجموعه تلویزیونی «دلیران تنگستان» برداشتی آزاد از کتاب «دلیران تنگستانی» به نویسندگی محمدحسین رکن زاده آدمیت است که همایون شهنواز علاوه بر استفاده این منبع، از آثار پژوهشی و تاریخی دیگری برای نگارش فیلمنامه بهره مند شده بود. شرایطی که موجب شد این سریال ۲ بخش تاریخی دوره مبارزات احمد تنگستانی و مبارزه رییس علی دلواری را برای مخاطبان به تصویر بکشد. مسیری که به دلیل عدم استفاده از لهجه بومی برای گویش بازیگران و استفاده از دوبله در آن دوران موجب انتفاداتی هم شد اما یکی از منابعی است که توانست بخشی از یک دوره تاریخی ایران را به تصویر بکشد.
سریال «دلیران تنگستان» در چهارده قسمت طی ۲ سال ساخته شد و یک گروه ۵۰۰ نفری در بوشهر، تنگستان، اهرم، چغادک، تنگک، بندرسیراف، ده سولقان، شیراز و تهران پروژه را به سرانجام رساندند. پروژه ای که پخش آن در آن دوران به دلیل فقدان سیستم پخش رنگی به صورت سیاه و سفید پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
محمود جوهری در نقش رییس علی دلواری، شهروز رامتین در خالو حسین دشتی، غلامحسین لطفی در نقش حاج یوسف، کاوه مخبری در نقش احمد تنگستانی، علی اکبر مهدوی فر در نقش باقرخان، منوچهر فرید در نقش موقرالدوله، اسماعیل داورفر در نقش سید محمدرضا کازرونی، هادی اسلامی در نقش نمازگزار، حمید طاعتی در نقش سید مهدی بهبهانی، کامران نوزاد در نقش شیخ حسین خان، نعمت الله گرجی در نقش دریابیگی، محمد ابهری در نقش میرزاعلی کازرونی، منوچهر آذر در نقش واسموس، قاسم سیف در نقش بالیوز، منوچهر حامدی در نقش سلطان اخگر و حسین محجوب در نقش سید محمد دکتر هنرمندانی بودند که در این اثر به عنوان بازیگر حضور داشتند.
اما از ارایه اطلاعات تاریخی و شناسنامه ای این اثر تاریخی که بگذریم، این موسیقی متن و تیتراژ سریال است که به دلیل حضور هنرمندان تمام عیاری چون احمد پژمان و علی رهبری به عنوان آهنگساز توانسته بر کیفیت موسیقایی اثر ارزش ۲ چندانی بخشیده و این موسیقی را تبدیل به خاطره ای ماندگار برای مخاطبانش کند. مسیری که به دلیل ساختار موسیقی تیتراژ چه به لحاظ بصری و چه موسیقایی اش می تواند به عنوان اثری پیشگام در حوزه موسیقی تیتراژها معرفی شود.
آن هنگام قبل از آغاز سریال و در تیتراژ که با ملودی ملهم از هم جواری سازهای جهانی و سازهای بومی ایران به ویژه منطقه جنوب تلفیق شده و به گوش شنیداری مخاطب می رسد، مجموعه تصاویری نیز در قالب انیمیشن به بیننده با مفهومی خاص ارایه می شود. نخل هایی که تبدیل به اسب سوارانی سلاح به دست می شوند و در قالب یک تایپوگرافی که در آن دوران خلاقیتی کم نظیر به حساب می آمد، سریال «دلیران تنگستان» به مخاطب معرفی میشود. تصاویری که با همراهی موسیقی حماسی طراحی شده توسط گروه آهنگسازی با نواهای محلی جنوب کشور به ویژه سنج و دمام توازن گوش نوازی را طراحی کردند که بی تردید در آن سال ها توانست به عنوان یکی از پیشگام ترین موسیقی تیتراژها معرفی شود.
حماسه حق پرست از فعالان موسیقی منطقه بوشهر چندی پیش درباره موسیقی تیتراژ سریال «دلیران تنگستان» گفته بود: از آن تک یاختهای که در تیتراژ شروع میکند به رشد و تبدیل میشود به آن اسبسوار تنگستانی، شما ببینید آهنگساز به چه شکل از آن بوق ماندگار استفاده کرده و بعد چه استفاده به جایی در ارکستراسیون و سازبندی از سنج انجام می دهد. این یعنی استادانهترین وجه ممکن برای بهکارگیری بوق و سنج و تمپویی که رفته رفته دمام را زیاد و این روند هم همراه با شروع سریال انجام می شود. به هر صورت یک سری عوامل دست به دست هم دادند تا توانستند یک موسیقی ماندگار بسازند. کما اینکه آقای شهنواز در موسیقی «شاه خاموش» هم به همین استقلال موسیقایی میرسد. ضمن اینکه احمد پژمان و علی رهبری وقتی کنار هم قرار گرفتند توانستند این موسیقی را خلق کنند.
این پژوهشگر و نوازنده موسیقی ایرانی در یادداشت دیگری که به همین مناسبت در رسانه ها منتشر کرد، نوشته بود: «همه بوشهر و بی شک کشور حتی، سریال جاودانه «دلیران تنگستان» ساخته همایون شهنواز را همواره و همیشه به خاطر دارند و هر بار که مجدداً این سریال پخش می شود، علاقه مندی به روایتِ تاریخی و بازیِ بازیگران تو را به تماشا وامی کشاند. در این بین اما موسیقی تیتراژ حکایت خود را دارد! صدای آغازین؛ بوق! کشش و امتداد! صفیر مبارزه و استقامتِ این اقلیم و جغرافیا! درآمیختگی کوبش! شروع و اوج! تو گویی تپش مردمان این خطه جنوبی است تا نبض تند خود به رخ استعمار بریتانیا بکشاند! اما عوامل و عناصر موسیقاییِ احمد پژمان چنان نقش تاثیرگذار خود را در ساختار و شاکله یک مجموعه تلویزیونی ایفا نموده چه اگر موسیقی سریال شنیده شود، ناخودآگاه ذهن مخاطب را به یاد «دلیران تنگستان» آورده که خود شاخصه یک اثر ماندگار هنری است که اندیشه و نگاه فنی به همراه خاطره سازی با گرایش مردم شناختی را درون خود جای داده است. شاهنامه خوانی و نوحه با صدای زنده یاد جهانبخش کردی زاده از دیگر موارد و انتخاب شایسته موسیقی سریال می باشد که با نگاه و روحیه جنوبی آهنگساز شاید البته بی ارتباط نباشد.»
هوشنگ جاوید از پژوهشگران صاحب نام موسیقی نواحی ایران هم چندی پیش بود که در یکی از گفتوگوهای رسانه ای خود درباره موسیقی تیتراژ سریال «دلیران تنگستان» گفته بود: من در شیراز از استاد احمد پژمان پرسیدم «شما که غرب درس خواندی، موسیقی غربی و ارکسترها را هم خوب میشناسی، چه شد که رفتی در تیتراژ سنج و دمام بوشهری را استفاده کردی؟». گفت «فکر نکن ساده بوده. برای من کلی سمفونی آوردند. تهیهکننده و حتی مدیر تلویزیون وقت گفتند که میخواهیم یک چیزی مثل این سمفونیها باشد». واقعاً از بالا فشار بوده. گفت «ولی هرچه اینها را گوش کردم دیدم به درد نمیخورند. یک نفر یک نوار آورد، گفت این سنج و دمام خودمان است شاید به دردت بخورد. تا گوش کردم گفتم همینه. موسیقی روی این فیلم باید این باشد». تیتراژ سریال «دلیران تنگستان» که شروع میشود چقدر قشنگ است! خب این آدمی که خارج رفته بود نمیشد قبول کند چنان چیزی بسازد؟ واقعاً فکر و اندیشه و آن ایراندوستی و فهم بالایی که در استاد پژمان وجود دارد خیلی قشنگ تعهد ایرانی را نسبت به موسیقی نشان میدهد. این سریال هر جا برود موسیقیاش تأثیرگذار است. چون میدانند مال همانجاست و هویت دارد.
احمد پژمان که به دلیل خلق بسیاری از آثار ماندگار و دارای کیفیت در حوزه های آهنگسازی و پژوهش همواره به عنوان یکی از مهم ترین و جریان ساز ترین هنرمندان عرصه موسیقی ایران معرفی شده هم در یکی از معدود گفتوگوهایش بود که درباره ساختار موسیقایی آثارش توضیح داده بود: آهنگسازی که موسیقی میهن خود را نداند نمی تواند آهنگساز خوبی باشد و آهنگسازی عاریتی می شود که نظیرش در دنیا فراوان است و ارزشی هم ندارد. من همیشه به موسیقی ایرانی فکر می کنم، زیرا بنای موسیقی من ایرانی است؛ موتیف و بعضی تمها ایرانی است، ولی هارمونی من صددرصد صدای ایرانی نمی دهد؛ چون خود هارمونی اساسا یک مقوله غربی است و ارکستر هم طبعا صدای ایرانی ندارد؛ چراکه سازها ایرانی نیستند. اما همیشه کوشیدهام رنگ و حالت ایرانی را در آثار خود حفظ کنم و معتقدم آهنگسازان ما باید بیشتر به سنتهای موسیقی خودمان متکی باشند و نباید به دنبال موتیفهای غربی بروند.
وی درباره خلق موسیقی سریال «دلیران تنگستان» هم گفته بود: روی یک نوار سونی ۹۰ دقیقهای روزانه سنج و دمام گوش میکردم، از این طریق با آقای کردیزاده آشنا میشوم و حاصل این ارتباط میشود ضبط موسیقی سریال «دلیران تنگستان» که با همراهی عدهای از اهالی بوشهر در رادیو و تلویزیون شیراز انجام شده است.
به هر ترتیب موسیقی متن و تیتراژ سریال «دلیران تنگستان» از جمله آثار موسیقایی است که توانسته بخشی از توانمندی های ۲ آهنگساز مطرح و جریان موسیقی کشورمان را به مخاطبان معرفی کند. مسیری که طی سال های اخیر اگرچه در حوزه کیفیت می تواند با دقت و تحلیل بیشتری مورد توجه قرار گیرد اما دربرگیرنده ابعاد مثبت و ارزشمندی است که توجه و عنایت بیشتر به بزرگان موسیقی این سرزمین را ۲ چندان می کند.
کد خبر 6088293 علیرضا سعیدی