Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@14:45:34 GMT

منوریل به حل مشکل ترافیک شهر کمکی نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۳۶۱۳۳

منوریل به حل مشکل ترافیک شهر کمکی نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه شورای اسلامی شهر قم در پاسخ به صحبت برخی اعضا درباره تعیین تکلیف منوریل، اظهار کرد: خواهش من این است که در قضیه منوریل به ما فشار نیاورید تا بتوانیم موضوع را با صبر پیش ببریم.

وی افزود: سیاست ما در موضوع منوریل این است که مسائل را با هماهنگی با دستگاه نظارتی به صورت تدریجی پیش ببریم چرا که اگر عجله کنیم، پیمانکار ادعاهای بسیاری خواهد کرد و چندین میلیارد هزینه اضافی روی دست شهر خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار قم با بیان اینکه مشکل منوریل، حقوقی است و نه فنی گفت: از نظر فنی امکان راه‌اندازی را داشتیم اما اگر این اتفاق بیفتد، مشکلی از ترافیک شهر قم حل نخواهد شد اما مشکلات حقوقی ما با پیمانکار ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه خط ‌B متروی قم ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه به شهر قم می‌آورد، اظهار کرد: هزینه این خط با فاینانس تأمین خواهد شد که سود زیر ۱۰ درصد دارد.

تأمین واگن برای مترو قم

معاون امور زیربنایی شهردار قم هم در این جلسه با اشاره به باقی ماندن ۲.۵ کیلومتر از حفاری تونل متروی خط A که باید به صورت دستی انجام شود، اظهار کرد: احداث ایستگاه‌ها ۱۷ و نیم درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مسیر این خط ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

علیرضا قاری قرآن، با اشاره به لزوم ۱۳۰ واگن برای خط A متروی قم اظهار کرد: از آنجا که برای تولید این واگن‌ها محتاج به کشورهای دیگر هستیم و طراحی و تولید آن تا دو سال زمان نیاز دارد، تأمین واگن قدری پیچیده است.

معاون شهردار قم با اشاره به مشکلات حقوقی در قرارداد منوریل که مانع از تکمیل آن شده، گفت: این مشکلات در صورتی حل خواهند شد که تمام مسئولان استانی اهتمام بر حل آن داشته باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای گیلان بهاری شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی جوی آرام و غالبا پایدار از امروز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده در این استان حاکم خواهد بود.

علاءالدین حسینی اظهار کرد: بر این اساس در این مدت آسمانی غالبا صاف تا نیمه ابری و افزایش نسبی دما بین ۳ تا ۶ درجه سلسیوس برای استان گیلان پیش‌بینی شده‌است.

وی عنوان کرد: در مدت گفته شده گاهی به دلیل شکل‌گیری ناپایداری‌های موقتی افزایش ابر، رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست ضمن اینکه شب‌ها در برخی مناطق شرایط برای پدیده مه فراهم است.

کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: از اواخر وقت یکشنبه هفته آینده شاهد وضعیت جوی ناپایدار در این استان خواهیم بود که بر اساس آخرین اطلاعات نقشه‌های هواشناسی طی روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: صبح امروز دیلمان با نیم درجه سلسیوس کمترین و صومعه‌سرا در ۲۴ ساعت گذشته با ۱۷ درجه بیشترین دما را به خود اختصاص داده‌اند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۱۲ درجه و رطوبت ۷۰ درصد است.

حسینی اظهار کرد: دریا نیز در این مدت با ارتفاع موج بین ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب پیش‌بینی شده‌است.

دیگر خبرها

  • تکذیب سرقت لاستیک خودرو‌ها در مرز رازی خوی
  • هوای گیلان بهاری شد
  • مهمترین رویدادهای آبان ماه سال گذشته
  • یوزپلنگ آلمانی؛ خودرویی عجیب برای افراد زیر ۱۸ سال (+عکس)
  • پس از به‌روزرسانی، آیفون ۱۵ هنوز هم داغ می‌کند؟
  • (تصاویر) فولکس واگن یوزپلنگ آلمانی را به بازار می‌فرستد
  • خودرویی عجیب برای افراد زیر ۱۸ سال در آلمان
  • ساکنان غزه؛ قربانیان کمک‌رسانی هوایی نامناسب
  • رشد ۳۵ درصدی تخلیه محمولات ترانزیتی در راه آهن منطقه هرمزگان
  • لزوم آینده‌نگری برای رفع مشکل ترافیک اصفهان/تکمیل رینگ چهارم بودجه و حمایت کافی می‌خواهد