Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان - مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور با بیان اینکه بانک اطلاعاتی دقیقی از تعاونی های کشور نداریم از رتبه بندی تعاونی ها و صدور هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ضمانت نام خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسین نژاد ظهر سه شنبه در داوزدهمین جشنواره تعاونی های برتر گلستان اظهار کرد: بخش تعاون کشور نیاز به کمک دارد و ما در صندوق ضمانت سرمایه گذاری می توانیم به تعاونی های کشور و توسعه آن ها کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه در قانون اساسی سه بخش اقتصادی دولتی، خصوصی و تعاونی را تعریف کرده اند، افزود: بخش عمده اقتصاد کشور دولتی است و بیان می شود ۸۰ درصد دولتی حدود ۲۰ درصد خصوصی و تعاونی است.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور ادامه داد: عده ای معتقدند حدود پنج تا ۶درصد اقتصاد کشور تعاونی است اما بنده معتقدم این سهم به مراتب کمتر است.

وی با بیان اینکه هنوز بانک اطلاعاتی درست و حسابی از تعاونی های کشور نداریم، اضافه کرد: سه راه برای توسعه بخش تعاون کشور وجود دارد و نخستین راهی که در دستور کار دولت یازدهم و دوازدهم تغییر مالکیت دولت است.

حسیننژاد با یادآوری اینکه با دستور رئیس جمهور پروژه های نیمه تمام باید به بخش خصوصی و تعاونی واگذار شود، تصریح کرد: این راه سریع و بهترین راه برای توسعه تعاونی ها در کشور است.

وی بیان کرد: پروژه های نیمه تمام کشور می تواند به تعاونی های بزرگ مقیاس واگذار شود و ما هم تلاش می کنیم با تامین مالی جدید و تضمین آن ها را کمک کنیم.

وی با بیان اینکه هر شهر می تواند تعاونی عمران شهری را تشکیل دهد و از خیلی از مباحث حقوقی و مالیاتی معاف شود، خاطرنشان کرد: توسعه تعاونی های موجود راهکار دوم دولت برای توسعه اقتصاد تعاونی است.

وی گفت: علیرغم داشتن تجربه های بسیار، تعاونی های کشور از علم روز دنیا به دور هستند و در این حوزه توفیق چندانی نداشته ایم.

حسین نژاد با بیان اینکه برای تولید انبوه و مبادلات وسیعی بخش خصوص و تعاونی هیچ یک به تنهایی نمی توانند در حوزه صادرات موفق شوند، تاکید کرد: باید تشکل هایی با سهامداری تعاونی در حوزه صادرات تشکیل دهیم.

وی راهکار سوم را در تشکیل تعاونی های جدید و دانش بنیان دانست و گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون می تواند مشکل وثیقه تعاونگران را حل کند و با اعتبار سنجی و رتبه سنجی تامین وثیقه آن ها را بپذیرند.

۱۲۰۰میلیارد تومان ضمانت نامه سرمایه گذاری صادر شد

وی از صدور یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ضمانت نامه سرمایه گذاری برای تعاونی های کشور خبر داد و افزود: متاسفانه سهم تعاونی های گلستان از این ضمانت نامه ها ناچیز بوده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه رتبه‌ بندی شرکت‌ های تعاونی‌ طراحی و راه ‌اندازی شده است،ادامه داد: در دولت یازدهم سقف ضمانت‌ نامه یک و نیم میلیارد تومان بوده است که این رقم در سالجاری به ۱۸ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور با اشاره به اینکه سه نوع ضمانت نامه عمومی، اعتباری و معاملات از طریق صندوق سرمایه‌گذاری تعاون کشور قابل ارائه است، افزود: این صندوق برای شرکت تعاونی های مناطق برخوردار ۷۰ درصد و مناطق محروم و دانش بنیان ۸۰ درصد تسهیلات آن را تضمین می کند.

وی ناامن بودن فضای کسب و کار را یکی از معضلات موجود کشور دانست و تصریح کرد: امسال رتبه‌ بندی تعاونی ها را در دستور کار قرار داده ایم و با پذیریش ضمانت سرمایه گذاری آن ها بر اساس رتبه به توسعه و توانمند سازی آن ها و همچنین امنیت بیشتر فضای کسب و کار کمک کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۶۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد ویس‌کرمی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با هفته کار و کارگر گفت: تعاونی‌های زنان تعاونی‌های هستند که حداقل ۷۰ درصد اعضا آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: تعداد ۷ هزار و ۱۰ تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶ نفر بالغ بر ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور فعال هستند.

وی تصریح کرد: ۴۵ درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸ درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳ درصد در رشته خدمات و ۱۴ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند.

وی گفت: تعاونی‌های زنان بیشتر در حوزه صنایع دستی، فرش دستباف، صنایع غذایی، صنایع بسته‌بندی و کشاورزی فعالیت دارند.

ویس کرمی تأکید کرد: در حوزه‌های گردشگری نیز ظرفیت‌های کسب و کار و اشتغال خوبی برای بانوان در بخش تعاونی کشور وجود دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۲۳ شرکت تعاونی زنان با ۱۲ هزار و ۱۹۶ عضو و ۱۸ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی تشکیل شده است که از رشد بیش از ۲۲ درصدی نسبت به مدت دوره مشابه قبل برخوردار است.

وی با تاکید بر تقویت تعاونی های زنان در سال جاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه سایر دستگاه‌ها نیز همکاری مطلوبی با تعاونی ها دارند و حمایت از تعاونی‌ها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی خواهد شد.

کد خبر 6092499

دیگر خبرها

  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات