Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار اشتری : افرادی که در جامعه با عفت زندگی می کنند مصون ترند، آمارهای ما نشان می دهد کسانی که خطری تهدیدشان کرده و آسیب های اجتماعی دیده خودشان هم هنجارهای اجتماعی را رعایت نکرده اند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرتیپ حسین اشتری در آیین افتتاحیه جشنواره چادرهای آسمان افزود: خواهران محجبه در مقابل آسیب های مصونیت بیشتری دارند و حجابشان از آنان صیانت می کند در حقیقت کسانی که عفیف ترند کمتر در معرض خطر قرار دارند و در مقابل کسانی که خودشان را ارائه می دهند و مورد استفاده ابزاری قرار می گیرند در معرض آسیب بیشتری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نهال خانواده در حفظ عفاف و حجاب بسیار می تواند مؤثر باشد خطاب ما هم صرفاً به خانم ها نیست و حتی مردان اجتماع هم باید در حفظ عفاف و حجاب و حیا مشارکت داشته باشند. فرمانده ناجا در ادامه به روش های ایجابی این نهاد اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در کنار روشهای سلبی کارهای ایجابی هم انجام می دهد ما مطمئنیم با فرهنگسازی می توانیم کاری کنیم که امر و نهی در جامعه کمتر شود به همین دلیل نیروی انتظامی در این زمینه گام های خوبی برداشته و نمونه آن همین آیینی است که در کنار اقدامات پیشگیرانه برگزار شده است. سردار اشتری ابراز امیدواری کرد مسئولان هم در این امر، نیروی انتظامی را یاری کنند . وی همچنین گفت: ما معتقدیم بیشتر زنان و مردان جامعه عفت لازم را دارند. هرچند ممکن است با یکسری افرادی برخورد کنیم که توجهی به هنجارها ندارند اما همان افراد هم علاقمند به عفت هستند پس فطرت مردم عزیز ما فطرت درستی است. فرمانده نیروی انتظامی به نقش فضای مجازی در مواجهه با باورهای دینی جامعه اشاره کرد و افزود: امروز ما در موقعیتی هستیم که مورد تهاجم و شبیخون فرهنگی هستیم هجمه ای به سمت باورها و مبانی دینی ما در جریان است که گاهی هم اثرات خودش را داشته است. سردار اشتری به شکایاتی اشاره کرد که در نیروی انتظامی در جریان است و گفت: با توجه به شکایت هایی که به ما رسیده اگر فضای مجازی کنترل نشود می تواند تهدید بزرگی برای سلامت زندگی ما باشد و اثرات نامطلوبی داشته باشد. وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی 300 مصوبه در زمینه عفاف و حجاب به 26 دستگاه ابلاغ کرده که نیروی انتظامی یکی از آن 26 دستگاه است در حالی که ما باید آخرین دستگاه در اجرای این مصوبه باشیم اما همیشه اولین و تنها دستگاه اجرا کننده این مصوبات بوده ایم. فرمانده ناجا افزود: نیروی انتظامی در حوزه عفاف و حجاب هیچ کاری انجام نداده مگر اینکه در قانون برایش مشخص شده باشد و حتی خیلی وقت ها ما نتوانسته ایم کارهایی که قانون از ما خواسته را کامل انجام دهیم و دلیل آن هم کم کاری سایر دستگاه های متولی بوده است. آیین اختتامیه دومین جشنواره چادرهای اسلامی چهاردهم شهریورماه همزمان با میلاد امام هادی (ع) در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. در این جشنواره از 24 نفر از فعالان حوزه عفاف و حجاب که در زمینه فرهنگی، هنری و اجتماعی فعالیت دارند تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۶۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور

حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی عراقی در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی استان قم حضور یافت و با اهدای گل به کارکنان این فرماندهی حمایت و قدردانی خود را از اقدام پلیس در اجرای طرح نور عفاف و حجاب اعلام کرد.

وی در این مراسم با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی به کارکنان فرماندهی انتظامی استان، لباس پلیس را لباس امنیت و آرامش دانست و گفت: حفظ امنیت در ابعاد مختلف در صدر وظایف و مسئولیت‌های نظامی اسلامی است و پلیس یکی از بازوان تأمین این هدف است.

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم ورود پلیس به موضوع عفاف و حجاب را در راستای حفظ امنیت مردم به ویژه بانوان ارزیابی کرد و گفت: فراجا با توجه به مأموریت ذاتی خود طرح نور عفاف و حجاب را اجرایی کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی عفاف و حجاب را مسئولیتی همگانی دانست و با اشاره به برنامه‌های دشمنان برای ضربه زدن به مبانی اعتقادی مردم از طریق ترویج بی حجابی گفت: یکی از وظایف مهم فرماندهی انتظامی این است که جریان‌های انحرافی و خطرناک این حوزه را با کار هوشمندانه اطلاعاتی و امنیتی، شناسایی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • حکمت عفاف و حجاب در ادیان آسمانی