Web Analytics Made Easy - Statcounter


کرمانشاه- جانشین قرارگاه جهادی «معبری به آسمان» از ساخت ۲ مدرسه در مناطق محروم استان کرمانشاه به نام شهیدان مدافع حرم حججی و شفیعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، جهاد یکی از پرمعنا ترین مفاهیم دین اسلام و یکی از فروع دین و از واجبات اسلامی است و کلمهٔ جهاد حدود ۱۰۸ بار در قرآن آمده‌است.

کلمه جهاد معانی متعددی را یدک می کشد و تنها به معنای جنگ و دفاع نیست و می تواند در عرصه‌های مختلف عناوین مختلفی را چون جهاد مالی، جهاد زبانی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..به خود اختصاص دهد.

با توجه به اشکال مختلف جهاد، جهادگران عرصه های مختلف نیز عناوین مختلفی را به خود اختصاص می دهند، جهادگران دفاع مقدس، جهادگران عرصه سازندگی و ... از این دست عناوین هستند.

البته در این میان هستند کسانی که در چندین جبهه حضور دارند و از آن جمله می توان به جهادگران ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد که هم اکنون برخی از آنها در عرصه‌های سازندگی، دفاعی و حتی نظامی کشور حضوری دوباره و پررنگ دارند.

شهیدی که در دو جبهه جهاد سازندگی و دفاع از حرمین جنگید

حاج محمد شفیعی از جهادگرانی است که در چندین عرصه جهادی حضور داشت و نهایتا در دفاع از حرمین شریفین و به عنوان مدافع حرم در سوریه به مقام شهادت نائل آمد.

حاج محمود شفیعی، مسئول گروه جهادی «معبری به آسمان» بود که حدود ۹ سال است در مناطق محروم سرفیروز آباد کرمانشاه و در قالب گروه های جهادی با هدف محرومیت زدایی در این مناطق فعالیت می کنند.

این گروه جهادی از ابتدای حضور در استان کرمانشاه پروژه‌های محرومیت زدایی زیادی از جمله مدرسه، خانه نیازمند، مسجد و... ساخته اند و همچنان و در ادامه ماموریت خود در حال فعالیت در منطقه سرفیروز آباد هستند.

احداث مدرسه‌ای به نام شهید شفیعی در سرفیروز آباد استان کرمانشاه

اما هم‌اکنون گروه جهادی دیگری به نام حضرت عباس(ع) که تحت نظر فرماندهی سپاه بهارستان و متشکل از همکاران این شهید بزرگوار بوده، قصد دارد مدرسه ۳ کلاسه ای را در یکی از روستاهای محروم سرفیروزآباد کرمانشاه با عنوان «گورگ آوان» به نام شهید مدافع حرم و بزرگمرد عرصه جهاد «شهید حاج محمد شفیعی» احداث کنند تا یاد و خاطره این شهید مدافع حرم و این بزرگمرد عرصه جهاد در اذهان زنده و به یادگار بماند.

هزینه‌های احداث این مدرسه سهکلاسه را قرارگاه جهادی «معبری به آسمان» تامین خواهد کرد.

مصطفی محمودی، جانشین قرارگاه جهادی «معبری به آسمان» و گروه جهادی حضرت عباس(ع) در گفتگو با خبرنگار مهر، در این زمینه گفت: این اردو که هم‌اکنون در حال برگزاری است، پیرو اردوهای ۹ سال گذشته است.

ادامه راه شهید شفیعی در محرومیت زدایی نقاط محروم استان کرمانشاه

وی افزود: این اردوها تا زمان حضور شهید شفیعی تحت فرماندهی ایشان برگزار می شد و پس از آن نیز همسنگران ونیروهای ایشان راه شهید شفیعی را با برگزاری این اردوها در منطقه ادامه دادند.

عکس حضور شهید شفیعی در بین جهادگران گروه جهادی معبری به آسمان

جانشین قرارگاه جهادی «معبری به آسمان» گفت: در قالب این اردوها ما ۶ خانه محروم و ۲ مدرسه را در منطقه سرفیروزآباد کلید زدیم و این مدرسه ها با عناوین شهید شفیعی و شهید حججی نامگذاری شده اند.

ساخت ۲ مدرسه «شهید شفیعی» و «شهید حججی» در سرفیروزآباد کرمانشاه

وی تصریح کرد: مدرسه شهید شفیعی یک مدرسه راهنمایی ۳ کلاسه است که در روستای «گورگ آوان» و مدرسه شهید حججی یک مدرسه دو کلاسه ابتدایی است که در روستای «سادات» احداث خواهد شد.

محمودی ادامه داد: هر دو روستای مذکور فاقد هر دوی این مدارس بودند که باعث می شد دانش‌آموزان یا ترک تحصیل کرده یا به فواصل دورتر برای ادامه تحصیل بروند و تحصیل در این منطقه امکانپذیر نبود.

تامین هزینه‌های احداث مدارس توسط قرارگاه جهادی «معبری به آسمان»

وی گفت: گروه جهادی حضرت عباس(ع) از قرارگاه جهادی معبری به آسمان که از همسنگران و دوستان همکار شهید شفیعی به این مناطق آمده اند تا مدارس مذکور را احداث و به اتمام برساند تا علاوه بر محرومیت زدایی این مناطق، یاد شهید شفیعی را در مناطق مذکور زنده نگاه دارند.

جانشین قرارگاه جهادی «معبری به آسمان» گفت: هزینه های احداث هر دو مدرسه را قرارگاه جهادی معبری به آسمان تامین کرده است.

روستایی که به همت جهادگران از دوزخ تبدیل به بهشت و قدمگاه شهید مبدل شد

وی اشاره ای نیز به اقدامات قرارگاه جهادی معبری به آسمان در منطقه سرفیروز آباد داشت و تصریح کرد: اقدامات محرومیت زدایی این گروه ها در مناطق فوق حتی باعث تغییر نام یک روستا شد و روستای «دره دوزخ» پس از آبادانی توسط این گروه‌ها به روستای «دره بهشت» تغییر نام پیدا کرد و هم‌اکنون این روستا قدمگاه شهید شفیعی است.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۷۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی

دریافت 43 MB

تصویربردار و خبرنگار: علی اکبر ملکی

کد خبر 6088611

دیگر خبرها

  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • واسه نونه... واسه نونه!