Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌۲ تیم پاس و شهرداری همدان در حالی از روز سه‌شنبه وارد مارتن سخت و نفسگیر لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور می‌شوند که پیش فصل پرکاری را پشت سر گذاشتند تا با آمادگی کامل این فصل از رقابت‌ها را آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری تنسنیم از همدان کارشناسان رشته فوتبال موفقیت یک تیم باشگاهی را در انتهای فصل محصول یک پیش فصل موفق می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به زبانی ساده‌تر تیمی در عرصه مسابقات باشگاهی موفق خواهد بود که در فاصله پایان فصل قبل تا شروع فصل جدید موضوعاتی مانند، ساختارگرایی، ثبات مدیریت، اقدام موثر براساس برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از پیش طرحی شده، مدیریت زمان، تامین منابع مالی، حفظ اتحاد و انسجام درون باشگاهی، حفظ یا ترمیم کادر فنی و بازیکنان، شروع به موقع بدنسازی و تمرینات تاکتیکی و پرهیز از حواشی را در دستور کار خود قرار دهد.

2 تیم پاس شهرداری، نمایندگان فوتبال همدان در لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور برخلاف فصول گذشته برای حضور موفق در فصل 96-97 لیک دسته 2 پیش فصل پرکاری را پشت سر گذاشتند و به همین دلیل کارشناسان و طرفداران دو تیم به موفقیت پاس و شهرداری همدان در این لیگ و صعودشان به لیگ دسته اول چشم امید دوختند.

پایان فصلی پر فراز و نشیب برای پاس

تیم پاس همدان پس از پشت سر گذاشتن فصلی پرفراز و نشیب در لیگ 95-96 دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور و دچار شدن به سرنوشتی کابوس وار با کسر 6 امتیاز از این باشگاه به حکم فیفا و باز ماندن از صعود به مرحله دوم رقابت‌ها آن هم با طرح دعوی از سوی بازیکنی که عاقبت برای هیچ کس عیان نشد از کجا آمده بود؟ و آمدنش بهر چه بود؟ برای حضور موفق در فصل 96- 97 لیگ دسته 2 استارت کار را به موقع و زودتر از سایر رقبای خود از جمله تیم شهرداری همشهری و رقیب خود در گروه سوم این مسابقات زد.

بی شک شروع به موقع فعالیت‌های تیم پاس در بازار نقل و انتقالات و اردوهای تمرینی برای حضور موفق در فصل جدید رقابتهای لیگ 2 میسر نشد مگر با ثبات مدیریت در این تیم؛ اتفاقی که نه تنها در تیم پاس بلکه در باشگاه‌های لیگ برتری کشور نیز در یک دهه اخیر کمتر شاهد آن هستیم و بیشتر تیم‌ها بخش عمده ای از اوقات طلایی پیش فصل را بدون مدیرعامل و بدون تحرک خاصی پشت سر می‌گذارند.

لطیفی رفت سرخاب آمد

با توجه به نتایج درخشانی که علی لطیفی پس از حضورش به عنوان سرمربی پاس در فصل گذشته رقابت‌های لیگ 2 کسب کرد محتمل‌ترین گزینه برای سرمربیگری تیم پاس در فصل جدید از دیدگاه کارشناسان، اصحاب رسانه و طرفداران این تیم در فصل پیش رو همین مربی بود. از قضا مدیرعامل باشگاه نیز با ایشان هم رای و عقیده بود، اما پیشنهادهای لیگ یکی لطیفی و سنگ اندازی برخی افراد معلوم الحال سبب شد تا حضور علی لطیفی به عنوان سرمربی باشگاه پاس در فصل 96-97 میسر نشود.

با قطعی شدن عدم حضور علی لطیفی در همدان مدیرعامل پاس بلافاصله با چند گزینه بومی و غیر بومی وارد مذاکره شد تا نام عباس سرخاب به عنوان سرمربی جدید تیم پاس از سوی باشگاه رسانه‌ای شود.

عباس سرخاب از بازیکنان مطرح فوتبال ایران در دهه 60 و 70 است که سابقه بازی در تیم ملی و باشگاه استقلال تهران را در کارنامه خود دارد. دوران مربیگری وی بیشتر در تیم‌های استان هرمزگان از جمله آلمینیوم و فولاد هرمزگان و شهرداری بندرعباس سپری شده است. اگرچه سوابق سرخاب به عنوان سرمربی به درخشانی سوابق وی در دوران فوتبالش نیست اما مدیرعامل باشگاه پاس توان فنی وی را تایید کرده و در پذیرفتن مسئولیت این انتخاب شک و تردیدی به دل راه نداده است.

حضور مجید بیگم جانی از مربیان خوشفکر و با اخلاق فوتبال همدان، مصطفی کاشی از مربیان مطرح و زبده دروازبانی، امید خورج بازیکن مطرح و خوشنام اسبق پاس که حالا فعالیت خود را در عرصه فوتبال در قامت مربی دنبال می‌کند و حمید یادگاری در کادر فنی تیم در کنار عباس سرخاب بی‌تردید کمک بسیاری به وی در مسیر طولانی لیگ 2 خواهد کرد.

خانه تکانی در پاس

حضورعباس سرخاب با نظرات فنی خاص خود در راس کادر فنی نماینده همدان در لیگ 2 از یک سو و از سوی دیگر ناز کردن و کلاس گذاشتن برخی بازیکنان بومی فصل گذشته این تیم برای عقد قرارداد دوباره با باشگاه سبب شد تا پاس مدل 96- 97 با پاس فصل گذشته تفاوت زیادی داشته باشد و بازیکنان جدیدی از جمله آرام عباسی، اصغر نصیری؛ صادق اسکندری، علی اکبر رضایی، شهرام طاهری، امیرحسین آقایی، مصطفی نوبخت؛ ابراهیم کوه افکن، حسین حبیبی، رسول ناصربخت، محمد ابوترابی و مهدی رمضان زاده به این تیم اضافه شوند.

در حال حاضر میانگین تیم پاس همدان 27 سال است که با توجه به این میانگین سنی و نیز سبقه این بازیکنان در تیم‌های لیگ یکی و دویی از پاس 96- 97 می‌توان به عنوان یک تیم با تجربه و پخته یاد کرد.

شروع به موقع تمرینات

اگرچه خانه تکانی تیم پاس نسبت به فصل گذشته و ورود بازیکنان جدید عدم هماهنگی بین بازیکنان را در پی خواهد داشت اما شروع به موقع تمرینات این تیم، برپایی اردوی برون استانی در کرج و تهران و نیز چند بازی دوستانه با تیم‌هایی لیگ یکی چون اکسین البرز و نساجی مازنداران کمک شایانی به ایجاد هارمونی بین بازیکنان پاس خواهد کرد تا این نقطه ضعف به مرور برطرف گردد.

پاس مدل 96-97 با نقاط قوت پرشمار

بی‌شک از نقاط قوت پاس مدل 96-97 که باعث شده هواداران و کارشناسان نسبت به این تیم امیدوار باشند می‌توان از ثبات مدیریت، بهره بردن از مدیرعاملی مسئولیت پذیر، شروع به موقع تمرینات آماده سازی، پیش فصلی پرکار، بیرون کردن حاشیه سازان همیشگی از دایره باشگاه، کادر فنی هماهنگ و روحیه و نشاط مفرط بازیکنان تیم یاد کرد اما با همه این اوصاف یک پیش فصل موفق در فوتبال همدان که فوتبالی کاملا وابسته به بودجه دولتی است زمانی به موفقیت ختم خواهد شد که بودجه باشگاه هرچند محدود به موقع به تیم تزریق شود؛ سیاستی که در فصول گذشته به دلیل عدم رعایت آن از سوی هیئت مدیره آسیب‌های جبران ناپذیری به باشگاه پاس وارد کرده است و امیدواریم هیات مدیره باشگاه با شناخت این آسیب‌ها از فصول گذشته درس گرفته باشند و با شارژ مالی بازیکنان و مربیان در زمان مقتضی تیم را برای عبور از پیچ و خمهای لیگ دو آماده کنند.

تیم پاس در اولین دیدار خود در رقابت‌های لیگ 2 از ساغت 17 روز سه شنبه در شهر خرم آباد به مصاف تیم خیبر خواهد رفت.

پاس مدل 96- 97 با پاس فصل گذشته تفاوت زیادی داشته باشد و بازیکنان جدیدی از جمله آرام عباسی، اصغر نصیری؛ صادق اسکندری، علی اکبر رضایی، شهرام طاهری، امیرحسین آقایی، مصطفی نوبخت؛ ابراهیم کوه افکن، حسین حبیبی، رسول ناصربخت، محمد ابوترابی و مهدی رمضان زاده به این تیم اضافه شوند.

در حال حاضر میانگین تیم پاس همدان 27 سال است که با توجه به این میانگین سنی و نیز سبقه این بازیکنان در تیم‌های لیگ یکی و دویی از پاس 96- 97 می‌توان به عنوان یک تیم با تجربه و پخته یاد کرد.

شروع به موقع تمرینات پاس

اگرچه خانه تکانی تیم پاس نسبت به فصل گذشته و ورود بازیکنان جدید عدم هماهنگی بین بازیکنان را در پی خواهد داشت اما شروع به موقع تمرینات این تیم، برپایی اردوی برون استانی در کرج و تهران و نیز چند بازی دوستانه با تیم‌هایی لیگ یکی چون اکسین البرز و نساجی مازنداران کمک شایانی به ایجاد هارمونی بین بازیکنان پاس خواهد کرد تا این نقطه ضعف به مرور برطرف گردد.

شهرداری همدان و نظام فوتبالی

تیم شهرداری همدان پس از ورود به فوتبال حرفه‌ای و حضور در لیگ‌های کشوری با اتکا به ظرفیت‌های بومی فوتبال همدان، جذب بازیکن بر اساس معیارهای مشخص فنی و رفتاری، تدوین نظام تشویق و تنبیه در باشگاه و توجه به مسائل اخلاقی و اهتمام در امور معنوی یک نظام فوتبالی مبتنی بر بومی گرایی و اخلاق مداری در فوتبال همدان را پایه‌ریزی کرد.

این تیم بر پایه این نظام فوتبالی در فصل 94-95 درلیگ فرسایشی دسته 3 عملکردی فراتر از انتظار داشت و با اقتدار از این لیگ به لیگ دسته 2 صعود کرد. در فصل 95-96 نیز با آنکه تیم شهرداری همدان نخستین بار حضور در لیگ دسته 2 فوتبال باشگاه‌های کشور را تجربه می‌کرد اما عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت و تا آستانه صعود به لیگ دسته اول پیش رفت که به دلیل تفاضل گل از این مهم بازماند.

ثبات مدیرعامل و مربی در تیم شهرداری

شهرداری چی‌ها با همین تفکر امسال نیز گام‌های خود را برای حضور موفق در در لیگ دسته 2 و تحقق رویای صعود به لیگ دسته یک محکم‌تر برداشتند.

با اعتماد دوباره هیئت مدیره باشگاه شهرداری به امیرحسین اسکندریان، مدیرعامل این باشگاه، علاوه بر حفظ ثبات مدیریت در باشگاه شهرداری، این مدیر جوان به یکی از با ثبات ترین مدیران ورزشی استان تبدیل شد.

اگرچه اتمام قرارداد هادی گلمحمدی با تیم شهرداری، داشتن یک پیشنهاد لیگ یکی و برخی ناملایماتی که وی درفصل گذشته تحمل کرده بود می‌رفت بین این مربی جوان و خوشفکر فوتبال همدان که نامش با تیم شهرداری و موفقیت‌های این تیم گره خورده و عجین شده با این تیم فاصله بیاندازد اما در نهایت با تلاش مدیرعامل و هیات مدیره باشگاه گلمحمدی در تیم شهرداری ماندگار شد تا اصل ثبات در کادر فنی نیز که از عوامل موفقیت یک تیم فوتبال به شمار می‌رود در شهرداری مدل 96-97 رعایت شود.

تغییرات کم در ترکیب تیم شهرداری

هادی گلمحمدی با اعتماد به کادر بومی خود و بازیکنانی عمدتا بومی امسال نیز بر نظام فوتبالی شهرداری که ثمره تفکراتش بود وفادار ماند و این تیم نسبت به تیم پاس با تغییرات کمتری چه دربخش کادرفنی و چه در بخش بازیکنان مواجه شد و جای خالی بازیکنانی که از این تیم جدا شدند نیز با بازیکنان بومی چون آرمین طلایی و مرتضی کرمی پر شد.

با آنکه تیم شهرداری همدان نسبت به تیم پاس تمرینات خود را دیرتر آغاز کرد ( که به احتمال زیاد تبعاتی چون ضغف بدنی در هفته های اول مسابقات را به همراه خواهد داشت ) اما همین تغییرات محدود در ترکیب تیم که سبب حفظ هارمونی و انسجام شهرداری از فصل گذشته می‌شود بر این ضعف سرپوش خواهد گذاشت.

تیم شهرداری برای رسیدن به مرز آمادگی و حضوری موفق در لیگ 2 همانند تیم پاس اردویی برون استانی برگزار کرد وشاگردان هادی گلمحمدی در بازی‌های تدارکاتی خود در تهران و کرمانشاه نتایج قابل قبولی کسب کردند و بازیهای خوبی نیز از خود به نمایش گذاشتند تا هواداران و کارشناسان همچون فصل قبل بر روی این تیم حساب ویژه‌ای باز کنند.

شورای شهر تکلیف خود را روشن کند

بی‌‌تردید ثبات مدیریت، حفظ کادر فنی و در راس آن سرمربی تیم، تغییرات محدود در ترکیب شهرداری، و وفادار ماندن به مکتب خود ساخته شهرداری از سوی مدیرعامل و مربی باشگاه از نقاط قوت نماینده فوتبال همدان در این فصل از لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور به شمار می‌آید اما این تیم نیز با توجه به ساختار فوتبال همدان و عدم توانایی این ساختار در جذب حامی مالی نیازمند حمایت شهردار و شورای شهر همدان است.

شاید بیان این نکته حتی اگر تکرار مکررات باشد برای اعضای شورای شهر همدان که در دوره پنجم عمدتا جوان و علاقمند به ورزش هستند خالی از لطف نباشد که یکی از دلایل مهم عدم تحقق رویای لیگ یکی شدن تیم شهرداری در فصل گذشته مشکلات مالی این تیم بود؛ اتفاق ناخوشایندی که خروج چند مهره کلیدی در نیم فصل مسابقات و خالی بودن دست کادر فنی برای جذب بازیکن جایگزین را در پی داشت؛ بنابراین ضروری می‌نماید که شورای شهر در همین بدو امر تکلیف خود را با تیم شهرداری روشن کند و اگر قصد تیمداری در سطح حرفه‌ای را دارد باید برای تزریق به موقع بودجه به تیم شهرداری چاره‌ای بیاندیشد در غیر این صورت عطای تیمداری در سطح حرفه‌ای را به لقایش ببخشد و همچون دهه‌های گذشته به ورزش همگانی بپردازد که بی شک شترسواری دولا دولا میسر نمی‌شود.

تیم شهرداری در نخستین دیدار خود در لیگ دسته 2 از ساعت 17 روز سه شنبه در استادیوم قدس همدان به مصاف همنام فومنی خود خواهد رفت.

انتهای پیام/

R41405/P1492/S6,75/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۷۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، راضیه سلطان عباسی افزود: داوطلبان می‌توانند برای نام نویسی بصورت غیر حضوری به درگاه paziresh.whc.ir مراجعه یا با شماره ۰۹۱۷۵۴۷۶۷۰۰ تماس بگیرند.
 
وی گفت: داوطلبان همچنین برای نام نویسی حضوری می‌توانند به آدرس؛ خیابان آیت الله غفاری، روبروی فرهنگسرای طوبی، مدرسه علمیه الزهراء (س) مراجعه کنند.
 
عباسی افزود: تحصیل رایگان، اعطای مدرک سطح ۲ (کارشناسی)، تحصیل در مقاطع عالی، بهرمندی از خوابگاه و مهدکودک از مزایای نام نویسی در حوزه‌های علمیه خوهران است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • پارکینگ آقاجانی‌بیگ هر چه سریع‌تر تکمیل شود
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • افتتاح زمین چمن مصنوعی شهر جورقان
  • نقشه شهر همدان به‌روزرسانی می‌شود
  • حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان