Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@00:19:21 GMT

بزرگداشت مناسبت‌های ارزشی عرق ملی را تقویت می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۳۷۲۱۰

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان،در جلسه ستاد گرامیداشت برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت:باید با بزرگداشت مناسبت‌های ارزشی، هویت‌سازی و عرق ملی را در جامعه تقویت کنیم.

به گزارش ایسنا علی اصغر جمشیدنژاد بیان کرد: یک بعد گرامیداشت مناسبت‌ها تقویت اعتقادات ، باورها و ارزش‌های کشور و برگرفته از خون شهداست و بعد دیگر آن جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس اعتقادات دینی شکل گرفته و اسلامیت ماهیت اصلی این نظام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر در جهت تقویت هویت ملی خودمان تلاش نکنیم دچار مشکلات جدی خواهیم شد و انگیزه‌هایی که امروز به آن افتخار می‌کنیم چیزی از آن باقی نمی‌ماند. در همه کشورها شهدا و جانبازان جنگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند اما در کشور ما دفاع مقدس ابعادی فراتر از میهن پرستی دارد و جهاد جزئی از مبانی اعتقادی و فروع دین و به نوعی تلقی عمل به تکلیف و با اهمیت‌تر است. دفاع مقدس در کشور ما هم ارزش ملی و معنوی دارد و هم اینکه فراتر از نگاه‌های جناحی بوده و همه سلایق را در بر می‌گیرد.

جمشید نژاد با بیان اینکه تاثیرگذاری دفاع مقدس بر فرهنگ و هنر ما تصنعی نیست، اظهار کرد: خون ارزشمند شهدا بر فرهنگ ما تاثیر گذار است و باید این فرهنگ را کماکان پر ارزش قلمداد کنیم.خون پاک شهدا نقطه قوتی است در برابر همه قدرت‌هایی که بر اساس یک طرز تفکر بر طبل فزون خواهی و سلطه طلبی می‌کوبند.

به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس، 45 برنامه محوری با 210 برنامه و در 60 نقطه جمعیتی شامل شهرستان ، مرکز بخش و دهستان از 31 شهریورماه به مدت یک هفته در سطح استان برگزار می شود.

شعار محوری این هفته نیز به نام « من انقلابی ام» نامگذاری شده است .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۷۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ امام جمعه شهر مبارکه در این مراسم گفت: خانواده‌های معظم شهدا الگوی بی نظیری برای ملت هستند و توانستند ‏درس بزرگ صبر و فداکاری را برای همه ما به ارمغان بیاورند‎ و عزت امروز کشور مرهون ایثار و مجاهدت و فداکاری شهدا و ایثارگران و ‏خانواده‌های آنان است‎. ‎
حجت الاسلام سید مهدی موسوی افزود: پدران و مادران شهدا با تربیت فرزندانی شجاع و دلیر، در زمان ۸ سال دفاع مقدس، جان برکف در جبهه‌ها حاضر شدند و از آرمان‌های امام (ره) و انقلاب اسلامی دفاع کردند.
مرحوم ضیایی، ۱۸ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در سن ۸۴ سالگی به فرزندان شهیدش پیوست.
شهید مجید ضیائی درسن ۱۲ سالگی در تظاهرات پیش از انقلاب به دست نیرو‌های پهلوی همچنین اصغر ضیایی برادر این شهید بزرگوار ۱۲ شهریور سال ۶۰ در ۱۶ سالگی در جنوب کرخه، خدابخش ضیایی، نیمه آذر سال ۶۰ در ۱۸ سالگی در عملیات طریق القدس و محمدرضا ضیایی، ۱۱ آبان سال ۶۱ در عملیات محرم در محور عین خوش در ۱۴ سالگی به شهادت رسیدند.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • آئینهای گرامیداشت هفته معلم در آذربایجان غربی
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • پیام تبریک فرماندار ویژه مهاباد به مناسبت گرامیداشت روز معلم
  • پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر