Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها>آذربایجان غربی - ایرنا نوشت: مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به حاشیه سازی برخی از شبکه های اجتماعی در رابطه با فروش و اوراق یکی از کشتی های قدیمی موجود در این دریاچه که قبل از احداث پل میانگذر برای جابجایی مسافران از آن استفاده می شد، اظهار کرد: فروش و اوراق آن هیچ ربطی به ستاد احیای دریاچه ارومیه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد سرخوش با اعلام اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه مخالف اوراق این کشتی بود، اظهار کرد: این کشتی طی مزایده ای در سال ۱۳۸۴ شمسی به وزارت نیرو واگذار شده بود و وزارت نیرو نیز در همان ایام موتور و قسمت هایی از این کشتی را انتقال داده بود.

سرخوش ادامه داد: وزارت نیرو در سال ۱۳۹۴ شمسی مزایده ای برای فروش لاشه این کشتی برگزار کرده و یک شخص حقیقی نیز برنده مزایده شده بود و طی هفته گذشته نیز نسبت به اوراق کشتی اقدام کرد.

وی با بیان اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه به محض اطلاع از اوراق این کشتی درصدد جلوگیری از اقدام وارد عمل شد، گفت: طی مکاتبه انجام شده با سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از اسقاط این کشتی به کار بردیم ولی اوراق کشتی توسط فرد برنده مزایده هیچ منع قانونی نداشت و کشتی اوراق شد.

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با انتقاد از اقدام وزارت نیرو در برگزاری مزایده برای فروش لاشه کشتی در نگین آبی آذربایجان، اظهار کرد: اسقاط این کشتی بار روانی برای مردم منطقه داشته است.

سرخوش با تاکید بر اینکه به احیای کامل دریاچه ارومیه بسیار امیدوار است، گفت: بازسازی این کشتی پس از احیای نگین آبی آذربایجان نقش بسزایی در جذب گردشگر می توانست ایفا کند.

وی با اعلام اینکه هم اکنون سه کشتی دیگر در دریاچه ارومیه وجود دارد، افزود: به هیچ وجه اجازه اسقاط کشتی های باقیمانده را نخواهیم داد.

48

کلید واژه‌ها : دریاچه ارومیه - وزارت نیرو -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرمردِ دچار ایست‌قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه احیا شد

حمید محبوبی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: بعدازظهر امروز درخواست نیرو‌های اورژانس برای دسترسی به مصدوم در ارتفاعات شیوه بیرو اشنویه به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد.

وی اضافه کرد: برای حضور درمحل ۲ تیم از نجاتگران هلال‌احمر اشنویه بلافاصله به کوه‌های اطراف اشنویه اعزام شده و پس از ۲ ساعت جستجو در ارتفاعات، نجاتگران به مصدوم دسترسی پیداکردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی ادامه داد: مصدوم بعد از انجام CPR و اقدامات احیای قلبی و ریوی، به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

محبوبی اظهار کرد: مصدوم این حادثه مرد ۶۰ ساله بود که به همراه خانواده به کوهستان رفته و در آنجا دچار ایست قلبی شده بود.

وی همچنین در خصوص پیداکردن پیرمرد ۷۰ ساله در ارتفاعات میرآباد در جنوب آذربایجان‌غربی گفت: با گزارش مفقودی مرد ۷۰ ساله در صبح روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ نجاتگران جمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: طبق اظهارات خانواده مفقودی، این فرد دچار فراموشی بود که بعد از خروج ناگهانی از منزل دیگر مراجعه نکرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی اضافه کرد: طی روز جمعه نجاتگران با جستجوی حاشیه رودخانه زاب، پوشش جنگلی روستا‌های گمانی، سیونه و شلمان نتوانستند به مفقودی دسترسی پیدا کنند.

محبوبی اظهار کرد: از صبح امروز، شنبه نیز نجاتگران هلال احمر سردشت و میرآباد به همراه داوطلبان بومی در تلاش هستند تا مفقودی را پیدا کرده و به سلامت به آغوش خانواده بازگردانند ولی هنوز توفیقی حاصل نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • پیرمردِ دچار ایست‌قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه احیا شد
  • لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه (فیلم)
  • ◄ آشنایی با آبراه غیرطبیعی پاناما + فیلم
  • (ویدئو) لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • فیلم | تصاویر هوایی از لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • تصاویر اتصال 5 رودخانه به دریاچه ارومیه
  • تصاویر منحصربفرد از لحظه ورود همزمان ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم