Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاد داد که استراتژی صنعت خودروی ایران تحت رویکرد تمرکز بر تغییرات بازار خودرو و ورود بازیگران جدید، تمرکز بر امور تحقیق و توسعه، و تنوع‌بخشی خدمات پس از فروش در طول چرخه عمر محصول، بازطراحی و تدوین شود.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدنمرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، طی گزارشی که ترجمه و تلخیصی از گزارش موسسه «هنکنزی» استدورنمای صنعت خودروسازی جهان را در افق 2030 میلادی را با عنوان «صنعت خودرو در افق 2030» هدف این مطالعه را بررسی دورنمای صنعت خودرو در افق 2030 میلادی را در اثر تحولات چهارگانه فناوری‌محور شامل شیوه‌های متعدد سفرهای درون شهری، خودروهای خودران، تمام برقی‌سازی و سرویس‌های تبادلمورد مطالعه قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش تصریح می‌دارد:

«یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که بر پایه تحولات چهارگانه فناوری‌محور، منابع درآمدی خودرو متأثر از رانندگی با روش‌های اشتراک گذاری سفر، سرویس‌های تبادل داده، ارتقای فناوری و به‌کارگیری مدل‌های نوین کسب و کار تا سال 2030 میلادی، حدود 5/1 تریلیون دلار یعنی معادل 30 درصد افزایش می‌یابد.

از طرفی پیش‌بینی شده است از هر 10 خودرو فروخته شده در سال 2030 میلادی ، یک خودرو در قالب اشتراک‌گذاری سفر به فروش می‌رسد. همچنین در صورت رفع موانع تکنولوژیکی و مسائل قانونی، تا 15 درصد از خودروهای فروخته شده در سال 2030 به خودروهای تمام خودران اختصاص خواهد یافت. دورنمای خودروسازی جهان حکایت از توسعه خودروهای برقی و تبدیل به خودروهای قابل رقابت و مناسب در بازار افق 2030 دارد.

همچنین الزام به رقابت و همکاری با رقبا در حوزه‌های مختلف و تمرکز بازیگران جدید صنعت خودرو در بخش کوچکی از زنجیره ارزش از ویژگی‌های صنعت خودرو در افق 2030 است».

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در ادامه پیشنهاد داده است که استراتژی صنعت خودروی ایران تحت رویکرد تمرکز بر عواملی همچون تغییرات بازار خودرو و ورود بازیگران جدید، تمرکز بر امور تحقیق و توسعه، طراحی و مهندسی و توسعه سیستم‌های نرم‌افزاری، تقویت صنایع مرتبط و تجهیز شبکه تامین و تنوع بخشی خدمات پس از فروش در طول چرخه عمر محصول، بازطراحی و تدوین شود.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۷۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا خواستنی نشد که نشد!

طبق داده‌های انجمن فروشندگان خودروهای جدید کالیفرنیا، ثبت نام خودروهای تسلا در کالیفرنیا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ برای دومین دوره سه ماهه متوالی حدود هشت درصد کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، داده‌ها نشان می‌دهد که در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس، حدود ۵۰ هزار خودروی جدید تسلا در این ایالت، یکی از مهم‌ترین بازارهای سازنده خودروهای الکتریکی تحت رهبری ایلان ماسک، به ثبت رسیده است.

در سطح جهانی، تحویل سه ماهه تسلا برای اولین‌بار در نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت، زیرا کاهش قیمت و مشوق‌ها در افزایش تقاضا کافی نبود.

با این حال، کراس اوور مدل Y این شرکت پرفروش‌ترین خودروی جدید در کالیفرنیا بود. این خودروساز اضافه کرد که سدان کامپکت مدل ۳ و شاسی بلند پریمیوم مدل X در میان سه خودروی پرفروش برقی و هیبریدی هستند.

طبق گزارش رویترز، سهم بازار کلی خودروهای برقی باتری‌دار در این ایالت نیز از ۲۱.۲ درصد به ۲۰.۹ درصد کاهش یافت زیرا مصرف‌کنندگان به سمت خودروهای برقی ارزان‌تر و دوربردتر گرایش پیدا کردند.

دیگر خبرها

  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد
  • ثبت نام فروش نقدی ایران خودرو / تحویل ۹۰ روزه پس از ثبت نام در سامانه یکپارچه
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده
  • رهاسازی ۳۵ خودروی گرفتار در آب طی ۲۴ ساعت گذشته/ سقوط ۲ خودرو در کانال‌های آب و فوت یک نفر
  • تسلا خواستنی نشد که نشد!
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • ضرورت توسعه صنعت گوهرسنگ در ایران