Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:30:45 GMT

۲۰ شورای بهداشت روستایی در شهرستان دیر فعال است

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۳۷۶۶۰

۲۰ شورای بهداشت روستایی در شهرستان دیر فعال است

بوشهر - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ۲۰ شورای بهداشت روستایی در شهرستان دیر فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل مقدس ظهر سه‌شنبه در نشست با کارشناسان واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اظهار داشت: یکی از اهداف و کارکردهای مهم واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای فرهنگ سازی در راستای توسعه سلامتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر بیان کرد: زمانی برای متقاعدکردن صنوف عرضه مواد غذایی به بهسازی و کاشی کردن واحد صنفی خود با مشکل جدی روبرو بودیم که حتی در پاره‌ای موارد مجبور به اعمال قانون می‌شدیم.

مقدس اضافه کرد: خوشبختانه با آموزش، پیگیری و همکاری مردم اینک این موضوع به عنوان فرهنگ نهادینه شده است و نه تنها آنهایی که با مواد غذایی سرورکار دارند بلکه همه صنوف بدون درخواست مامورین بهداشت محیط، خود اقدام به بهسازی و کاشی کاری مغازه‌های خود می‌کنند.

وی به نقش مردم در توسعه بهداشت محیط شهر و روستا اشاره کرد و گفت: رعایت اصول و مقررات بهداشت محیط یک نوع سرمایه‌گذاری است که سود آن عاید خود مردم می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر استفاده از توان و ظرفیت مردمی برای ارتقای سطح بهداشت محیط جامعه را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: زمانی که در کارها از توان اجرایی و مشاوره‌ مردمی استفاده شود پذیرش رفتارهای بهداشتی راحت‌تر و ایجاد فرهنگ مطلوب سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

وی یکی از راهکارهای بکارگیری و استفاده از توان اجرایی و مشاوره‌ی مردم را تشکیل شورای بهداشتی عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۲۰ شورای بهداشتی در سطح روستاهای شهرستان دیّر فعال است که کارهای عمده و زیر بنایی بسیار خوبی انجام داده‌اند.

مقدس افزود: جمع آوری، حمل و دفع بهداشتی زباله، کمک در احداث توالت بهداشتی برای خانوارها، ترغیب و تشویق مردم به حفر چاه جاذب و جلوگیری از ورد فاضلاب به معابر عمومی، بهسازی معابر، رسیدگی به وضعیت بهداشت محیط مساجد و اماکن عمومی، کمک در ایجاد فضای سبز روستا و ... از جمله اقدامات موثری است که در شورای بهداشتی روستاها تصویب و به مرحله اجرا درآمده است.

وی با تاکید بر تکریم مردم و رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای توسط پرسنل بهداشت محیط و حرفه‌ای در بازدیدهای بهداشتی گفت: مامورین بهداشت محیط و حرفه‌ای همچون گذشته با اخلاق و رفتار خوب خود سعی در ارتقای فرهنگ سلامتی مردم داشته باشند چرا که توان بازدارنده و هدایت کننده رفتار نیکو از تمامی ابزارهای قانونی ، بهتر و موثرتر عمل می‌کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۷۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا حاجی بگلو ظهر دوشنبه در همایش روز ملی شوراها در نیشابور اظهار کرد: هدف از تشکیل شوراها در روستاها و شهرها واگذاری امور روستایی و شهری به مردم است.

وی افزود: لازم است برخی قوانین در رابطه با اختیارات شوراها تغییر پیدا کند تا نحوه کارکرد این نهاد مردمی تأثیرگذار تر باشد.

نایب رئیس شورای عالی استان‌های کشور بیان کرد: ۱۲۰ هزار عضو شورا در کشور داریم و نباید بخاطر تخلف یک عضو شورا در یک منطقه تمام اعضای شورا در استان و کشور را زیر سوال ببریم.

وی ابراز کرد: اعضای شورای روستاها هیچ حق و حقوقی دریافت نمی‌کند و ما پیگیری‌هایی در سطح استان و کشور انجام دادیم اما متأسفانه نهادهای مربوطه برای پرداخت حق جلسه اعضای شوراها همکاری نمی‌کنند.

حاجی بگلو تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم قانون شوراها را در سطح کشور اصلاح کنیم و اکنون از سوی شورای عالی استان‌های کشور پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم.

رئیس شورای استان خراسان رضوی گفت: طرحی را از سوی شورای عالی استان‌های کشور در حال پیگیری هستیم که هرگونه انتصابی از سوی رئیس جمهور و وزرا در استان‌ها منصوب می‌شوند باید ابتدا تاییدیه شورای استان‌ها را بگیرند.

احیای اقتصاد روستایی باعث رونق تولید کشور می‌شود

همچنین محمد رستمی منتخب مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همایش روز ملی شورا در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی باید انگیزه نوکری و خدمت به مردم را داشته باشند و از سوی دیگر هدفی نیز از خدمت به مردم جهت ارتقای وضعیت منطقه وجود داشته باشد.

وی افزود: احیای اقتصاد روستایی باعث رونق تولید کشور می‌شود و از این رو نقاط قوت، فرصت و تهدید روستاها پایش شود تا شاهد احیای اقتصاد روستایی باشیم.

منتخب مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با شناسایی مشکلات کارخانجات باعث رونق آنها در سال جدید باشیم و اکنون متأسفانه شاهد تعطیلی و نیمه تعطیلی برخی کارخانجات در نیشابور بزرگ هستیم.

کد خبر 6091895

دیگر خبرها

  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک