Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از دانشگاه تهران، دومین کنگره بین المللی حشره شناسی ایران روز شنبه یازدهم شهریور ماه 96 در مرکز همایش های شهدای پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با برگزاری برنامه افتتاحیه و بمدت سه روز شروع بکار کرد.

دکتر علیرضا صبوری دبیر علمی این کنگره، تعداد مقالات وصول شده را بالغ بر 200 مقاله از داخل و خارج از کشور عنوان کرد که بمدت سه روز و در قالب برنامه ریزی های انجام شده ارائه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کنگره مباحث مختلف پایه ای و کاربردی حشره شناسی در قالب سمپوزیوم های مختلف با شرکت تعدادی از محققان خارجی از کشورهای آلمان، فرانسه و مونته نگرو مطرح می شود.

دکتر سید حسین گلدانساز رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران هدف اصلی از برگزاری این کنگره علمی را کاهش مصرف سموم شیمیایی و استفاده از روش های بیولوژیک و غیرشیمیایی با استفاده از حشرات مفید دانست.

رئیس پردیس، در حاشیه دومین کنگره بین المللی حشره شناسی ایران گفت: یکی از فعالیت های اصلی در گیاه پزشکی کشور تولید محصول سالم و محصول ارگانیک است.

وی اظهارداشت: برای رسیدن به این هدف بایستی استفاده از سموم شیمیایی برای دفع آفات درمحصولات کشاورزی اعم از باغات، مزارع و گلخانه ها را کم کرده و روش های غیر شیمیایی کنترل آفات را ترویج کنیم.

به گفته دکتر حسین گلدانساز، بهترین این روش ها استفاده از حشرات مفید برای کنترل آفات است، به این معنا که از حشره مفید علیه آفات در مزارع کشاورزی و باغ ها استفاده کنیم که چنین روشی در دنیا مرسوم شده است.

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران ادامه داد: کاربردی شدن این تحقیقات در عرصه های کشاورزی نیاز به حمایت های معنوی که همان مهم شمردن این موضوع توسط مسئولین و سیاست گذاران و حمایت مادی دارد زیرا این تحقیقات هزینه های زیادی می طلبد و باید تامین شود.

وی گفت: هم اکنون تعداد حشرات مفید شناسایی شده در کشور بسیار زیاد است به طوریکه برای استفاده از آنان در سطح مزارع و باغات مشکلی وجود ندارد که نیاز به پرورش آنان است و به همین منظور در سال های گذشته انجمن تولیدکنندگان عوامل بیولوژیک در کشور شکل گرفته است.

وی افزود: این انجمن توسط بخش خصوصی و دانشجویان فارغ التحصیل از رشته های مختلف کشاورزی، محلی را به نام انسکتاریوم برای پرورش این حشرات راه اندازی کرده اند و به تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی می فروشند که بخشی از هزینه آن را دولت و بخشی را کشاورزان پرداخت می کنند.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا

شانا _ گروه فیلم: نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز یکشنبه (نهم اردیبهشت‌) با حضور رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، امیر هوشنگ کرمی، سرپرست امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران، سلیمان قاسمیان، مدیرکل آسیا، آفریقا و اقیانوسیه معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و علی شاهوردی، مدیر هماهنگی افزایش ظرفیت و تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های فراسرزمینی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا برگزار شد.

دریافت 28 MB

دیگر خبرها

  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد
  • برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • جشنواره تدریس برتر ساختگاه معلمان قوی برای ایران قوی است
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود