Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@19:19:23 GMT

گیاه‌خوارن هم می‌توانند همبرگر بخورند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۳۷۹۹۸

گیاه‌خوارن هم می‌توانند همبرگر بخورند

تحریریه پارسینه : یکی از محبوبترین فست فودها برای بیشتر افراد همبرگر است اما برخی به خاطر این که خیلی از طعم غذاهای گوشتی خوششان نمی‌آید و یا اینکه گیاهخوار هستند نمیتوانند همبرگر بخورند اما در این بخش از آشپی با پارسینه برایتان طرز تهیه یک همبرگر گیاهی عالی و خوشمزه را آماده کرده ایم که در ادامه شاهد آن خواهید بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه همبرگرهای آماده فراوان هستند و تهیه آنها خیلی راحت است، همبرگر خانگی چیز دیگری است. همبرگر سبزیجات سوئیسی، با جو، عدس و قارچ تهیه می‌شود و همراه با پنیر ورقه‌ای خوشمزه و قارچ سرخ شده سرو می‌شود. همبرگر سبزیجات را می‌توانید فریز کنید و هر موقع میل داشتید در تابه بیاندازید و به سرعت شامی خوشمزه تهیه کنید.
مواد لازم

جو نیم کوب ۱/۲ پیمانه
عدس ۳/۴ پیمانه
روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
هویج خرد شده ۱ عدد
پیاز خرد شده ۱ عدد
قارچ خرد شده ۱۵۰ گرم
سیر ۱ حبه
فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری
آویشن ۲ قاشق چایخوری
آرد ۱/۲ پیمانه
جعفری خرد شده ۱/۴ پیمانه
گردو خرد شده ۱/۴ پیمانه
تخم مرغ هم زده ۱ عدد
پنیر ورقه ای ۶‌ عدد
نمک به مقدار کافی
طرز تهیه: در یک قابلمه متوسط ۱ و نیم لیوان آب بریزید و جو را به همراه ¼ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید. شعله گاز را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید، سپس شعله را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید. حدود ۲۵ دقیقه به پخت ادامه دهید تا جو نرم شود. سپس جو را آبکش و آب آن را کاملاً جدا کنید.

در قابلمه دیگری، عدس را به همراه آویشن و ¼ قاشق چایخوری نمک و ۲ و نیم لیوان آب بپزید تا عدس هم نرم شود و سپس آن را آبکش کنید.

تا جو و عدس پخته می‌شود، ۲ قاشق روغن زیتون را در تابه ای بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید. هویج و پیاز را در روغن بریزید و مرتب هم بزنید تا نرم شوند. حال، قارچ را هم به آنها اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا آب قارچ بخار شود و قارچ ها به رنگ قهوه‌ای درآیند. سیر خرد شده، فلفل قرمز و یک قاشق چایخوری آویشن را به مخلوط اضافه کنید و یک دقیقه دیگر روی شعله هم بزنید تا معطر شود. مخلوط قارچ را از روی حرارت بردارید و در صورت لزوم کمی نمک و فلفل اضافه کنید.

عدس ها را در کاسه بزرگی با گوشتکوب بکوبید تا نرم شوند. سپس جو پخته شده، مخلوط قارچ، آرد، جعفری و گردو را به آن اضافه کنید و مخلوط نمایید. تخم مرغ را هم به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. مایه تهیه شده را به شش قسمت تقسیم کنید.

هر قسمت از مایه را به شکل یک همبرگر فرم بدهید. در روغن یک طرف همبرگر را سرخ کنید، سپس آن را برگردانید و یک ورقه پنیر روی آن قرار دهید. صبر کنید تا پنیر ذوب شود و طرف دیگر همبرگر هم سرخ شود. همبرگر سبزیجات سوئیسی را با نان همبرگر، قارچ سرخ شده، کاهو و گوجه سرو کنید.

نکته: می‌توانید مقداری از قارچ های سرخ شده را جدا کنید و موقع سرو کردن روی همبرگرها قرار دهید.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۷۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد

 منیری  با بیان اینکه در شهرستان بستان آباد سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای تولید می‌شود گفت: با توجه به ارزش غذایی خوبی که در این محصول وجود دارد و همچنین ظرفیت مناسب قارچ برای جایگزین شدن گوشت به عنوان یک پروتئین تولید این محصول از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تولید قارچ کسب‌وکاری است که از بهره‌وری بالایی برخوردار است اضافه کرد: براساس آمار‌های موجود برای تولید یک کیلوگرم قارچ به کمتر از ۲۰ لیتر آب نیاز است و با توجه به اینکه تولید قارچ خوراکی در فضای بسته و مدیریت‌پذیر انجام می‌شود باعث افزایش تولید در واحد سطح، اشتغالزایی بالا، تولید در تمام فصول سال و گردش سرمایه با توجیه اقتصادی قابل قبول می شود.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان ۴ واحد تولید قارچ دکمه‌ای صنعتی و بیش از ۳۰ واحد تولید خانگی فعال وجود دارد افزود: شهرستان بستان آباد به دلیل آب و هوای خاص خود و نزدیکی به مرکز استان و شهرستان‌های همجوار از لحاظ بازار مصرف مناسب تولید قارچ است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • خواص درمانی رازیانه
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • قارچ خودرو نخورید
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد