Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@17:46:38 GMT

شورای بهداشت روستایی در شهرستان دیّر تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۳۸۳۵۷

شورای بهداشت روستایی در شهرستان دیّر تشکیل شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: در راستای فرهنگ‌سازی برای توسعه سلامتی، با استفاده از توان اجرایی و مشاوره‌‌ای مردم ۲۰ شورای بهداشت روستایی در شهرستان دیّر تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان دیر، عادل مقدس ظهر امروز در نشست با کارشناسان واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت خدمات درمانی و بهداشتی به روستاها افزایش داده است اظهار داشت: یکی از اهداف و کارکردهای مهم واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای فرهنگ‌سازی برای توسعه سلامتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه زمانی برای متقاعد کردن صنوف عرضه مواد غذایی به بهسازی و کاشی کردن واحد صنفی خود با مشکل جدی روبرو بودیم که حتی در پاره‌ای موارد مجبور به اعمال قانون می‌شدیم، گفت: خوشبختانه با آموزش، پیگیری و همکاری مردم اینک این موضوع به‌عنوان فرهنگ نهادینه‌شده و نه‌تنها آنهایی که با مواد غذایی سروکار دارند بلکه همه صنوف بدون درخواست مأموران بهداشت محیط، خود اقدام به بهسازی و کاشی‌کاری مغازه‌های خود می‌کنند.

مقدس به نقش مردم در توسعه بهداشت محیط شهر و روستا اشاره کرد و گفت: رعایت اصول و مقررات بهداشت محیط یک نوع سرمایه گزاری است که سود آن عاید خود مردم می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر استفاده از توان و ظرفیت مردمی برای ارتقای سطح بهداشت محیط جامعه را مهم ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: زمانی که در کارها از توان اجرایی و مشاوره‌ مردمی استفاده شود پذیرش رفتارهای بهداشتی راحت‌تر و ایجاد فرهنگ مطلوب سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

وی یکی از راهکارهای به‌کارگیری و استفاده از توان اجرایی و مشاوره‌ مردم را تشکیل شورای بهداشتی عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون 20 شورای بهداشتی در سطح روستاهای شهرستان دیّر فعال است که کارهای عمده و زیر بنایی بسیار خوبی انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه شورای بهداشتی متشکل از بهورز، معتمدان محلی، معلم روستا، پزشک و سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت است خاطر نشان کرد: شورای بهداشتی نقش تأثیرگذاری بر حفظ بهداشت محیط و توسعه روستا دارند و می‌توانند با ارتقای شاخص‌های بهداشتی نقش کلیدی در سلامت ‌جامعه روستایی ایفا کرده و منجر به کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها نیز شوند.

مقدس افزود: جمع‌آوری، حمل و دفع بهداشتی زباله، کمک در احداث توالت بهداشتی برای خانوارها، ترغیب و تشویق مردم به حفر چاه جاذب و جلوگیری از ورد فاضلاب به معابر عمومی، بهسازی معابر، رسیدگی به وضعیت بهداشت محیط مساجد و اماکن عمومی، کمک در ایجاد فضای سبز روستا ازجمله اقدامات مؤثری است که در شورای بهداشتی روستاها تصویب و به مرحله اجرا درآمده است.

وی با تأکید بر تکریم مردم و رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای توسط پرسنل بهداشت محیط و حرفه‌ای در بازدیدهای بهداشتی گفت: مأموران بهداشت محیط و حرفه‌ای همچون گذشته بااخلاق و رفتار خوب خود سعی در ارتقای فرهنگ سلامتی مردم داشته باشند چراکه توان بازدارنده و هدایت‌کننده رفتار نیکو از تمامی ابزارهای قانونی، بهتر و مؤثرتر عمل می‌کند.

انتهای پیام/

R41363/P1336/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۸۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز