Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دستيار ويژه رئيس مجلس در امور بين‌الملل تاکيد کرد: برگزاري رفراندوم در کردستان عراق بحران جديدي را رقم مي زند. به گزارش گروه پارلماني خبرگزاري تسنيم، حسين اميرعبداللهيان دستيار ويژه رئيس مجلس شوراي اسلامي در امور بين‌الملل با «اريک شواليه» مشاور ديپلماتيک رئيس جمهور فرانسه در تهران ديدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اميرعبداللهيان ضمن اشاره به حوادث تروريستي در جهان گفت: حوادث تروريستي در منطقه و اروپا نشان مي‌دهد که جامعه جهاني با پديده جديدي از ترور مواجه است که منشاء فکري اين جريانات به تفکر نادرست وهابيت بر مي‌گردد.
وي با بيان اينکه مواضع متوازن ماکرون در موضوع سوريه و تمرکز بر راه حل سياسي، حائز اهميت است، اظهار داشت: موضع فرانسه مبني بر ضرورت حفظ تماميت ارضي عراق و پرهيز از اقدامات تجزيه طلبانه مورد توجه ما است. بحث برگزاري رفراندوم در کردستان عراق، کمکي به حل مشکلات نخواهد بود و بحران جديدي را در عراق رقم خواهد زد و به ويژه اينکه ايجاد اختلاف در عراق فرصت بازي جديدي براي تروريسم فراهم مي‌سازد.
دستيار ويژه رئيس مجلس شوراي اسلامي در امور بين‌الملل با اشاره به وضعيت انساني اسفبار در يمن اضافه کرد: توقف تجاوز سعودي عليه مردم مظلوم يمن و بازگشت به راه حل سياسي و مذاکره حداقل خواست مردم يمن است.
امير عبداللهيان تصريح کرد: نقض حقوق بشر در بحرين، به بحران و افراط‌گرايي در منطقه دامن مي‌زند و توقف خشونت و گفت‌وگوي ملي در بحرين يک ضرورت اساسي است.
مديرکل بين‌الملل مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از تحرکات منافقين از مبدأ فرانسه افزود: در برخي تحرکات تروريستي در سالهاي اخير در منطقه، رد پاي گروهک تروريستي منافقين وجود دارد.
وي رشد تروريسم در جنوب يمن، افغانستان، ليبي، سوريه و ... را خطري مهم خواند.
اميرعبداللهيان در خصوص تحولات سوريه خاطر نشان کرد: در مورد آينده سوريه چند نکته حائز اهميت است تداوم مبارزه با تروريسم تا برقراري امنيت کامل در اين کشو، تمرکز بر راه حل سياسي و گفت‌وگو، ضرورت توجه به ابعاد انساني و کمک‌هاي انسان دوستانه و عدم مداخله در امور سوريه و فراهم کردن بستري که مردم سوريه خود در مورد آينده کشورشان تصميم گيري کند.
دستيار ويژه رئيس مجلس در امور بين‌الملل با اشاره به روابط رو به رشد دو کشور، سفر اخير رئيس کميسيون سياست خارجي و امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي به پاريس، روابط گروههاي دوستي پارلماني ايران و فرانسه، انجام سفر نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در آينده نزديک به پاريس را نشانه هاي خوب تقويت روابط پارلماني دانست.
«اريک شواليه» معاون مشاور ديپلماتيک رئيس‌جمهور فرانسه در اين ديدار، بر تقويت و تحکيم روابط ميان دو کشور تأکيد کرد. وي با اشاره به استقرار شرکتهاي فرانسوي در ايران، از گسترش فعاليتهاي اقتصادي و پويايي در روابط ميان فرانسه و ايران ابراز خرسندي کرد.
اريک شواليه با اشاره به اشتراک ميان دو کشور در مبارزه با تروريسم گفت: موضع ما نيز در قبال تروريسم روشن است و ما با گروههايي که بحرانهاي منطقه‌اي، خشونت و جنگ را ايجاد مي‌کنند، چه در سوريه، چه در يمن و يا عدم ثبات در عراق و لبنان، مخالفيم و با آنها مبارزه مي‌کنيم.
وي افزود: ما از حفظ حاکميت و تماميت ارضي عراق و تمرکز بر قانون اساسي اين کشور حمايت مي ‌کنيم.
اريک شواليه همچنين بر اهميت نقش ايران در کاهش تنش در منطقه و تحکيم روابط تأکيد کرد و افزود: فرانسه در کمک به حل سياسي بحران در سوريه نقش فعال تري را در قالب «گروههاي بين المللي» دنبال خواهد کرد و بر تداوم مشورت هاي منطقه اي با تهران تأکيد دارد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۹۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارزانی وارد تهران شد

به گزارش خبرنگار مهر، «نچیروان ادریس مصطفی بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، در رٲس هیاتی عالی رتبە از مقامات اقلیم کردستان عراق، وارد تهران شد.

کد خبر 6097108

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • بارزانی وارد تهران شد
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • بارزانی امروز به تهران سفر می‌کند
  • سفر نیچروان بارزانی به تهران
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق در گرگان تشییع شد
  • تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد