Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@11:26:09 GMT

تخصیص منابع مالی گره‌گشای مشکلات تعاونی‌ها نیست

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۴۰۲۳۷

تخصیص منابع مالی گره‌گشای مشکلات تعاونی‌ها نیست

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تخصیص صرف منابع مالی گره‌گشای تعاونی‌ها نیست گفت: تغییر قاعده بازار جهانی در زمینه تعاونی‌ها مستلزم این است که تعاونی‌ها با اتصال و ارتباط با بازار جهانی بزرگ شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان تهران با حاتم شاکرمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، محمدرضا یوسفی فرماندار ورامین، محمد امامی امین معاون اقتصادی استاندار، کمرئی دبیر هیئت مدیره بانک توسعه تعاون، برخی از مسئولان کشوری و استانی و جمع کثیری از مدیران و اعضاء تعاونی‌های استان تهران در تالار مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دسته‌بندی تعاونی‌ها اظهار داشت: برخی از تعاونی‌ها بدون اینکه در جایی ثبت شده باشند، مبادرت به تشکیل تعاونی‌ می‌کنند؛ دسته دیگری از تعاونی‌ها یک گام فراتر نهاده و با ثبت تعاونی فعالیت دیگری انجام نمی‌دهند.

وی ادامه داد: دسته دیگر تعاونی‌ها با هدف دریافت منفعت و دریافت حمایت خاص سالانه اجلاسی را برگزار می‌کنند؛ اما در نهایت دسته دیگر تعانی‌ها با اتخاذ یک دستورکار تجاری در کسب و کار سعی می‌کنند به صورت منسجم‌تر عمل کرده و زمانی که اعضای تعاونی‌ها دور هم جمع می‌شوند به دنبال تحقق یک هدف و برنامه هستند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مهم‌ترین ابزار دولت‌ها به ویژه در کشور ما برای حمایت از تعاونی‌ها ارائه تسهیلات است تصریح کرد: بدیهی است که این گونه حمایت‌ها، افراد را به سمت تشکیل تعاونی سوق می‌دهد منتها در مسیر راه با مشکلات بسیاری روبرو می‌شوند که این موضوع سبب می‌شود که تعاونی‌ها به فرصت‌ها توجه نکنند و به محض قطع حمایت به فعالیت خود پایان دهند.

منصوری با بیان اینکه بخش بزرگی از مشکل تعاونی‌ها، به نوع ورود به این موضوع برمی‌گردد عنوان کرد: اینکه هدف صرفا تشکیل تعاونی باشد و پیش از آن هیچ‌گونه همکاری و تعاملی در راستای نحوه فعالیت وجود نداشته باشد مشکلاتی بسیاری را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به عدم حضور تعاونی‌های ایرانی در عرصه بین‌الملل افزود: کشور ما از نبود تعاونی‌های بزرگ رنج می‌برد؛ البته هر چند تعاونی‌های بزرگی در زمینه صنعت فرش در دنیا داریم، اما هیچ کدام از آنها به یک برند تبدیل نشده‌اند و اسم و رسمی در دنیا ندارند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تخصیص صرف منابع مالی گره‌گشای تعاونی‌ها نیست تصریح کرد: تعاونی‌های ما هیچ‌گاه بزرگ نمی‌شوند و پوست‌اندازی نمی‌کنند تا زمانی که ابزار ما صرفا استفاده از سهمیه و ارائه تسهیلات و حمایت دولت باشد.

منصوری در پایان خاطرنشان کرد: تغییر قاعده بازار جهانی در زمینه تعاونی‌ها مستلزم این است که تعاونی‌ها با اتصال و ارتباط با بازار جهانی بزرگ شوند.

هادی کمرئی دبیر هیئت مدیره بانک توسعه تعاون نیز ضمن تبریک هفته تعاون اظهار داشت: هفته تعاون فرصت خوبی برای تعاونی‌ها است، چراکه در بررسی روند تعاونی برتر شاخص‌هایی در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند خود محک خوبی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف تعاونی‌ها باشد.

وی ادامه داد: بخش تعاون به عنوان رکن مهم اقتصاد دارای ظرفیت مناسبی به ویژه در زمینه اشتغال است، منتها به رغم این ظرفیت سرانه ایجاد اشتغال در این بخش درصد کمی بسیار کمی است، که نشان می‌دهد از ظرفیت‌های این بخش به درستی استفاده نشده است.

دبیر هیئت مدیره بانک توسعه تعاون با اشاره به لزوم درن‌نگری در بخش تعاون تصریح کرد: در کنار حمایت دولت نیاز به تغییر نگاه به درون هستیم، بانک توسعه تعاون با سرمایه 5 میلیارد در سال 88 ایجاد شده و توانست در طی این سال‌ها فرآیند رو به رشدی داشته باشد.

کمرئی ضمن اشاره به اینکه در اساسنامه این بانک 70 درصد سرمایه را باید به بخش تعاون اختصاص دهیم بیان کرد: هر سال عملیات و فعالیت بانک رشد چشمگیری داشته است، منتها منابع محدود این بانک نمی‌تواند پاسخگوی نیاز تعاونگران باشد، البته با تغییر نگاه و تعامل می‌توانیم هم‌افزایی جهت توسعه بخش تعاون داشته باشیم.

وی با بیان لزوم تمرکز منابع بخش تعاون خاطرنشان کرد: منابع بخش تعاون باید در همین بخش متمرکز شود، بانک توسعه تعاون خدمات متعددی ارائه می‌کند، در همین راستا نیز 25 طرح در هفته تعاون به کمک این بانک به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/

R7840/P1377/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۰۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی بذرپاش با بیان اینکه بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در زمان حاضر در آذربایجان شرقی در دست اجراست گفت: این استان استانی پهناور و با جمعیت قابل توجه است و دسترسی‌های ترانزیتی دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین محور‌های این استان آزادراه تبریز - ارومیه است که سال‌های سال در قطعات مختلف در حال کار بوده و گاه تغییر سرمایه گذار را شاهد بودیم.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ۱۲ کیلومتر از قطعه ۶ این آزادراه عملیاتی شده است گفت: ۱۶ کیلومتر باقی مانده برنامه ریزی شده تا با تزریق مالی از روش‌های مختلف شامل توزیع قیر، ردیف بودجه، ماده ۵۶ مصوب و کمک‌های بانکی در ۲ ماه آینده اجرایی شود.

وی گفت: استفاده از ظرفیت مولدسازی برای این پروژه جمع بندی و مقرر شده است تا سازمان ملی مسکن به عنوان مشارکت و با عنوان آورده دولتی به این پروژه کمک کند.

بذرپاش با بیان اینکه امسال را سال اتمام بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام قرار داده‌ایم افزود: پروژه مراغه- هشترود نیز که یک قطعه ۲۹ کیلومتری است در مراحل پایانی است و نیاز به تزریق مالی دارد که در چند ماه آینده تامین مالی خوبی خواهد شد.

وی گفت: محور تبریز - صوفیان از جمله محور‌های ترانزیتی بوده و مرز بازرگان به عنوان یکی از مرز‌های پرتردد ما با ترکیه است که سهم بالایی در ترانزیت دارد بنابراین نیازمند کار سریعتر با تزریق مالی است که در این راستا در ۲ یا سه ماه آینده محور رفت آن تکمیل شده و محور برگشت نیز تا هفته دولت آماده می‌شود.

بذرپاش با بیان اینکه در دولت سیزدهم، عزم جدی برای رفع گره‌های اصلی محور‌های ارتباطی وجود دارد گفت: حضور بنده در اینجا و همکاران ملی و مدیران استانی برای رفع گره‌ها است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص مناطق حاشیه نشین با اشاره به بازدید دیروز رئیس جمهور از مناطق حاشیه نشین تهران گفت: یکی از راهکار‌ها بسته پیشنهادی ۱۹ بندی است که به شهردار‌های کشور ابلاغ شده و در مورد تسریع صدور پروانه برای بافت‌های فرسوده است.

وی با بیان این‌که سال ۱۴۰۲ شاهد رشد ۲۵ درصدی در صدور پروانه‌ها بودیم گفت: امسال نیز حتما این رشد بیشتر خواهد بود و به همه شهرداران اختیار دادیم تا پیشنهادات خود برای این بسته را اعلام کنند.

بذرپاش با بیان این‌که یکی از مشکلات حاشیه نشینی در رفع موانع مثل حریم راه آهن است افزود: حریم ۱۷ متری راه آهن حریم ایمنی است اما حریم ۳۰ متری نیز داریم که بسیاری از شهر‌ها را دچار مشکل کرده است.

وی اعلام کرد: بسیاری از خانه‌ها در این حریم قرارگرفته و مشمول بافت فرسوده شده‌اند که دستور بازسازی این خانه‌ها نیز داده شده است.

بذرپاش با بیان اینکه راهکار دیگر تسهیلات بانکی ارزان است اظهار کرد: با تسهیلات پنج درصدی که برای خانه‌های روستایی داده شده شاهد رشد بازسازی‌ها بودیم و الان به ۵۰۰ هزار واحد رسیده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا وام‌های ارزان قیمت البته اندکی بالاتر از پنج درصد ارائه دهیم خاطرنشان کرد: سکونتگاه‌های غیرمجاز اگر در سامانه بازآفرینی ثبت نام کنند و هویت آنها مشخص می‌شود دولت نسبت به صدور پروانه اقدام می‌کند.

دیگر خبرها

  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین