Web Analytics Made Easy - Statcounter


نخستین کارخانه فرآوری و بسته‌بندی عسل با همکاری و حمایت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و اتحادیه‌ زنبورداران کردستان در این استان احداث می‌شود.

به گزارش بی‌باک، کارخانه فرآوری و بسته‌بندی عسل کردستان طبق تفاهم‌نامه‌ای که اخیراً بین استاندار کردستان و رییس هیأت مدیره‌ی بنیاد برکت امضا شد، با همکاری بنیاد برکت و اتحادیه‌ی زنبورداران کردستان راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارخانه در قالب مشارکت اقتصادی اجتماع‌محور طرح آفتاب بنیاد برکت احداث می‌شود و سهم مشارکت بنیاد ۴۹ درصد و سهم اتحادیه‌ی زنبورداران کردستان ۵۱ درصد است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی با اعلام این خبر، گفت: در مجموع ۱۸۵ هزار کلنی زنبور عسل در کردستان وجود دارد که ۹۶ درصد از این تعداد کندو مدرن و چهار درصد کندوها نیز سنتی هستند.

کریم ذوالفقاری افزود: سالانه در حدود یک هزار و ۱۵۸ تن عسل در این استان تولید می‌شود و چهار هزار و ۷۲۵ نفر در بخش تولید عسل فعالیت دارند که از این تعداد، یک هزار و ۵۰ نفر زنبوردار حرفه‌ای هستند.

وی اضافه کرد: استان کردستان در تولید عسل از نظر کمی در جایگاه ۱۳ کشور قرار دارد و از نظر کیفیت رتبه‌ی نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: جهاد کشاورزی کردستان برنامه‌ای پنج ساله را برای افزایش تعداد کندوها به ۲ هزار و ۵۰۰ کندو و افزایش ۲ هزار تنی تولید عسل در دست اجرا دارد.

به گفته‌ وی، در سال جاری بیش از ۴۰۰ نفر در سطح استان در بخش زنبورداری آموزش‌های لازم را فرا گرفته و می‌توانند تسهیلات بانکی ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون ریالی را از صندوق کارآفرینی امید کردستان برای فعالیت در این بخش دریافت کنند.

وی اضافه کرد: به این افراد پس از شرکت در دوره‌های ۱۵ روزه‌ی تئوری و عملی، پنج کندوی زنبور عسل داده می‌شود و پس از موفقیت در یک دوره به آن‌ها تسهیلات واگذار می‌شود.

استان کردستان با مساحت ۲۹ هزار کیلومتر مربع دارای مناطق جنگلی، کوهستانی و دشت‌های مستعد پرورش زنبور عسل است.

عسل کردستان از لحاظ کیفیت جزو بهترین نوع عسل در کشور بوده و خریداران خوبی در داخل و خارج از کشور دارد.نخستین کارخانه‌ی فرآوری و بسته‌بندی عسل در کردستان احداث می‌شود

نخستین کارخانه فرآوری و بسته‌بندی عسل با همکاری و حمایت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و اتحادیه‌ی زنبورداران کردستان در این استان احداث می‌شود.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۰۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران؛ بر اساس نرخ نامه مصوب این سازمان، قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ غیر بسته بندی ۳۰ عددی در میادین میوه و تره بار ۴۶ هزار تومان و هر شانه ۳۰ عددی بسته‌بندی شانه‌های خمیری شیرینگ شده با قیمت ۹۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است، هر شانه تخم مرغ ۲۴ عددی بسته بندی شانه‌های خمیری درب دار یا بسته بندی با دو شانه خمیری و شرینگ شده ۷۹ هزار تومان، ۲۰ عددی ۶۶ هزار تومان، ۱۵ عددی ۵۰ هزار تومان، ۹ عددی ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان و ۶ عددی ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسد.

کد خبر 6097996

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • توصیه به مصرف آب چاه به جای آب معدنی اشتباه است
  • قیمت تخم مرغ در میادین تره‌بار
  • افزایش تولیدات آبزیان فرآوری چهارمحال وبختیاری به ۳۶ هزار تن
  • قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • آب معدنی استفاده کنیم یا نه؟
  • نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • فرایند خشک کردن و بسته بندی پرتقال در یک کارخانه کره‌ای (فیلم)