Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، مراسم افتتاحیه مدارس علمیه استان لرستان ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان در مدرسه علمیه آیت‌الله العظمی بروجردی دورود برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان لرستان، بیان داشت: اگر امروز شاهد رشد ارزشمند حوزه‌های علمیه استان لرستان هستیم مرهون هدایت‌ها، راهنمایی‌ها و توصیه‌های مقام معظم رهبری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه هزار و 600 طلبه در 13 مدرسه علمیه استان در حال علم‌آموزی هستند، عنوان کرد: امسال برای جذب طلاب جدیدالورود خیلی سختگیری شده و هیچ‌گونه اغماضی صورت نگرفته است چنانکه در سال جدید 240 طلبه کوشا، مستعد و با انگیزه برای حوزه‌های علمیه استان لرستان انتخاب و پذیرش شده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز حوزه‌های علمیه استان لرستان مانند خورشید می‌درخشند،اظهار داشت: طلبه‌های کوشا در این حوزه‌های علمیه مشغول تعلیم و تربیت هستند و این مرهون هدایت‌های مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه روحانیت همواره مسؤولیت هدایت، ارشاد، راهنمایی، بصیرت و تداوم اسلام ناب را به دوش داشته است، تصریح کرد: در همین دوران دفاع مقدس از حوزه علمیه لرستان 55 نفر طلبه شهید شدند کما اینکه در دوران انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب بالای 80 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه لرستان به درجه شهادت نائل شدند.

میرعمادیخاطرنشان کرد: امروز مخاطب روحانیت گسترش پیدا کرده است و امروز مردم هم امور دینی و هم امور دنیوی خود را از روحانیت مطالبه می‌کنند و امروز روحانیت در یک میدان جهادی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: میدان فعالیت روحانیت منحصر به میدان فرهنگی و دینی نیست و در عرصه سیاست نیز روحانیت نقش بصیرت افزایی را دارد چنانکه روحانیت نقش قطب‌نما و جهت‌نما را دارد و دائما رصد می‌کند که مبادا انحرافات سیاسی اتفاقی بی‌افتد.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: برخی گمان می‌کنند که محبوبیت روحانیت بعد از انقلاب کم شده است ولی من با قاطعیت این جمله را می‌گویم که امروز نیز محبوب‌ترین قشر جامعه روحانیت است.

میرعمادی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان ما به قدرت روحانیت پی برده‌اند، چنانکه تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و هجمه سیاسی را شروع کردند و برای منزوی کردن جمهوری اسلامی، هجمه اقتصادی، تحریم اقتصادی و هجمه اجتماعی را انجام داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت جمهوری اسلامی ایران مدیون هوشیاری و دوراندیشی و درایت مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: پیشرفت ایران اسلامی به واسطه هدایت‌گری و جهت‌گیری مقام معظم رهبری است و همه این‌ها را دشمن می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر قدرت و اهمیت علما در وضعیت امروز عراق اشاره و عنوان کرد: امروز دشمن به قدرت مرجعیت در عراق پی برده چنانکه با این قدرت داعش را نابود کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:دشمن برای حوزه‌های علمیه، مرجعیت و از بین بردن مکتب عاشورا و غدیر نقشه دارد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند انقلاب به ارزش‌های انقلاب ایمان دارد

ایسنا/لرستان رئیس حوزه هنری لرستان گفت: هنرمند انقلاب، کسی است که به معارف و ارزش‌های انقلاب ایمان داشته و با خلق آثار هنری، میدان‌داری کند و پیشتاز مسأله انقلاب باشد.

سامان سپهوند امروز (۲۶ فروردین ماه) در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب و معرفی چهره‌های شاخص هنر اسلامی ۱۴۰۲ که در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد، بیان کرد: رزمندگان و مجاهدان راه حق، به پشتوانه میراثی که از گذشته به ارث بردند، شامگاه گذشته معجزه آفریدند و این به واسطه دعای خیر کودکان ستمدیده و زنان بی‌پناه بوده است.

وی ادامه داد: دشمن به واسطه آمریکا، انگلیس و با پشتوانه برخی کشورهای عربی در مقابل ماست، اما ایران اسلامی با اقتدار شامگاه گذشته بدون واسطه در مقابل رژیم کودک‌کش اسرائیل ایستاد و این میراثی است که از دفاع مقدس به ارث بردیم و یاد همه شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم لرستان، شهید تهرانی مقدم‌ها و حاج قاسم سلیمانی‌ها را گرامی می‌داریم.

رئیس حوزه هنری لرستان درباره هنر انقلاب اسلامی و انتخاب هنرمند تراز انقلاب، گفت: یکی از کارکردهای مهم حوزه هنری، انتخاب هنرمندان شاخص بوده است. براساس آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها آثار هنری تنها ملاک برای انتخاب نیست، بلکه برآیند یک هنرمند بررسی می‌شود.

او بیان کرد: این چارچوب مبتنی بر تعریف هنر انقلاب و جبهه فرهنگی آن است وگرنه کسی که اثری خلق کند به واسطه آن اثر، هنرمند انقلاب محسوب نمی‌شود، بلکه هنرمند انقلاب کسی است که پیام جامعه را به انقلاب و پیام انقلاب را به جامعه و حتی جامعه جهانی مخابره کند.

سپهوند اظهار کرد: در مواقعی، آثاری دیده می‌شود که سطح بسیار بالایی دارند، اما با ذائقه جامعه منافات دارند. هنرمند انقلاب باید آثاری را خلق کند که در جامعه دیده شود و اثرگذاری داشته باشد. بر این اساس، هنرمند انقلاب ناچار است خود را در یک جبهه ببیند تا به هدف مورد نظر دست پیدا کند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از ۱۰ هنرمند شاخص انقلاب با اهدای لوح تقدیر شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بیانیه امام جمعه اهل سنت سرسوره در پی حمله قهرمانانه موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل
  • دیدار صمیمانه اقشار مختلف اهل سنت با نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان در پی عملیات وعده صادق
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان در حمایت از پاسخ نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • پدافند دشمن صهیونیستی برای مقابله با ایران موجب تمسخرشان شد
  • مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری: ایران در دفاع از تمامیت ارضی خود با هیچ‌کس شوخی ندارد
  • هنرمند انقلاب به ارزش‌های انقلاب ایمان دارد
  • پاسخ نظامی ایران به اسرائیل، عید عزت است
  • پیام نماینده مقام معظم رهبری در بوشهر در حمایت از حمله موشکی
  • حمایت حوزه‌های علمیه و روحانیت از اقدام علیه رژیم صهیونیستی