Web Analytics Made Easy - Statcounter

50 دامداری در سطح شهر میامی فعالیت می کنند که در پی اعتراض مردم از وجود این دامداری ها تا پایان سال 30 درصد از آنها به خارج از شهر منتقل خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نگهداری دام و طیور در منازل و مناطق مسکونی در میامی از مشکلاتی است که مردم این شهر چندین سال است که با آن روبرو هستند و همواره شکایت آنها را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در سال های اخیر بسیاری از دامداری های اطراف شهر به مرور زمان در داخل شهر واقع شدند، طوری که قرار گرفتن این دامداری ها در بافت مسکونی شهر معضلی برای محیط زیست انسانی شده است و به تبع آن مشکلات بهداشتی و انتقال بیماری ‌های دامی را به دنبال دارد که سلامت شهروندان را به خطر می اندازد.

در همین خصوص، خبرنگار میامی جوان جهت بررسی این موضوع با برخی همشهریان و فرماندار میامی گفتگویی ترتیب داد که در ادامه می آید:

یکی از شهروندان شهرک امام (ره) میامی در گفتگو با خبرنگار میامی جوان به بوی بد دامداری که درمجاورت خانه خود وجود دارد، اشاره کرد و گفت: زمانی که بارندگی می شود شدت بو افزایش پیدا می کند که واقعا قابل تحمل نیست.

وی افزود: این مشکل را چندین بار به مسئولان مربوطه گفته شد اما متاسفانه برای رفع این مشکل اقدامی انجام ندادند.

یکی دیگر خانم های شهرک امام (ره) میامی، بوی بد این دامداری ها را بسیار آزار دهنده دانست و گفت: دامداری در مجاورت منازل مسکونی است که به همین علت مگس، پشه و... زیاد شده که این موضوع باعث انتقال بیماری در بچه ها می شود.

وی افزود: شهرداری باید با تعامل اداره دامپزشکی و اداره بهداشت نسبت به انتقال دامداری ها از سطح شهر اقدام کند چراکه واقعا به معضل تبدیل شده است.

همچنین یکی از صاحبان دامداری در شهرک امام (ره) در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا برای انتقال دامداری خود از سطح شهراقدامی انجام داده اید، گفت: به دنبال این موضوع هستیم و چندین بار به امور دام جهاد کشاورزی مراجعه کردم که هربار اذعان کردند که قرار است یک مجتمع دامداری ایجاد شود که هنوز در این خصوص خبری نشده است.

محمد مهدی کریمی فرماندار شهرستان میامی در گفتگو با خبرنگار میامی جوان در پی اعتراض مردم از وجود دامداری های سطح شهر گفت: بیش از 50 دامداری در سطح شهر میامی وجود دارد که 20 دامداری بزرگ با بیش از 10 راس گاو مشغول به فعالیت هستند.

کریمی با بیان اینکه دامداری ها از این طریق امرار معاش می کنند وشغل اصلیشان است، افزود: در صورت بستن این دامداری ها این افراد شغل خود را از دست خواهند داد.

وی افزود: از این رو جهاد کشاورزی زمینی در جاده ای به سمت جیلان در موقعیت خوبی برای ایجاد مجتمع دامپروری و انتقال این دامداری به خارج شهر تعیین کرده است.

فرماندار میامی بابیان اینکه اعتباری برای انتقال دامداری ها به خارج شهر تعیین شده است، بیان کرد: انتقال دامداری ها از واحد های بزرگ تر شروع خواهد شد و انتقال دامداری های کوچک تردر مراحل بعدی صورت می گیرد.

وی افزود: ایجاد زیر ساخت هایی از قبیل آب، برق و امکانات زیر بنایی در این مجتمع دامداری طی سالجاری شروع می شود.

کریمی با بیان اینکه امسال بیش از 30 درصد دامداری ها از شهر میامی خارج خواهند شد، تصریح کرد: اگر موقعیت و زیرساخت مجتمع را بتوانیم آماده کنیم همه دامداری انتقال داده می شوند که در همین خصوص تسهیلات برای دامداران نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۰۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن دختر ۲۴ ساله در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق

ایسنا/سمنان به‌دنبال مفقود شدن یک دختر جوان در جنگل دشت شاد میامی، استاندار سمنان خواستار بسیج امکانات برای یافتن این دختر ۲۴ ساله شد.

سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت طی یک دستور فوری، خواستار بسیج تمامی امکانات و نیروی انسانی، به‌منظور پیدا کردن دختر ۲۴ ساله مفقودی در شهرستان میامی شد.

استاندار سمنان با توجه به اعلام مفقودی این دختر جوان در جنگل دشت شاد شهرستان میامی، ضمن تماس تلفنی با مسئولان‌ مرتبط از جمله فرماندار شهرستان میامی، دستور داد تمامی امکانات، تجهیزات و توان نیروی انسانی موجود به همراه تیم‌های کمکی از سایر شهرستان‌ها و در صورت نیاز از سایر استان‌های همجوار، نسبت به جست‌وجوی دقیق منطقه تا حصول نتیجه اقدام شود.

وی تاکید کرد: از هیچ کوششی در این زمینه به منظور رفع دغدغه‌مندی خانواده این دختر مفقود شده دریغ نشود.

گفته می‌شود، دختر ۲۴ ساله حوالی ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه، ۱۸ اردیبشهت به قصد پیاده‌روی از منزل خارج شده و به سمت جنگل دشت شاد حرکت کرده ولی تاکنون باز نگشته است. به دنبال اعلام این خبر، نیروهای مردمی و امدادی با استفاده از تجهیزات و امکانات موجود، به‌صورت گسترده عملیات جست‌وجو را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وارد مدار شدن خط انتقال مجتمع آبرسانی حسین زائری دشتی
  • پروژه پایانه صادرات و ترانزیت در بوشهر ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • دختر جوان گمشده در جنگل دشت شاد پیدا شد
  • مفقود شدن دختر ۲۴ ساله در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • مفقودی دختر ۲۷ ساله در دشت شاد کالپوش میامی/ امکانات بسیج شدند
  • ۱۰ استان کشور از تنش آبی خارج شد
  • احداث ۲ پل‌ روگذر و زیرگذر در گنبدکاووس قطعی شد
  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • واکنش لاندو نوریس به نخستین پیروزی‌اش در فرمول یک
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل