Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در حالي که قاچاق پياز زعفران از کشور نگران کننده است و اقدام جدي و جديدي هم در اين زمينه صورت نگرفته؛ مسئولان وزارت جهاد همچنان به اظهار نگراني در اين زمينه بسنده مي‌کنند.
به گزارش سرويس اقتصادي جام نيـوز، ماجراي قاچاق پياز زعفران از کشور ديگر به قصه‌اي پر غصه و تکراري تبديل شده؛ که هر از گاهي مسئولان دولتي با ابراز نگراني براي آن از کنارش رد مي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند طي سال‌هاي اخير اين ماجرا در رسانه‌ها پررنگ شده و کارشناسان و توليدکنندگان به شدت تاکيد مي کنند که مسئولان دولتي بايد نسبت به مساله قاچاق پياز زعفران حساس تر باشند.
براساس اين گزارش مسئولان وزارت جهاد کشاورزي نيز بارها در زمينه اظهارنگراني کرده و در خردادماه سال جاري نيز معاون امور باغباني وزارت جهاد کشاورزي درباره با تاکيد بر ممنوع بودن خروج پياز زعفران از کشور به متخلفان در اين زمينه هشدار داد.
محمدعلي طهماسبي افزود: موضوع قاچاق پياز زعفران به ساير کشورها به طور مستمر از طريق معاونت‌هاي امور باغباني و توسعه بازرگاني و صنايع کشاورزي وزارت جهاد کشاورزي، ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نيروي انتظامي، مرزباني کشور و ساير مراجع مرتبط پيگيري مي‌شود.
اين سخنان معاون وزير جهاد کشاورزي در حالي است که فعالان بخش مي گويند تغيير جديدي در حوزه ايجاد نشده و تغييرات محسوسي نيز احساس نمي شود.
در اين زمينه علي حسيني، عضو شوراي ملي زعفران در گفتگو با خبرنگارما اظهار داشت: اقدام جديدي در اين زمينه انجام نشده فقط هر از گاهي مي شنويم که چند تن پياز زعفران در يکي از نقاط مرزي کشور کشف و ضبط شد.
وي با بيان اينکه اگر وزارت جهاد کشاورزي وظيفه خود را در اين زمينه به خوبي انجام دهد اين مساله خود به خود مهار خواهد شد، گفت: پيشنهاد ما اين بود وزارت جهاد کشاورزي از بنگاه هاي خصوصي و فعالان اقتصادي در اين عرصه حمايت و در هر شهرستان دو الي سه مرکز ايجاد کند؛ سپس به مراکز فوق که زير نظر کارشناسان خود وزارت جهاد کشاورزي فعاليت مي کنند طرح و پروژه ارائه کند در نهايت اين بنگاه ها پيازهاي مازاد کشاورزان را از آنان خريداري، درجه بندي و براساس درجه بندي هاي انجام شده در کيسه هاي بزرگي بسته بندي نمايند.
عضو شوراي ملي زعفران ادامه داد: همچنين بر روي کيسه هاي بسته بندي تمام مشخصات محصول از جمله اينکه از کدام مزرعه برداشت شده و مواردي مانند اين، قيد شود.
حسيني اضافه کرد: سپس اين محموله ها را در مراکز خاصي نگهداري مي کنند و کشاورزاني که به پياز نياز دارند مي توانند به سازمان هاي جهاد کشاورزي مراجعه و براساس درخواستي که ارائه مي کنند پياز مورد نيازشان را دريافت کنند بدين ترتيب وزارت جهاد نيز مي تواند به راحتي بر حمل و نقل اين کالا نظارت داشته باشد.
وي تصريح کرد: متاسفانه الان هيچ کدام از اين اقدامات انجام نمي شود پياز روي زمين کشاورزان مي ماند و دلالان به هر قيمتي که خواستند محصول را از کشاورز خريداري مي کنند.
براساس اين گزارش، علي رغم پيگيري‌هاي خبرنگار ما مسئولان وزارت جهاد کشاورزي حاضر به پاسخگويي درباره اقدامات انجام شده براي کنترل قاچاق پياز زعفران و حفظ اين گونه گياهي ارزشمند نشدند و در اين زمينه سکوت اختيار کردند.
با توجه به اينکه رقباي ايران، از جمله افغانستان روز به روز در عرصه هاي بين المللي بيشتر قدرت مي گيرد و از حمايت هاي زيادي نيز در اين زمينه برخوردار است بايد منتظر ماند و ديد مسئولان چه اقدامات جدي براي کنترل و مهار اين پديده شوم انجام خواهند داد؟ آيا وزارت جهاد کشاورزي در نهايت دست به يک اقدام جدي مي زند يا همچنان به اين ابزار نگراني‌هاي توخالي بسنده مي کند!؟
مهر
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،طی حکمی از سوی محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، بابک مومنی به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران منصوب شد. 

در حکم وزیر جهاد کشاورزی آمده است: "با توجه به سوابق و تجارب جنابعالی، به موجب این حکم به سمت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران منصوب می شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و همکاری نیروهای متخصص و متعهد آن سازمان و اعمال نظارت مستمر بر اجرای سیاست ها و برنامه های وزارت در استان، در نیل به اهداف بخش کشاورزی گام های موثر بردارید.

توفیق شما را از درگاه خداوند منان خواهانم."

دیگر خبرها

  • آموزش روز سوم، خورش مرغ و گردو
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان