Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-23@05:29:58 GMT

طراحی منطقه لجستیکی در شهر فرودگاهی امام خمینی

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۴۱۶۸۸

طراحی منطقه لجستیکی در شهر فرودگاهی امام خمینی

پول نیوز-رئیس هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه با بنیاد مستضعفان برای ادامه ساخت ترمینال سلام به توافق رسیدیم گفت: قرارداد طراحی منطقه لجستیکی در فرودگاه امام خمینی با سرمایه‌گذاری شرکت آلمانی امضا شد.

کورش فتاحی در نشست خبری بهره‌برداری از سالن موقت حجاج اظهار داشت: ساخت این سالن از کمتر از دو ماه گذشته آغاز شد و امروز تمام تجهیزات برای استقرار مستقبلین در این سالن آماده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد:‌ سالن موقت حجاج در بخش جنوبی هتل فرودگاهی واقع شده است و می‌تواند پس از اتمام پروازهای حج کاربردهای دیگری از جمله پارکینگ مسقف و یا سالن برگزاری نمایشگاه‌ها داشته باشد.

وی تاکید کرد: این سالن به منظور استقرار مستقبلین از حجاج طراحی شده است و با افتتاح آن فشاری به ترمینال یک از نظر ازدحام افراد وارد نمی‌آید و می‌توانیم خدمات بهتری به مستقبلین از حجاج ارائه دهیم.

رئیس هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی با اشاره به مشخصات فنی سالن موقت حجاج اظهار داشت: این سالن شش هزار مترمربع وسعت دارد و دارای بلندترین تسمه نقاله فرودگاه‌های کشور است و مجهز به دوربین‌های مدار بسته و 50 واحد سرویس بهداشتی است.

این مقام مسئول ادامه داد: در کنار این سالن پارکینگی با ظرفیت 1200 خودرو ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در پرواز رفت چیزی حدود 25 هزار زائر با شرکت هواپیمایی‌ داخلی عازم عربستان شدند گفت: از امروز پروازهای برگشت حجاج انجام می‌شود و تا هفتم مهرماه ادامه خواهد یافت.

فتاحی با بیان اینکه دو سالن خاص برای زائران تعبیه شده است، گفت: اولین سالن، سالن گذرنامه است که خدمات گذرنامه حجاج در این سالن ارائه می‌شود و پس از پذیرایی و استراحت حجاج به سالن دوم منتقل می‌شوند و بار آ‌نها نیز در سالن دوم تحویل خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی افزود: مستقبلین در سالن دوم استقرار دارند و تمام نهادهای مربوطه به صورت آ‌ماده باش حضور خواهند داشت.

فتاحی با بیان اینکه اولین پرواز برگشت حجاج ساعت 15 عصر امروز به زمین خواهد نشست، گفت: برنامه ویژه‌ای برای استقبال از حجاج در نظر گرفته‌ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: برای ساخت این سالن موقت چیزی کمتر از دو میلیارد تومان هزینه شده است.

فتاحی با تاکید بر اینکه انجام پروازهای حج با زحمات و تلاش‌های جهادی کارکنان فرودگاه صورت گرفت، گفت: برای پروازهای حج نیاز به برنامه‌ریزی‌های دقیقی بود چرا که تا آخرین لحظات عربستانی‌ها زمان‌های پرواز را مشخص نکرده‌ بودند.

این مقام مسئول تاکید کرد:‌ پروازهای حج در حالی انجام شد که با رشد دو برابری پروازهای تفریحی مواجه بودیم و پروازهای حجاج با پروازهای تابستانی، تفریحی و پروازهای مراسم تحلیف تداخل داشت.

وی افزود: بلافاصله پس از اتمام پروازهای برگشت حجاج، پرواز عتباب عالیات به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورا شروع می‌شود.

درآمد 13 درصدی فرودگاه امام از عملیات ریل هوانوردی

رئیس هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه تعریف من از شرکت شهر فرودگاهی یک کلانشهر هوایی است، گفت: 87 درآمدهای شرکت فرودگاهی امام خمینی از محل درآمدهای هوانوردی است و تنها 13 درصد این درآمدها شامل عملیات غیرهوانوردی می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که در فرودگاه‌های سئول، دوبی این رقم چیزی حدود 50 درصد است و سهم عملیات غیرهوانوردی در درآمدهای فرودگاه‌ها به 50 درصد می‌رسد.

افزایش ظرفیت‌ ترمینال سلام به پنج میلیون مسافر

فتاحی از توافق با بنیاد مستضعفان برای تغییرات در طراحی ترمینال سلام خبر داد و گفت: طبق آخرین تغییرات قرار بر این است که ظرفیت ترمینال سلام از 3.5 میلیون نفر به 5 میلیون نفر افزایش یابد.

رئیس هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت ترمینال یک فرودگاه امام 3.5 میلیون مسافر است اما 8.5 میلیون مسافر در این ترمینال ظرفیت داده می‌شد، ادامه داد: در حال حاضر پنج میلیون بیشتر از ظرفیت ترمینال یک مسافر در آن تردد می‌کند.

وی ادامه داد:‌ ظرفیت ترمینال یک، بحرانی است و زمانی مشکلات این ترمینال حل می‌شود که ترمینال سلام ساخته شود. خوشبختانه در حال حاضر مشکلات مالی برای ساخت ترمینال سلام رفع شده و نقشه آن تغییر کرده است.

افزایش ظرفیت فرودگاه امام به 10 میلیون نفر تا یک سال آینده

فتاحی با بیان اینکه با اتمام ساخت ترمینال سلام ظرفیت فرودگاه حضرت امام تا پنج میلیون نفر مسافر افزایش می‌یابد گفت: با اتمام این پروژه بخشی از ظرفیت مازاد ترمینال یک به ترمینال سلام منتقل می‌شود و در نهایت ظرفیت مسافری فرودگاه امام خمینی به 10 میلیون نفر افزایش پیدا می‌کند.

کلنگ ترمینال ایران شهر دهه فجر زمین می‌خورد

رئیس هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی با اشاره به آ‌خرین وضعیت پروژه ترمینال ایران شهر اظهار داشت: سال گذشته در همایشی 16 شرکت سرمایه‌گذاری خارجی برای حضور در این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند و قرار بر این است که با انتخاب پیمانکار دهه فجر امسال کلنگ شروع این پروژه به زمین بخورد.

وی افزود: فاز اول این پروژه چهار ساله ساخته می‌شود که قرار بر این است که ظرفیتی حدود 16 تا 19 میلیون مسافر داشته باشد. طبق مطالعات اولیه پیش بینی شده است که تمام فازهای ترمینال ایران شهر چیزی حدود 90 میلیون نفر به ظرفیت فرودگاه امام اضافه کند.

انعقاد قرارداد با شرکت آلمانی برای طراحی منطقه لجستیکی در فرودگاه امام

رئیس هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه پس از تبدیل فرودگاه امام به منطقه آزاد تاکنون چند سرمایه‌گذار وارد طرح توسعه شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام شده‌اند اظهار داشت: جلب توجه سرمایه‌گذاران به این منطقه نیاز به زیرساخت دارد و تا زمانی که زیرساخت‌ها فراهم نباشند سرمایه‌گذار جذب منطقه آزاد نمی‌شود.

وی ادامه د اد: 36 هکتار از اراضی فرودگاه امام در منطقه آزاد قرار گرفته است و قرار است که به زودی طرح تفصیلی منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی تدوین و بر اساس آن سرمایه‌گذاران جذب شوند.

وی از انعقاد قرارداد با شرکت ADR آلمانی خبر داد و گفت: با این شرکت برای طراحی منطقه لجستیکی در فرودگاه امام قرارداد مطالعاتی منعقد شده است و به زودی وارد فاز عملیاتی می‌شود.

فتاحی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه میزان جابجایی بار در فرودگاه امام خمینی که قرار بود به هاب باری منطقه تبدیل شود چقدر بوده است، گفت: سال گذشته از فرودگاه امام خمینی 150 هزار تن بار جابجا شد که این در مقابل جابجایی بار چهار میلیون تنی در کشورهایی مثل کره جنوبی عدد قابل توجهی نیست .

وی تاکید کرد: هنوز از برنامه چشم انداز فرودگاه امام خمینی در حوزه جابجایی بار و ترانزیت هوایی بسیار عقب هستیم.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کاروان عمره گزاران ایرانی عازم سرزمین وحی شد 

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  درآیین بدرقه نخستین کاروان عمره گزار ایرانی که صبح امروزدوشنبه (3 اردیبهشت) در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد  حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنانی توصیه هایی به عمره گزاران  عازم سرزمین وحی برای بهره برداری هرچه بهتر از این سفر معنوی بیان کرد.

سرپرست حجاج ایرانی خطاب به زائران خانه خدا که امروز در قالب نخستین کاروان عمره گزار بعد از یک وقفه نه ساله عازم مدینه منوره شدند، اظهار داشت: اخلاص در کار بسیار مهم است و کاری که مبتنی بر اخلاص باشد ماندگار خواهد بود، امام راحل  (ره) هر کاری که می‌کردند برای خدا بود و برای همین هیچگاه از مسیری که طی کردند، پشیمان نشدند. 

سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: تلاش کنید شناخت و اطلاعات خود را از اهداف و برنامه های  سفرهای حج و عمره بیشتر کنید و از فرصت‌ حضور در جلساتی که در سرزمین وحی برگزار می‌شود بیشترین استفاده را ببرید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه در این سفر معنوی باید  قدر فرصت‌ها را دانست از حاضران  خواست حال که عازم این سفر هستند از لحظه لحظه آن بهره برده و  قدرشناس فرصت‌ها باشند.

وی گفت: شما عزیزان ۹ سال انتظار کشیدید و کلی هزینه کرده‌اید تا عازم این سفر معنوی شوید، افردا بسیاری برای حضور درسفرعمره ثبت نام کردند، اما قبل از آن که عازم سرزمین وحی شوند از دنیا رفتند. 

وی با بیان اینکه استفاده نکردن از فرصت ها در این سفر، غصه‌های فراوانی را در پی خواهد داشت، افزود: عمره نور است، در این سفر برای خودتان و نسل تان دعا کنید. وضعیت امروز فرزندان من و شما از نسل گذشته پیچده و سخت‌تر است چرا که دین داری سخت‌تر شده است. 

وی با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و بی تفاوتی حامیان این رژیم اشغالگر نسبت به نسل کشی در غزه گفت: درکنار کعبه برای فرزندانمان دعا کنید و به یاد تمام مسلمانان بویژه مسلمانان فلسطینی باشید که هر روز بدست نظامیان دشمن اشغالگر شهید می شوند.

نماینده ولی فقیه در امور حج با تاکید بر اینکه در روایت‌ها آمده است که نعمت سلامتی و امنیت را باید قدر دانست، اظهار داشت: برادران و خواهران مسلمان ما در غزه در وضعیت بسیار دشواری هستند و از گرسنگی رنج می برند.
  
وی در پایان، حضور برادران و خواهران شیعه و اهل سنت در این آیین را نشاندهنده گوشه ای از همدلی و وحدت در میان مردم ایران دانست و زائران را به افزایش شناخت از اعمال، اسرار، معارف و مناسک حج و عمره توصیه کرد.

حجت‌الاسلام نواب همچنین از تمامی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های فعال و یاری‌گر در زمینه راه اندازی مجدد سفرهای عمره و برگزاری مراسم حج پیش رو تقدیر کرد.

بر پایه این گزارش رئیس سازمان حج و زیارت دیگر سخنران این مراسم بود که اظهار داشت: از زائران خانه خدا می‌خواهم که مردم ایران را از دعای خیر خود محروم نکنند و این سفر معنوی ارزشمند را غنیمت بشمارند.

سید عباس حسینی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از عمره‌گزاران ایرانی که پس از 9 سال انتظار عازم سرزمین وحی هستند، خواست که برای رهایی مردم مظلوم غزه از شرایط سخت جنگی که این روزها هدف حملات و آتش رژیم صهیونیستی قرار دارند، دعا کنند تا رهایی پیدا کنند.

حسینی افزود: 18 نهاد، دستگاه و وزارتخانه، سازمان حج و زیارت را در سازماندهی و اعزام زائران به سرزمین وحی یاری می دهند که باید از آن‌ها تشکر کرد.

رئیس سازمان حج زیارت همچنین از سفیر عربستان سعودی در تهران به خاطر مساعدت‌هایی که برای ازسرگیری سفر عمره داشت، تقدیر کرد.

در ادامه این مراسم، سعید چلندری، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بر آمادگی کامل  فرودگاه امام خمینی(ره) برای ارائه خدمت به زائران تاکید کرد و گفت: ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام با 54 هزار متر مربع مساحت ویژه زائران خانه خدا و عتبات عالیات است و روزانه ۱۵ و حداکثر ۱۴۰ پرواز(در اوج ایام زیارت اربعین) از آن  پرواز می کنند.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: درترمینال سلام برای پارک ۱۰ هزار خودرو ظرفیت لازم پیش بینی شده و ارائه خدمات در سطح استانداردهای بین المللی است.

وی افزود: در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) در شبانه روز به جزپروازهای عتبات ۱۶۰ سفر انجام می شود و این فرودگاه افتخار دارد که در سال ۱۴۰۲ میزبان یک میلیون زائر عتبات عالیات و حجاج بیت الله الحرام بوده است.

شمس‌الدین فرزادی پور رئیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نیزمشارکت درعملیات اعزام زائران عمره به سرزمین وحی را توفیق الهی دانست که باید شکرگزار بود.

وی افزود: خدا را شاکریم که توفیق خدمتگزاری به زائران خانه خدا را داریم و نخستین کاروان ها از زائران دو استان کرمانشاه و کردستان هستند.

وی اضافه کرد: عملیات عمره در ماه شوال با انجام ۴۴ پرواز رفت‌وبرگشت از ۱۱ فرودگاه کشور انجام خواهد شد و بیش از پنج‌هزار زائر به سرزمین وحی اعزام خواهند شد و این عملیات در ۲۳ اردیبهشت ماه پایان خواهد یافت.

فرزادی پوریادآور شد: عملیات انتقال زائران حج تمتع  1403 هم  از ۲۴ اردیبهشت‌ ماه آغاز خواهد شد و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همچون سال‌های گذشته با همه توان در خدمت زائران سرزمین وحی خواهد بود.

گفتنی است نخستین کاروان های زائران عمره گزار ایرانی پس از ۹ سال انتظار، ساعت هفت و دوازده دقیقه صبح امروز دوشنبه( سوم اردیبهشت) طی مراسمی با بدرقه حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی؛ ؛ سید عباس حسینی، معاون وزیر فرهنگ و رئیس سازمان حج و وزیارت، مولوی اسحاق مدنی، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی؛ عبدالله بن سعود العنزی، سفیر عربستان در ایران، سعید چلندری؛ مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، شمس‌الدین فرزادی‌پور مدیرعامل ایران ایر و جمعی از معاونان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در ترمینال «سلام» فرودگاه امام(ره) برگزار شد و عمره گزاران ایرانی برای زیارت مسجدالنبی و قبرستان بقیع و انجام مناسک عمره با یک فروند هواپیمای شرکت ایران ایر، فرودگاه بین‎ المللی امام خمینی (ره) را به مقصد فرودگاه مدینه ترک کردند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعزام ۵۰ درصد زائران عمره از فرودگاه امام خمینی(ره) به سرزمین وحی
  • مقصد پروازهای ایرانی کدام فرودگاه استانبول است؟
  • طراحی پوسترهای جدید به مناسبت شکست هیمنه آمریکا در طبس
  • ۵۰ درصد حجاج از ترمینال «سلام» فرودگاه امام (ره) اعزام می‌شوند
  • آغاز عملیات حج عمره پس از وقفه ۹ ساله
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟
  • نخستین کاروان عمره گزاران ایرانی عازم سرزمین وحی شد 
  • فیلم/ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره)
  • اعزام اولین حجاج عمره کشور از این تاریخ
  • اعزام اولین حجاج عمره کشور از ۳ اردیبهشت ماه