Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها همه در تاب و تاب خرید مایحتاح مدرسه هستند، بوی ماه مهر با گرانی و هزینه های بالای لوازم مدرسه دانش آموزان از راه می رسد و هزینه هایی اضافی بر دوش خانواده ها سنگینی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاکحدود 2 هفته تا رسیدن مهر، فصل بازگشایی مدارس باقی مانده است، بازار بوی ماه مهر می دهد، در هر گوشه ای از بازار و خیابان بساطی از لوازم التحریر و مایحتاج دانش آموزان برای سال تحصیلی چیده شده و دانش آموزان به همراه والدین مشغول به خرید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها تقاضا برای خرید لوازم مدرسه زیاد است و دانش آموزان در تدارک هستند تا از 2 هفته دیگر راهی مدارس شوند اما آنچه در این میان دیده می شود قیمت بالای مایحتاجی است که بر دوش خانواده ها سنگینی می کند.

از لوازم التحریر گرفته تا لباس فرم مدارس، کیف و کفش همه افزایش قیمت داشته و خانواده هایی که دو یا چند فرزند مدرسه ای داشته باشند باید وامی را برای خرید این اجناس و راهی کردن دانش آموزان به مدرسه بگیرند.

گرچه از مدتها قبل خبرهایی مبنی بر کنترل قیمتها و نظارتها بیان می شود اما تفاوت قیمتها در هر مغازه ای متفاوت است در صورتی که کالا همان کالا بوده و فرقی ندارد.

خانم ابراهیمی یکی از والدین دانش آموزان در گفت و گو با سفیرافلاک گفت: قیمت لوازم التحریر سرسام آور است و امسال برای خرید لوازم التحریر حدود 150 هزار تومان هزینه کرده ام.

وی اضافه کرد: قیمتهای لوازم التحریر در فروشگاه ها، مغازه ها و بازار کاملا متفاوت است و به نظر می رسد نظارت کافی وجود ندارد و بیشتر لوازم التحریری که در بازار وجود دارد اجناس چینی هستند و دانش آموزان به دلیل طرح ها و عکس های روی آنها رغبت بیشتری نشان می دهند.

به گفته وی علاوه بر لوازم التحریر قیمت پوشاک و دیگر مایحتاج مدرسه این روزها به اوج رسیده و همچنان سیر صعودی دارد به طوری که قیمت یک کیف کمتر از 60 هزار تومان نیست و تهیه یک سری لباس فرم برای دانش آموزان نیز هر ساله مقداری افزایش می یابد و خانواده ها به ناچار باید تهیه کنند.

سعیدی یکی دیگر از شهروندان بروجردی تصریح کرد: تهیه لباس فرم، کیف، کفش، لوازم التحریر برای هر دانش آموز ضروری است و هر ساله قیمت آنها چند درصدی افزایش می یابد و خانواده هایی که چند فرزند را قرار است راهی مدرسه کنند هزینه های زیادی بر دوش آنها قرار می گیرد.

به گفته وی لیست هایی که مهدکودکها و پیش دبستانی به خانواده ها می دهند که برای سال تحصیلی تهیه کنند واقعا سرسام آور است چرا که هر لیست بیش از 200 هزار تومان هزینه نیاز دارد و به نظر می رسد نظارت ها باید بیشتر شود.

در ادامه علی شاهرودی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: یکی از برنامه هایی که برای کنترل قیمتها همه ساله اجرا می شود نظارت بر بازار از اول شهریور ماه است و با گران فروشی لوازم التحریر برخورد می شود.

وی اضافه کرد: برای دسترسی بهتر و آسان تر والدین، نمایشگاه پاییزه با هدف تامین مایحتاج مورد نیاز دانش آموزان در بروجرد برپا می شود که این نمایشگاه از 23 شهریور ماه برپا خواهد شد.

شاهرودی اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه گران فروشی موضوع را سریعا اطلاع دهند تا رسیدگی صورت گیرد.

اما یادمان باشد در همین نزدیکی ما هستند کودکانی که برای خرید و تهیه مایحتاج مدرسه مشکل دارند و می توانیم با کمی صرفه جویی در هزینه ها کمک کنیم تا این کودکان هم سال تحصیلی را با شادی آغاز کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۱۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ خانم عالم یکی از معلمان اصفهان است که به مدرسه روستای زفره منتقل می‌شود و، چون تعداد دانش آموزان مدرسه روستا به حد مجاز نمی‌رسید و کلاس‌ها چند پایه می شد، دو فرزند خود را هم به روستا می‌برد و در مدرسه روستایی ثبت نام می‌کند تا تعداد دانش آموزان روستا تکمیل شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


حالا خانم عالم ۳ سال است که به خاطر دانش آموزان ساکن روستای زفره شده است.
در استان اصفهان بیش از ۷ هزار معلم در روستا‌ها تدریس می‌کنند.

دیگر خبرها

  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره
  • حضور اساتید مدرسه علمیه منتظریه در جمع دانش آموزان گنبدکاووس + تصاویر
  • همکلاسی‌های سابق بعد از ۳۹ سال دوباره پشت نیمکت مدرسه نشستند
  • آغاز به کار طرح مدرسه هنر در کاشان
  • دبستان شهر تاریخی ماسوله با کمتر از ۱۰ دانش آموز
  • ممنوعیت‌های تازه به سبک دهه ۶۰ در مدارس
  • راه‌اندازی مدرسه هنر در کاشان
  • تکرار سختگیری دهه ۶۰ در مدارس