Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه امروز عصر (سه‌شنبه) شورای پول و اعتبار هم ظاهرا مصوبه یا تصمیم‌گیری درباره وضعیت مؤسسات اعتباری که قرار بر ادغام آنها و تشکیل بانک جدید است، نداشت.

مدتی است که بحث ادغام مؤسسات ثامن، مهر اقتصاد و کوثر مطرح شده و رئیس کل بانک مرکزی رسما از تشکیل بانک جدیدی خبر داده اما به نظر می‌رسد این موضوع هنوز ورود رسمی به جلسه شورا نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این در حالی است که در یک هزار و دویست و سی و ششمین جلسه شورای پول و اعتبار، تحولات کلان اقتصادی کشور در حوزه‌های بخش واقعی، نرخ تورم، بازار ارز و مؤلفه‌های مختلف بازار پول را برای اعضای شورای پول و اعتبار از سوی معاونت اقتصادی بانک مرکزی تشریح شده است.

‏‎در همین ارتباط آخرین تحولات کلان پولی شامل حجم نقدینگی، پایه پولی و ضریب فزاینده نقدینگی، تغییرات اضافه برداشت بانک‌ها از منابع بانک مرکزی و اقدامات بانک مرکزی در خصوص ساماندهی اضافه برداشت بانک‌ها، تحولات بازار بین‌بانکی به تفکیک حجم معاملات و نرخ سود در این بازار، عملکرد تسهیلات‌دهی بانک‌ها و همچنین برنامه‌های نظام بانکی در حمایت از تولید و اشتغال، از جمله موارد طرح شده در جلسه شورای پول و اعتبار امروز (سه‌شنبه) بود.

‏‎همچنین مقرر شد در جلسه بعدی این شورا بخش دوم گزارش اقدامات بانک مرکزی در حوزه بازار پول و ساماندهی نرخ سود بانکی ارایه شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی در جلسه شورای مرکزی شورای وحدت

در این جلسه آقایان دکتر باهنر و بادامچیان و دکتر متکی و حجت الاسلام پور محمدی مطالبی درباره اوضاع کشور و وحدت نیروهای انقلاب و مشارکت مردم در اداره کشور بیان کردند.

 

 محسن رضایی ضمن پاسخ به سوالات، پیشنهاداتی برای کارآمدی و تقویت عقلانیت جمعی در جبهه انقلاب ارائه کرد.

 

وی گفت: ما در عین داشتن قوی‌ترین نظام سیاسی در منطقه غرب آسیا در زمینه اداره کشور نیازمند هم افزایی و انسجام بیشتر وفاداران به نظام و نیروهای انقلاب هستیم.

 

 رضایی با بیان اینکه لازمه انسجام علاوه بر برادری نیازمند عقلانيت جمعی نیز است، خاطرنشان کرد: مردم در این انتخابات با عبور از جناح‌ها وگروههای سياسی نشان دادند که سیاسیون و دولتمردان و گروه‌های سياسی باید به عقلانيت جمعی اهمیت داده و در تقویت آن بکوشند. 

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ادامه داد: خوشبختانه درحوزه سیاست و دفاع و امنیت، کارآمدی وعقلانیت جمعی رشد قابل توجهی کرده است، اما در فعالیت های انتخاباتی و اقتصادی، نیازمند تقویت کارامدی وعقلانیت جمعی هستیم.

دیگر خبرها

  • تضمین تعهدات بیش از ۲۰۴ هزار پرونده «کشاورزی قراردادی» با عاملیت بانک کشاورزی
  • پاسخ عجیب بانک مرکزی به درخواست زوج‌های جوان: «هیچ بانکی اعتبار پرداخت وام ازدواج ندارد»
  • محسن رضایی در جلسه شورای مرکزی شورای وحدت
  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • مدیرعامل فصل بعد پرسپولیس مشخص شد | تصمیم مهم در جلسه ۳ نفره
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود