Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مقامات نظامي رژيم صهيونيستي اعتقاد دارند افزايش حضور زنان مي‌تواند انگيزه‌اي براي مردان جهت پيوستن به اين يگان ها باشد.
سرويس جهان مشرق - يکي از مهم‌ترين پديده‌هاي نگران‌کننده‌اي که توجه مديريت نيروي انساني ارتش رژيم صهيونيستي را به خود معطوف کرده، گريزان بودن جوانان صهيونيست از پيوستن به يگان‌هاي مبارزاتي و عملياتي ارتش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همين منظور مديريت مذکور به دنبال راه حلي براي اين بحران است تا از نقص مزمن نيروي انساني در اين نيروها که از حدود 10 سال پيش آغاز شده، جلوگيري کند.
روزنامه لبناني الاخبار نوشت: براساس گزارش‌هايي که به صورت دوره‌اي و همراه با جذب و عضو گيري جديد نيروها منتشر مي‌شود، ارتش اسرائيل تلاش دارد راه‌ حل ‌هاي جديدي را براي اين مشکل پيدا کند. اين در حالي است که نظاميان ارتش حتي زنداني شدن را به پيوستن به يگان‌هاي مبارزاتي و به ويژه يگان زرهي ترجيح مي دهند.
اين پديده باعث شده گادي ايزنکوت رئيس ستاد ارتش اسرائيل نيز مستقيماً وارد عمل شود. روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت در اين زمينه با انتشار گزارشي نوشت که راه حل جديد پيشنهاد شده شامل بسته هاي مالي است که به نظاميان داده مي شود تا در اين يگان ها خدمت کنند. بر اساس اين گزارش ايزنکوت حقوق نظاميان را در سال سوم خدمت الزامي از حدود 450 دلار به حدود 560 دلار افزايش مي دهد. اين موضوع مي‌تواند مشوقي براي پيوستن سربازان به يگان هاي عملياتي و جلوگيري از فرار آنها از اين يگان ها باشد.

اين روزنامه مي‌افزايد که پديده مذکور از ابتداي دهه کنوني به يک بحران واقعي تبديل شده و ميزان نيروهايي که به يگان هاي مبارزاتي ملحق مي شوند، حدود 67 درصد کاهش پيدا کرده است. اين رقم البته اندکي در دوره جديد بهبود پيدا کرده و در گذشته بالغ بر 80 درصد بود. يکي از عوامل اين پديده تلاش نيروهاي خدمت اجباري براي پيوستن به يگان‌هايي است که خطرات کمتري دارند، به همين علت نظاميان رژيم صهيونيستي يگان‌هاي فني و اطلاعاتي را ترجيح مي‌دهند.
براساس اين گزارش طرح ايزنکوت به دنبال بازتعريف سرباز مبارز در ارتش و اولويت‌ دادن به وي و جبران خطرات ناشي از سطح بالاي ريسک او در خدمت در يگان هاي عملياتي است. يکي از مشوق‌هاي پيشنهاد شده براي بهبود شرايط خدمت در اين يگان ها، اعطاي بورس هاي تحصيلي براي کساني است که اين دوره ها را به پايان رسانده اند. همچنين حقوق اين نيروها نيز در صورتي در مبلغ 560 دلار تصمين مي شود که فرد تمام طول خدمت اجباري خود را در اين يگان ها سپري کند.
رسانه هاي عبري زبان در ابتداي سال جاري به بحران سربازگيري و دوري کردن نظاميان از خدمت در يگان هاي مبارزاتي اشاره کرده بودند و همين موضوع باعث شده بود کميسيون امور خارجي و امنيت داخلي کنيست رژيم صهيونيستي نشستي را برگزار کرده و اين پديده و راهکارهاي جلوگيري از آن را بررسي کند. برخي منابع نظامي در اين رابطه به سايت عبري زبان المصدر اعلام کردند که با وجود ثابت بودن ميزان پيوستن زنان و دختران به خدمت در ارتش، ميزان پيوستن پسران به آن کاهش پيدا کرده است. اين منبع مي‌افزايد که در سال 2004 بيش از 77درصد سربازها از ميان پسران بودند، اما در سال 2016 اين ميزان به 72 درصد کاهش پيدا کرده است. اين بدان معناست که يک چهارم مردان در سرزمين‌هاي اشغالي از خدمت در ارتش فرار مي‌کنند.

منبع مذکور اين موضوع را به خودي خود موضوعي نگران‌کننده مي‌داند و مي افزايد که مشکل بيشتر زماني پديد مي‌آيد که کاهش قابل توجهي در ميزان انگيزه جوانان حاضر در خدمت سربازي در گرايش به سمت يگان هاي مبارزاتي مشاهده مي شود. يکي از پيشنهاداتي که براي مقابله با اين پديده مطرح شده ، پيوستن نظاميان زن به يگان‌هاي با مأموريت عملياتي است که مي‌تواند انگيزه‌اي براي مردان جهت پيوستن به اين يگان ها باشد. به همين علت است که ارتش رژيم صهيونيستي به دنبال ايجاد گرداني مختلط از ميان زنان و مردان بر آمده و ميزان خدمت سربازي در اين يگان ها رانيز کاهش مي دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۲۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر افزایش یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت بهداشت فلسطین ظهر امروز شنبه از افزایش شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر و شمار زخمی ها به ۷۷ هزار و ۴۳۷  نفر خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت گذشته، در چهار مورد جنایت، ۳۲  شهروند فلسطینی را شهید و ۶۹ نفر دیگر را زخمی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر افزایش یافت
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد