Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلیبی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین مجلس:


سنندج- نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بر شبکه فراگیر تصویری برای بررسی تحولات مناطق کردنشین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، سید احسن علوی شامگاه سه شنبه در افتتاحیه بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها که با حضور معاون امور استان های سازمان صداوسیما کشور در سالن آمفی تئاترصداوسیمای مرکز کردستان برگزارشد، گفت: کردها وکردستانی ها براساس آمار در تمامی عرصه های سرنوشت ساز کشور هم چون انتخابات حضور گسترده داشتند و همواره مدافع تمامیت ارزی بوده و هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کردستانی ها بیشترین تلاش برای حفظ امنیت ملی کرده و می کنند، عنوان کرد: کردهای کردستان پیشاهنگ همدلی، همگرایی، اتحادو امنیت ملی شدند تا بتوانند پیام امید و پیروزی و امید را به کشور و حتی خارج از کشور انتقال دهند.

وی با بیان اینکه فرهنگ یکی از اساسی ترین ابزار توسعه پایدار است، بیان کرد: متاسفانه حوزه فرهنگ و هنر آنگونه که شایسته بوده مورد توجه قرار نگرفته است.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کردستان یکی از فرهنگی ترین استان های کشور به شمار می رود ولی وضع موجود در شان ظرفیت های آن نیست و زیرساخت ها و ابزارهای فرهنگی دراستان نیاز به توجه ویژه دارد.

علوی یکی از چالش های این منطقه را محدودیت رسانه های داخلی و تعداد زیاد رسانه های برون مرزی خواند و گفت: نیاز است شبکه فراگیر تصویری برای بررسی تحولات مناطق کردنشین با هدف بررسی این تحولات و برمبنای رویکرد فرهنگی ایرانی کردی ایجاد شود که در مقابل شبکه های برون مرزی، مقاومت و تریبونی برای مطالبات کلان اجتماعی مردم باشد.

وی با بیان اینکه رسانه باید براساس ارزش های ملی و انقلابی و مبتنی بر خواسته های مردم باشد، بیان کرد: حدود ۵۰ شبکه کردی زبان برون مرزی ۲۴ ساعته برنامه هایی که بخش زیادی ازآن با ارزش های سیاسی و فرهنگی ایران هم سو نیست، پخش می کنند.

وی ادامه داد: ۲۴ شبکه برون مرزی در بحث مسائل اعتقادی هم با هدف ایجاد تفرقه در بین مذاهب اسلامی فعالیت می کنند لذا با توجه به این مسائل و مباحث باید نگاه ویژه ای به رسانه در کردستان ایران شود.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: این استان دارای سرمایه های عظیم فرهنگی است و مردم این منطقه همواره نقش موثری در غنای فرهنگ ملی داشتند.

علوی اضافه کرد: رهبری معظم انقلاب بارها از استان کردستان به عنوان مهد آفرینش های فرهنگی وهنری و فکری یاد کردند ولی متاسفانه اقدامات اساسی در پاسداشت این ظرفیت ها نشده است.

وی با اشاره به اینکه کردها قربانی تروریست شدند، گفت: ما خیلی سعی کردیم در مقابل کم لطفی ها سکوت کنیم.

وی به حادثه تروریستی داعش در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت: متاسفانه در زمان وقوع این حادثه صداوسیما ازکسی در ارتباط با هویت واقعی این افراد و هدف و نقشه های آنها سوال نکردند.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سیاست داعش در این حمله ضعیف کردن کُردها و اینکه به گونه ای به دنیا نشان دهند کردها در مقابل ایران هستند، بود.

علوی عنوان کرد: تهاجم فرهنگی مثل ویروس است که بهترین سلاح برای مقابله با این ویروس در حوزه فرهنگی و هنری است.

وی بیان کرد: حدود ۳۰ درصد از روستاهای استان پوشش شبکه های ایران را ندارند یا کم دارند لذا از مسئولان کشوری صداوسیمای استان خواستار رفع این مشکل هستیم.

وی بر تامین اعتبار ۵، ۶ میلیارد تومانی تهیه فیلم سنجرخان در کردستان تاکید کرد و گفت: امیدواریم استانداری کردستان در این راستا نیز همت و تلاش کند.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب؛ دهمین گفتگوی زنده تلویزیونی رئیسی با مردم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی امشب و پس از بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک تلویزیون به صورت زنده درباره آخرین اقدامات و دستاوردهای دولت و نیز تحولات و رخدادهای داخلی و خارجی با مردم گفت‌وگو خواهد کرد.

رئیس جمهور قرار است درباره آخرین اقدامات و دستاوردهای دولت و نیز تحولات و رخدادهای داخلی و خارجی با مردم سخن بگوید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست هیات عالی شورای وحدت برگزار شد
  • امشب؛ دهمین گفتگوی زنده تلویزیونی رئیسی با مردم
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • بررسی تحولات اخیر باشگاه استقلال تهران در مجله فوتبال
  • لزوم تجهیز امامزاده ابراهیم(ع) به سیستم اطفای حریق شبکه ای