Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساخت پايگاه هاي نظامي در سوريه امروز به بستري براي تجزيه شمال و شمال شرق اين کشور و تهديد مابعد داعش تبديل شده است.
به گزارش مشرق، يک سال از رسانه اي شدن خبر ساخت پايگاه هاي نظامي مجهز آمريکا و استقرار نيروهاي ارتش اين کشور در شمال سوريه گذشت اما همچنان جزئياتي از اين پايگاه ها به بيرون درز پيدا نکرده است، موضوعي که در ماه هاي گذشته به يکي از پرسش هاي اصلي رسانه ها تبديل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مبارزه با تروريسم، بهانه آمريکايي ها براي تجاوز به خاک سوريه و اشغال بخش هاي شمالي اين کشور به شمار مي آيد؛ ساخت پايگاه هاي نظامي امروز هم به بستري براي تجزيه شمال و شمال شرق سوريه تبديل شده است.

در حال حاضر، آمريکا، 10 پايگاه نظامي مجهز در شمال سوريه احداث کرده که به تفکيک استان ها به شرح ذيل است:
استان حسکه سوريه: 4 پايگاه نظامي
پايگاه نظامي « رميلان» در شمال شرق استان حسکه و شرق شهر مرزي قامشلي واقع شده و بزرگترين مقر نيروهاي آمريکايي در سوريه محسوب مي شود. آمريکايي ها کار ساخت اين پايگاه نظامي را از اکتبر سال 2015 آغاز کرده اند.
در يک سال گذشته هم ظرفيت اين مقر دو برابر شده است. پايگاه « الرميلان» به اتاق عمليات نيروهاي آمريکايي تبديل شده و به صورت گسترده از نيروهاي دموکراتيک کرد پشتيباني نظامي مي‌کند.

حومه پايگاه نظامي «رميلان» همچنين به باند پرواز و فرود مجهز شده است، تعداد زيادي از عمليات جنگنده هاي آمريکايي در مناطق مختلف سوريه از طريق اين مقر صورت مي گيرد؛همه امکانات لازم براي فرود بالگردهاي نظامي هم در اين پايگاه تدارک ديده شده است.
پايگاه نظامي « تل بيدر» يکي ديگر از پايگاه هاي نيروهاي آمريکايي در استان حسکه است که 100 تن از نيروهاي « رنجر» ارتش اين کشور در آن حضور دارند. اين پايگاه به باند فرود و پرواز براي بالگردهاي نظامي مجهز است؛ آموزش به عناصر مسلح در اين پايگاه انجام مي شود.

در پايگاه نظامي « تل تمير» که در نزديکي مرزهاي ترکيه واقع شده نيروهاي خارجي ائتلاف به همراه نيروهاي آمريکايي مستقر شده اند. « الشدادي»، چهارمين پايگاه نظامي دولت آمريکا در استان حسکه سوريه محسوب مي شود و 150 تن از نيروهاي ارتش آمريکا در اين پايگاه حضور دارند. اين پايگاه در جنوب استان حسکه واقع شده است.
شمال شرق استان حلب: 4 پايگاه نظامي
«سيرين»، دومين پايگاه بزرگ نيروهاي آمريکايي در سوريه محسوب مي شود که در شمال شرق استان حلب و شهر کوباني ( عين العرب ) واقع شده و مارس 2016 کار ساخت آن به اتمام رسيد؛ باندهاي فرود و پرواز در اين پايگاه فقط براي بالگردهاي نظامي پيش بيني شده است.

در اين پايگاه، کارشناسان نظامي، مشاوران امنيتي، مربي هاي نظامي، افسران ويژه و ساير يگان هاي نظامي آمريکايي حضور دارند. آمريکايي با تمهيدات امنيتي شديد تلاش مي کنند اطلاعات بيشتري از اين پايگاه منتشر نشود. پايگاه نظامي عين العرب همچنين به سکوي پرتاب موشک مجهز است.
در سال 2016 پس از اين که شهر « منبج» به تصرف نيروهاي دموکراتيک کرد درآمد، نيروهاي آمريکايي در اين شهر دو پايگاه نظامي احداث کردند. نيروهاي آمريکايي در پايگاه هاي نظامي « عين دادا» و « اوساري» وظيفه حمايت همه جانبه را از نيروهاي دموکراتيک کرد برعهده دارند.

« ميستانور» چهارمين پايگاه نيروهاي آمريکايي در شمال شرق استان حلب است و در ماه هاي گذشته تعدادي زيادي از نظاميان فرانسوي هم وارد آن شده اند. به نظر مي رسد نيروهاي نظامي فرانسه در اين پايگاه ابتکار عمل را در دست گرفته اند.
استان رقه: 2 پايگاه نظامي
پايگاه نظامي « خرب عشق» در نزديکي روستاي « خراب عشق» و حومه غربي شهر « تل ابيض» واقع شده و بيشترين تحرکات نيروهاي آمريکايي در اين پايگاه گزارش شده است. حداقل 200 تن از نيروهاي آمريکايي در اين پايگاه نظامي مستقر هستند.
کارخانه سيمان «لارفارج» هم به بخشي از پايگاه نظامي آمريکا در اين منطقه تبديل شده است؛ بالگردهاي نظامي به راحتي مي توانند در باندهاي پيش بيني شده در اين پايگاه فرود آيند و آموزش عناصر مسلح بخش ديگر از اقدامات نيروهاي آمريکايي در اين پايگاه است.

در پايگاه نظامي « عين عيسي» که در حومه شهرک عين عيسي قرار دارد، حضور بيش از 100 تن از نيروهاي آمريکايي تاييد شده است. در پايگاه هاي نظامي آمريکا در شمال استان رقه، انواع تجهيزات نظامي از جمله خودروهاي زرهي، سلاح هاي نيمه سنگين، موشک‌هاي ضد زره » وجود دارد. »

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند

رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که نظامیان زن صهیونیست پس از مخالفتشان با حضور در جنگ، در معرض بدرفتاری و رفتارهای وحشیانه فرماندهان قرار دارند و مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دچار حملات پنیک شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وبگاه عبری‌زبان «واللا» گزارش داد که نظامیان زن ارتش صهیونیستی در جریان جنگ علیه غزه به‌دلیل بدرفتاری‌ها و اقدامات وحشیانه و خشونت‌باری که بعد از امتناعشان از حضور در ارتش به دنبال عملیات هفتم اکتبر با آن مواجه شده‌اند دچار حملات پنیک و مشکلات روانی زیادی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این سایت عبری‌زبان همچنین گزارش داد که ده‌ها نظامی زن صهیونیست که مجبور هستند در جریان جنگ حضور داشته باشند از هفته‌ها قبل از فرماندهان درخواست کردند که ماموریتشان را به دلیل نگرانی شدید از اینکه ممکن است کشته یا اسیر شوند تغییر دهند.

واللا به نقل از خانواده‌های این نظامیان زن صهیونیست گزارش داد که دختران آنها برای ساعات طولانی در پایگاه «تل هشومیر» زیر آفتاب سوزان قرار دارند و فرماندهان سر آنها فریاد می‌زنند و آنها در معرض تهدید و توهین قرار دارند و به آنها لگد می‌زنند. آنها همچنین مجبور به خوابیدن زیر نور و در یک مکان پر سر و صدا هستند و این اتفاقات برای آنها قبل از انتقال به پایگاه «سیاریم» برای گذراندن یک دوره ویژه رخ داد که درنتیجه آن، آنها در معرض غش کردن و حملات پنیک مداوم قرار گرفته‌اند.

طبق گزارش این وب‌سایت عبری، خانواده‌های این نظامیان زن گفتند که دخترانشان بعد از آزار و اذیت‌ها و روش‌هایی که ارتش علیه آنها اعمال کرده، شوکه شده و بعد از تمامی رخدادهای جنگ حاضر به ماندن در ارتش نیستند.

پیشتر وبگاه عبری‌زبان «وای‌نت» گزارش کرد که ده‌ها نظامی زن از اعزام به پایگاه آموزشی اولیه نیروهای گارد مرزی در پایگاه «سیاریم» در «وادی عربه» واقع در مرز با اردن امتناع کردند و نیروهای زن استخدام شده از اعزام به این پایگاه امتناع کرده چرا که ترس از تکرار اتفاقی دارند که در هفتم اکتبر برای شماری از نظامیان و افسران به‌ویژه در پایگاه نظامی «ناحل عوز» و سایر پایگاه‌ها در غلاف غزه رخ داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت