Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- سرمربي تيم ملي فوتبال ايران،‌گفت: بازيکنان سوريه حداقل 10 دقيقه وقت‌کشي کردند و من به داور گفتم که در ايران آمبولانس داريم.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، کارلوس کي‌روش در پايان ديدار مقابل سوريه در مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه، گفت: در درجه اول بسيار افتخار مي‌کنم به نتايج و عملکرد فوقل العاده‌اي که تيم ما در 10 بازي گذشته داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: از بُعد صعود کار فوق‌العاده‌اي کرديم و توانستيم در 12 مسابقه بدون شکست باشيم و صعودمان را دو هفته قبل از اتمام مسابقات قطعي کنيم، از اين بابت خوشحال هستيم. امروز روز خوبي نبود چرا که عملکردمان با اشتباهات زيادي همراه بود. بايد به اين نتيجه برسيم که فاصله و راه زيادي را تا جام جهاني داريم اگر بخواهيم در جام جهاني از لحاظ بين‌المللي با تيم‌هاي درجه يک و سطح بالا رقابت کنيم نياز به کار زيادي داريم.
کي‌روش در ادامه يادآور شد: تعدادي از جوان‌هاي ما نتوانستند با فشار زياد مسابقه کنار بيايند اين مسئله در نيمه اول بيشتر خودش را نشان داد وقتي 12 بازي دروازه‌مان باز نشده و اولين گل دريافت مي‌شود جوان‌هاي ما اينطور به لرزه افتادند و دچار يک گمراهي شدند. آنها مي‌خواستند گل ديگري دريافت نکنند و براي پيروزي عجله داشتند. وقتي يک بر صفر عقب بوديم با در نظر گرفتن اضطراب بعضي بازيکنان بايد در همان نيمه اول 3-4 گل مي‌زديم مي‌توانستيم به بازي برگرديم. وقتي در نيمه دوم 2 بر يک پيش افتاديم بايد نتيجه را حفظ مي‌کرديم. در اينجا تجربه به ميان مي‌آيد و بايد بازيکنان با استفاده از تجربه خود نتيجه را حفظ کنند.
سرمربي تيم ملي عنوان کرد: موضوع بعدي که باعث تساوي خانگي ما شد انگيزه بالاي سوريه بود. آنها عملکرد خوبي داشتند. هيچ تيمي به اندازه سوريه ما را دچار مشکل نکرد. بايد به آنها تبريک بگويم چرا که لايق حضور در پلي‌آف بودند.
وي افزود: الان زمان شروع کار است، بايد يک برنامه مدون در راه جام جهاني داشته باشيم. بايد بازيکنان ما که در ليگ داخلي حضور دارند را خوب آماده کنيم چرا که آنها به اندازه کافي براي حضور در جام جهاني آماده نيستند. 10 ماه براي اجراي برنامه خود وقت داريم و ان‌شاءالله همه چيز خوب پيش مي‌رود.
کي‌روش ادامه داد: مطلبي ديگري به آن پي برديم اينکه بازيکنان، مربيان ، رئيس فدراسيون و... وقتي در جريان برگزاري اردو با اين مشکلات روبه‌رو مي‌شود به هيچ وجه خوب نيست و بايد مشق شب‌مان را از قبل بنويسم. اين مشکلات به هيچ وجه خوب نيست.
وي با انتقاد از عملکرد داوران گفت: کيفيت داوران بسيار نااميدکننده بود. وقتي شاهد هستيم اين داوران بازي‌ها را قضاوت مي‌کنند زياد ناراحت مي‌شويم. آنها آمادگي و مهارت لازم براي تصميم‌گيري در لحظات مهم بازي را ندارند. در ديدار ازبکستان و چين داور پنالتي گرفت که اشتباه تاريخي بود. در نيمه اول شاهد بوديم وقتي سوريه به گل رسيد حداقل 10 دقيقه وقت را تلف کردند گلر سوريه 5 دقيقه به زمين افتاد، آنقدر ناراحت بودم که به داور گفتم اگر نياز به آمبولانس است ما اين وسيله را در ايران داريم. اما داور فقط 4 دقيقه وقت گرفت. در نيمه دوم که سوريه به دنبال گل بود داور 5 دقيقه وقت گرفت. ژاپن و کره ساعت‌هاي خوبي مي‌سازند نمي‌دانم چرا داوران امروز در گرفتن زمان مشکل داشتند و اين مسئله نااميدکننده بود. افرادي که حرفه‌اي فکر مي‌کنند بايد حمايت بهتري شوند. براي هواداران تيم ملي که زحمت کشيده به ورزشگاه آمدند آرزوي موفقيت مي‌کنم. باز هم روي اين ايده بايد تأکيد کنم که مي‌خواستيم در بازي پاياني برنده شويم اما اين اتفاق نيفتاد.
سرمربي تيم ملي در مورد اينکه 76 بازي روي نيمکت ايران نشسته و طي آن 46 پيروزي، 22 تساوي، 8 باخت با تفاضل گل 106+ را به دست آورده است و آيا تيم ايران مي‌تواند بهتر از اين شود، عنوان کرد: ديروز در مورد قدرت گلزني حرف زديم، امروز 2 گل زديم و موقعيت‌هاي بيشتري داشتيم که از دست داديم. متأسفانه 2 گل زديم و 2 گل دريافت کرديم فوتبال همين است. هيچ شکي نداريم تيم ايران نشان داد تحت فشار دچار اين مشکلات مي‌شود اين بازيکنان بايد بيشتر ياد بگيرند و اين اتفاق زماني مي‌افتد که بازي‌هاي بين‌المللي بيشتري داشته باشيم. امکان ندارد يک تيم بالغ و با تجربه مثل گل دوم بازي امروز در دقايقي پاياني را دريافت کند هيچ بازيکني آنجا نبود به همين خاطر نياز به تجربه بيشتر داريم و درون زمين به رهبري نياز داريم و نياز به بازيکناني دارم که رهبري بيشتري داشته باشند. اين نفرات وقتي لازم است بايد به بازيکنان جوان بگويند نبايد اين اتفاق رخ دهد. از لحاظ هجومي 7-8 موقعيت خوب داشتيم و بايد 3-4 گل مي‌زديم از لحاظ نتيجه خوشحال هستيم. ديگر کار دست بازيکنان نيست و همه چيز به برنامه ما مربوط است.
وي در پاسخ به اين سؤال که او گفته نياز به برنامه استثنايي دارد و آيا اجراي چنين برنامه‌ايي امکانپذير است، خاطرنشان کرد: بعد از 7 سال شخص مناسبي براي پاسخگويي به اين سؤال نيست و بايد فردا به فدراسيون برويد و اين سؤال را بپرسيد. در مورد يک مطلب شکي نداريم، نمي‌توانيم تصميمات‌مان را به تعويق بيندازيم چرا که فرصت‌ها از دست مي‌روند دقيقاً مثل جام جهاني 2014. با کمال احترام به رئيس فدراسيون مي‌توانم بگويم در جلسه آخر ماه چه صحبت‌هايي انجام شد. امروز بازي‌هاي مقدماتي رسماً به اتمام رسيد. به او گفتم اين دفعه آخري است که از زبان من حرفي در مورد اردو و کاري که بايد انجام شود، مي‌شنود. ديگر به اين مسائل ورود نمي‌کنم. چرا که فهميدم هر بار در مورد برنامه بهتر صحبت مي‌کنم همه چيز طوري به نظر مي‌رسد که انگار من پسر بدِ هستم. در بخشي از رسانه‌ها هميشه من آن فرد بد نشان داده شدم. به رئيس فدراسيون گفته‌ام به شما هم مي‌گويم ديگر روي تعهد من به جنگيدن در اين موارد حساب نکنيد.
کي‌روش در مورد اينکه مردم نگران اتفاقاتي هستند که بعد از رفتن او براي تيم ملي رخ بدهد، گفت: اين يک داستان مجزا است امشب به اندازه کافي سردرد دارم فقط بايد يک مطلب را تصحيح کنم؛ فردي نيستم که مشکل‌ساز باشم و هيچ‌وقت نمي‌خواهم مشکلات را به ارمغان بياورم. و از بدترين سوتفاهمي که اينجا به وجود آمده اين است که وقتي راجع‌به زمين تمرين بهتر، سيستم مسابقاتي بهتر صحبت مي‌‌کنم از مشکلات حرف نمي‌زنم بلکه از راهکارها و راه‌حل‌ها مي‌گويم. ما راجع‌به راه‌حل‌هايي صحبت مي‌کنيم که مي‌تواند فوتبال ايران را روبه‌ جلو هدايت کند. شما اشاره مي‌کنيد که کي‌روش راجع‌به مشکلات صحبت کرد وقتي راجع به نياز به زمين خوب در آکادمي مي‌کنم اين مشکلات نيست بلکه راهکاري براي بهبود شرايط آينده فوتبال است. وقتي صحبت از روزهاي بعد از کي‌روش مي‌کنيد بايد بگويم آينده فوتبال ايران به زمين‌هاي بهتر، امکانات بالاتر و استانداردهاي حرفه‌اي بيشتر بستگي دارد. نمي‌توانيد از بازيکنان حرفه‌اي توقع داشته باشيد 3-4-6 ماه حقوق نگيرند. نمي‌خواهم مشکل‌سازي کنم گاهي فقط در مورد راهکارها حرف مي‌زنيم. اين راهکارها براي توسعه ورزشي است که عشق مردم ايران است.
وي در مورد اينکه آيا سفر طولاني به کره جنوبي در نتيجه بازي امروز تأثير داشت، گفت: هيچ‌ شکي نيست. کار ما از بعد ريکاوري بسيار سخت بود. براي تيم ما شرايط با سوريه متفاوت بود چرا که ما دو پرواز داشتيم اما آنها مستقيم از مالزي به اينجا آمدند. همانطور که گفتم نبايد بعد از اين بازي نگاه عزاداري و گرفتن ختم داشته باشيم. در مورد تيمي صحبت مي‌کنيد که صعودش دو هفته زودتر قطعي شده و شرايطي خوبي داشته است ما هميشه مي‌خواهيم پيروز ميدان باشيم. بازي را بسيار خوب شروع کرديم و موقعيت‌‌هاي زيادي در چند دقيقه اول داشتيم. بدون شک بعداز 12 بازي وقتي يک گل مي‌خورديم تيم به هم مي‌ريزد خوب پيش رفتم و 2 بر يک پيش افتاديم اما اشتباهاتي در زمين افتاد اما مشکلي نيست که نتوان آن را درست کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۴۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی ویژه با مردی که افغانستان را راهی جام جهانی کرد

به گزارش ورزش سه، برای آن که دریبایم او چه دستاورد‌هایی را برای ورزش افغانستان به ارمغان آورده، کافیست به خوشحالی بی‌حدوحصر مردم این کشور در مرز و بوم خود و خیلی‌های دیگر از آن‌ها در ایران و گیتی پهناور خیره شویم که چگونه سرمست صعود تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی هستند. سه سال از ورودش به فوتسال افغانستان سپری شده. او وارد شده و قواعد فوتسال آسیا را به هم ریخته. از یک سو ناقوس‌ها را برای پایان انحصار فوتسال ایران در آسیا به صدا در آورد و در سوی دیگر ثروتمندان با مربیان بزرگ و نامی را پشت‌سر گذاشت. آندرو پالازا مربی سابق بارسلونا و عربستان را و همچنین ویتنام با دیگو جوستوزی مربی قهرمان جهان را پشت خود دید. آن‌ها در حسرت راهیابی به جام جهانی آه می‌کشیدند و مرتضایی با شاگردانش آواز می‌خواندند.

مجید مرتضایی، رویکرد بازیکن یابی را متحول ساخت و علم نوین فوتسال را به بازیکنان افغانستان گره زد. در عین حال او بود که بازیکنان افغانستانی با استعداد را کشف و روانه میدان کرد. او بود که کشور همسایه را برای اولین بار راهی جام ملت‌های آسیا کرد و در نخستین دوره حضورشان با بلندپروازی و جاه‌طلبی، با غیرممکن را ممکن کردن، به رویاهای جام جهانی تحقق بخشید.

خبرنگار ورزش سه به سراغ مربی تاریخ‌ساز رفته و گفت‌وگویی خواندنی را با او داشته است. مردی که خیلی از تابو ها را در ورزش افغانستان خُرد کرده و تاثیر عمیقی را بر ورزش این کشور گذاشته است.

در ادامه مصاحبه با مجید مرتضایی را خواهید خواند؛

*آقای مرتضایی، اولین‌ها حسی دارد وصف نشدنی. از حال‌وروز خودتان و بازیکنان افغانستان پس از صعود به جام جهانی بگویید؛

شاید سه ماه پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا به بازیکنان و مردان جنگجویم می‌گفتم که ما به جام جهانی صعود خواهیم کرد، کمتر باور نمی‌کردند. اما هر چه جلوتر می‌رفتیم، بارقه‌های نور امید را زنده می‌کردیم و این باور در درونشان و پوست و استخوان آن‌ها حس می‌شد. خوشبختانه و بسیار خوشحالم به عنوان یک ایرانی موجب شادی یک ملت شدیم و آن‌ها به یکی از آرزوهای خود دست پیدا کردند و شایستگی آن را هم داشتند.

* با این صعود، شما و بازیکنان افغانستان، مردم این کشور را در سراسر جهان به وجد آوردید. این روزها باور کردنی هست؟

برای بنده، این حجم از شادی پیرامون صعود به جام جهانی جالب و غیر قابل وصف بود. بی‌شک تماشای چنین صحنه‌های زیبایی بغض را به همراه خواهد داشت. هم برای من و هم تمامی اعضای تیم ملی افغانستان. بازی که تمام شده بود با ذوق به بازیکنان گفتم، باورتان می‌شود که رفتیم جام جهانی؟

*بلندپروازی و جاه‌طلبی افغانستان در جام جهانی ادامه خواهد داشت؟

آن چیزی که بنده دائما از بازیکنانم خواسته‌ام، زیاده‌خواهی و سیر نشدن از پیروزی هستش و همیشه باید به موفقیت چنگ بزنند. شک نکنید نگاه ما به جام جهانی، صعود از مرحله گروهی هستش. ما در آسیا نشان داده‌ایم که از قدرت و پتانسیل خوبی برخورداریم. امیدوارم با تلاش‌های بی‌وقفه اعضای خانواده تیم ملی افغانستان با یک شگفتی‌ در جام جهانی تاریخ‌سازی کنیم

* پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا و حضور در میادین مسابقات، قهرمانی را تصور می‌کردید؟

حقیقتا با حضور تیم ملی فوتسال ایران به قهرمانی فکر نمی‌کردیم. اما اگر مسیر ما به ایران در مراحل گروهی نمی‌خورد و در مراحل حذفی بدشانس نبودیم و البته با دقت‌تر عمل می‌کردیم، بنا به ضعف برخی از تیم‌های بزرگ قاره، قاطعانه می‌گویم که می‌توانستیم یک پای فینال باشیم.

*دلایل شکست تیم ملی افغانستان به رغم نمایش بسیار خوب، برابر ایران چه بود ؟

تیم ملی ایران، تیم قدرتمندی است. شاید اگر بازیکنانم با ترس کمتری مقابل تیم ملی ایران به میدان می‌رفتند به مراتب نمایش بهتری را از خود نشان می‌دادند. جالب است بدانید که توانایی‌های فردی بازیکنان افغانستان با کمی تفاوت شبیه به همتایان خود در ایران بازی می‌کردند. به هر حال، بازی برابر ایران بسیار سخت و فشرده است. ما این موضوع را می‌دانستیم.

*قرارداد شما، با تیم ملی افغانستان تا چه مدت ادامه خواهد داشت؟

بنده با تیم ملی فوتسال افغانستان تا پایان سال 2024 قرارداد دارم و پس از آن باید دید شرایط چگونه پیش می‌رود و چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

دیگر خبرها

  • تبریک معاون شمس‌آذر به داوران فینال زیر ۲۳ سال آسیا
  • کارشناس داوری فوتبال: قضاوت ضعیف حیدری، بازی پرسپولیس و سپاهان را بی‌کیفیت کرد!
  • تأثیر تیم داوری در بی‌کیفیت شدن دیدار پرسپولیس و سپاهان
  • پرحاشیه و بی‌کیفیت مثل پرسپولیس - سپاهان/ فقط اعتراض و فریاد!
  • یازده ستاره تیم ملی ایران که زود خاموش شدند
  • شجاعیان: در خواستگاری‌ام سر فوتبال دعوا شد!
  • فردا بازی سختی برای بازیکنان است/ علی عدنان انضباط نداشت
  • شرایط درمانی و تمرینات حسین طیبی خوب است
  • گفت‌وگوی ویژه با مردی که افغانستان را راهی جام جهانی کرد
  • مسئولان در چینش داوران دقت کنند/ امیدوارم نفت در لیگ ماندنی شود