Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فرستاده ويژه نخست وزير ژاپن با دبير ستاد حقوق بشر ديدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه حقوقي و قضايي خبرگزاري ميزان به نقل از پايگاه اطلاع رساني ستاد حقوق بشر، عصر امروز ماساهيکو کومورا فرستاده ويژه نخست وزير ژاپن و هيات همراهش با محمد جواد لاريجاني دبير ستاد حقوق بشر و معاونان وي ديدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين ديدار طرف ژاپني نسبت به آشنايي متقابل حقوقدانان وقضات دو کشور، با نظام‌هاي قضايي يکديگر وهمچنين توسعه روابط دوجانبه حقوقي وقضايي ابراز علاقمندي نمود.
دو طرف با اذعان به آثار مثبت گفتگو‌هاي حقوق بشري موجود في مابين ايران وژاپن، در خصوص برگزاري کارگاه مشترک آشنايي با نظام‌هاي قضايي وحقوقي طرفين و تبادل تجربيات در اين حوزه، در تهران اعلام آمادگي کردند. در اين کارگاه قضات، وکلا حقوقداناني از دو کشور مشارکت خواهند داشت.
فرستاده ويژه نخست وزير ژاپن در اين ديدار همچنين نظرات کشور متبوعش را در خصوص بحران شبه جزيره کره به طور تفصيلي تشريح کرد وبا توجه به خطراتي که اين بحران به طور مستقيم براي امنيت ژاپن دارد، بر نقش کليدي چين در حل اين بحران، بدون نياز به راه کار‌هاي نظامي، تاکيد کرد.
معاون حزب ليبرال دموکرات و وزير امور خارجه اسبق ژاپن، همچنين از مواضع دولت جمهوري اسلامي ايران در صحنه جهاني و به خصوص توافقات برجام حمايت کامل کرد و گفت: براي کشورش اين مواضع بسيار با اهميت است.
لاريجاني نيز در اين ديدار، ضمن تشريح موضع اصولي جمهوري اسلامي ايران در مخالفت با توليد، انباشت و کاربرد سلاح هسته‌اي توسط همه کشور‌ها و در همه مناطق جهان، تاکيد کرد: برجام به کشور‌هايي که ايران را متهم به توليد سلاح هسته‌اي مي‌کردند، ثابت کرد که ايران هرگز به دنبال سلاح هسته‌اي نبوده، اما آمريکا و متحدان اروپايي آن‌ها نيز بايد بدانند که براي توسعه دانش وفناوري هسته‌اي صلح آميز، جمهوري اسلامي در چارچوب تعهدات و حقوق خود هيچ حد ومرزي قائل نمي‌باشد.
دبير ستاد حقوق بشر افزود:ما مسلما اولين کشوري نخواهيم بود که تعهد برجام را ناديده بگيريم، اما به نقض تعهد طرف مقابل بدون شک پاسخ متناسب خواهيم داد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد منفی ژاپن برای اولین بار/ شمشیر سامورایی ها دیگر برنده نیست

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ژاپن به دنبال تساوی برابر تاجیکستان در دیدار آخری مرحله گروهی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۴ امتیازی شد و بعد از تاجیکستان و قرقیزستان ۵ امتیازی در رده سوم قرار گرفت و از راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی بازماند.

ژاپن در دیدار اول برابر قرقیزستان با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و در دیدار دوم موفق شد با ۵ گل کره جنوبی را شکست دهد. این تیم همواره یکی از قدرت‌های فوتسال آسیا بوده است و در کنار ایران تنها تیمی است که سابقه قهرمانی در این مسابقات را دارد.

در ۱۶ دوره اخیر جام ملت‌های آسیا تیم ملی ایران ۱۲ دوره و ژاپن ۴ دوره قهرمان شدند. ضمن اینکه ژاپنی‌ها در ۱۵ دوره موفق به رسیدن به نیمه نهایی شدند و تنها در سال ۲۰۱۶ بود که این تیم با شکست برابر ویتنام از راهیابی به نیمه نهایی بازماند.

اما نکته قابل توجه این است که در تمام ۱۶ دوره‌ای که از این مسابقات می‌گذرد ژاپن همواره از مرحله گروهی بالا آمده است و این نخستین بار در تاریخ فوتسال جام ملت‌ها است که ژاپن نتوانست از مرحله گروهی صعود کند.

اما این حذف تبعات بزرگ دیگری هم برای ژاپن داشت. این مسابقات حکم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را داشت و سامورایی‌ها با این شکست شانس حضور در جام جهانی را هم از دست دادند.

ژاپنی‌ها در دوره گذشته این مسابقات در دیدار نخست برابر عربستان با نتیجه عجیب ۲ بر یک شکست خوردند اما در ادامه توانستند به دیدار نهایی برسند و با برتری برابر ایران عنوان قهرمانی را کسب کنند.

در این دوره هم وقتی ژاپنی‌ها در دیدار نخست برابر قرقیزستان تن به شکست دادند بسیاری معتقد بودند این یک تلنگر به سامورایی‌ها بود و وقتی در دیدار دوم با ۵ گل از سد کره جنوبی گذشتند این فرضیه قوی‌تر شد اما دیدار این تیم برابر تاجیکستان نشان داد که ژاپنی‌ها دیگر تیم مقتدر سال‌های قبل نیستند و به نظر می‌رسد فوتسال این کشور وارد دوره‌ای بحرانی شده است.

اما صعود قرقیزستان و تاجیکستان در این گروه و صعود مقتدرانه ازبکستان نشان داد معادله قدرت در فوتسال آسیا تغییر کرده است و به نظر می‌رسد باید در آینده منتظر اتفاقات غیرمنتظره ای باشیم که تیم‌های منطقه آسیای مرکزی مانند ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان و افغانستان رقم خواهند زد.

کد خبر 6085681

دیگر خبرها

  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد | ما از حقوق اصلی ملت خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • امضای ۲ سند حقوقی و قضایی بین ایران و پاکستان
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • نظریه منسجم فقهی درباره آزادی نداریم
  • رکورد منفی ژاپن برای اولین بار/ شمشیر سامورایی ها دیگر برنده نیست
  • امضای 8 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان
  • چگونه وکیل حقوقی در تهران را انتخاب کنیم؟
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد